کد خبر: 38229
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 19 دی 1397 - 12:18

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

کتابخانه های عمومی گیلان میزبان دوستداران کتاب شدند

منبع : روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی گیلان
کتابداران کتابخانه های عمومی استان گیلان با برگزاری برنامه های فرهنگی نظیر نشست های کتاب خوان، قصه گویی، جمع خوانی و مسابقات کتابخوانی میزبان دوستداران کتاب و کتابخوانی شدند.
کتابخانه های عمومی گیلان میزبان دوستداران کتاب شدند

به گزارش لیزنا، کتابداران کتابخانه های عمومی شهرستان های آستارا، آستانه اشرفیه، املش، بندر انزلی، تالش، رشت، رضوانشهر، رودسر، رودبار، سیاهکل، شفت، صومعه سرا، فومن، لاهیجان، لنگرود و ماسال با استقبال از حضور علاقمندان به کتاب و کتابخوانی و با برگزاری برنامه های ویژه، لحظاتی شاد و به یادماندنی برای آنان به یادگار گذاشتند.

 

نشست کتاب خوان ویژه دانشگاهیان در آستارا

این نشست کتاب خوان ویژه با حضور آرزو عباس زاده، رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان آستارا، مسئولان، اساتید و دانشجویان دانشگاه آزاد واحد آستارا برگزار شد. ذوالفقار رشیدی از اساتید برجسته رشته روانشناسی دانشگاه آزاد ضمن تشکر از اقدام بسیار خوب مجموعه کتابخانه های عمومی شهرستان در برگزاری نشست کتاب خوان ویژه اقشار مختلف، مطالعه کتاب را بسیار ارزشمند تر از جستجو در فضای مجازی دانست و خواستار توجه قشر دانشجو به مقوله کتاب و کتابخوانی و مطالعه شد.

در ادامه این نشست مهناز کارگر، مهدی کارگر، رامین خلیلی، اصغر خشنودی از دانشجویان و اساتید دانشگاه کتاب های خود را معرفی و با دیگر دانشجویان و حاضرین به اشتراک گذاشتند.

 

تور کتابخانه گردی کتابخانه عمومی ۲۲ بهمن بندر کیاشهر با حضور دانش آموزان کیاشهری

جمعی از دانش آموزان مدرسه باربد بندر کیاشهر به همراه والدین خود با حضور در ویژه برنامه ای تحت عنوان «تور کتابخانه گردی» کتابخانه عمومی ۲۲ بهمن با فعالیت کتابداران و خدمات این کتابخانه آشنا شدند. در این تور کتابخانه گردی که با توضیحاتی پیرامون کتاب های موجود در کتابخانه، نحوه استفاده از سامانه سامان، امانت و اهدای کتاب از سوی مسئول و کتابداران این کتابخانه برای دانش آموزان نیز همراه بود، برنامه های متنوعی چون نشست کتاب خوان، مسابقه نقاشی و بازی های فکری برگزار و دو نفر از دانش آموزان به عنوان کتابدار طلایی و رابط بین کتابخانه و مدرسه انتخاب شدند. اهدای جوایز به همه دانش آموزان و مادران ایشان پایانبخش این برنامه بود.

 

ویژه برنامه مسابقه نقاشی در کتابخانه عمومی آیت الله ربانی املش برگزار شد

در این برنامه فرهنگی که به همت کتابداران کتابخانه عمومی آیت الله ربانی املشی شهر املش و با استقبال خوب دانش آموزان، کودکان و نوجوانان برگزار شد، شرکت کنندگان با استفاده از مدادهای رنگی ذهنیت خود از کتاب های کتابخانه را تصویر کردند. همچنین ساخت کاردستی با استفاده از ابزار ساده از دیگر بخش های این مسابقه بود.

 

برگزاری جشن عضویت کودکان در کتابخانه عمومی امام علی(ع) حسن رود بندر انزلی

به کوشش کتابداران کتابخانه عمومی امام علی(ع) روستای حسن رود بندر انزلی و با حضور مسئولان منطقه آزاد اقتصادی انزلی، ویژه برنامه جشن عضویت جمعی از کودکان این روستا در کتابخانه با اجرای برنامه های شاد و مفرح برگزار شد.

 

برگزاری نشست کتاب خوان ویژه اساتید دانشگاه پیام نور تالش با معرفی ۳ عنوان کتاب

این نشست با حضور مسئولان، اساتید، دانشجویان دانشگاه های شهرستان تالش و کتابداران کتابخانه های عمومی این شهرستان، در تالار شهید مطهری دانشگاه پیام نور تالش برگزار شد وطی آن ۳ عنوان کتاب در موضوعات مختلف توسط اساتید این دانشگاه معرفی و با حاضرین به اشتراک گذاشته شد. حجت الاسلام والمسلمین محمدجواد باقری، امام جمعه اسالم در ابتدای این نشست ضمن اشاره به فضائل فرد کتابخوان، اهمیت کتاب و کتابخوانی در زندگی شخصی و اجتماعی انسان را یادآور شد.

وحید فرحی، رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان تالش نیز در ادامه ضمن ارائه گزارشی از اقدامات مجموعه کتابخانه های عمومی شهرستان تالش، از حمایت و هم افزایی دستگاه های همراه قدردانی کرد.

در ادامه این نشست فاطمه کاسی، عضو هیئت علمی شاخه ادبیات دانشگاه پیام نور تالش، محمد علی اسلامی از اساتید این دانشگاه و شهرام امیر انتخابی رئیس دانشگاه پیام نور تالش به معرفی کتاب پرداختند.

 

برگزاری نشست کتاب خوان ویژه اعضای شورای شهر همزمان با روز رشت

 به همت اداره کتابخانه های عمومی شهرستان رشت نشست کتاب‌خوان ویژه اعضای شورای شهر رشت همزمان با ۱۲ دی ماه و روز رشت، در عمارت میرزا خلیل رشت برگزار شد.

در این نشست کتاب خوان ویژه که با حضور اعضا شورای اسلامی شهر رشت، زهرا بدن آرا، معاون توسعه کتابخانه ها و همکاری ها؛ مرتضی اکبری، رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان رشت، استاد هوشنگ عباسی، از چهره های فرهنگی گیلان؛ سجاد محجوب، مدیرعامل سازمان زیبا، منظر و فضای سبز شهری شهرداری رشت، مسئولان کتابخانه های عمومی شهرستان رشت و اصحاب رسانه برگزار شد، ۴ تن از اعضای شورای اسلامی رشت کتاب های خوانده شده خود را با دیگران به اشتراک گذاشتند

در این نشست فاطمه شیرزاد با معرفی کتاب «یک دشت خون»، محمدحسن عاقل‌منش با معرفی کتاب «سیمای تئاتر شهر رشت»، رضا رسولی با معرفی کتاب حوزه فرهنگ و پیشینیان آموزش و پرورش و بهراد ذاکری با معرفی کتاب «تاریخ گیلان» به بیان ویژگی های کتاب های منتخب خود پرداختند.

گفتنی است عضویت رایگان کتابخانه های عمومی شهر رشت در روز ۱۲ دی، روز رشت از برنامه های مجموعه کتابخانه های عمومی شهرستان رشت بود.

 

برگزاری برنامه های متنوع فرهنگی در کتابخانه عمومی باقرالعلوم(ع) رضوانشه

کتابداران کتابخانه عمومی باقرالعلوم(ع) رضوانشهر،‌ نیمه اول دی ماه با برگزاری ویژه برنامه های فرهنگی و حضور در مدارس به معرفی خدمات متنوع کتابخانه پرداختند. همچنین این کتابداران با برگزاری نشست کتاب خوان مدرسه ای در مدرسه  ابتدایی شهید عباس وزیری، برگزاری نمایشگاه کتاب ومعرفی کتاب های کتاب خوان ماه دی دانش آموزان را ترغیب به مطالعه کرده و آنها را با نحوه عضویت در کتابخانه آشنا کردند.

برگزاری دوره آموزشی ایمنی در برابر زلزله با حضور کتابداران در مسجد جامع شهر به مناسبت گرامیداشت حماسه ۹ دی، حضور مادران به همراه کودکان در بازی ها و سرگرمی های آموزشی با اسباب بازی های بخش کودک، کارگاه تهیه روزنامه دیواری و آموزش خوشنویسی از دیگر  برنامه های اجرا شده در این کتابخانه بود.

 

نشست کتاب خوان دانش آموزی در رحیم آباد رودسر

به همت کتابداران کتابخانه عمومی شهید محمدیان و با معرفی۸ عنوان کتاب، نشست کتاب خوان مدرسه ای در دبیرستان شهید حسن کشاورز  برگزار شد. در این نشست با حضور دانش آموزان مقطع متوسطه مدرسه شهید حسن کشاورز رحیم آباد، ۸ عنوان کتاب در موضوعات مختلف معرفی شد.

در این نشست کتاب های خانواده قرآنی، تربیت فرزند از نظر اسلام، سوار سوم،  داستان زندگی امام حسین (ع)، پروفسور حسابی، صوت و شنوایی، الگوی مصرف در آموزه های اسلامی، شهید باهنر و شهید صیاد شیرازی به ترتیب توسط اشکان عینعلی زاده، جویا ترهنده، امیر عشوری، علی صفری، امیررضا محمدی، جواد ایروانی، مهدی شهبازی و شهرام یوسف زاده از دانش آموزان این مدرسه معرفی شد.

 

میزبانی کتابداران از کتابخوانان شهرستان رودبار با چاشنی کتاب

اعضا و دوستداران کتاب در شهرستان رودبار در روزهای سرد دی ماه با حضور در کتابخانه های عمومی شهید هدایت درویشوند رودبار، حکیم فردوسی کلشتر، شهدای کلیشم، زنده یاد حبیب نصرالله زاده جیرنده، پیامبر اعظم(ص) منجیل، امام علی(ع) توتکابن و امام جعفر صادق(ع) لوشان در نشست های کتاب خوان، حافظ خوانی، شعر، سرود و داستان خوانی و نیز روخوانی و روانخوانی قرآن کریم شرکت و لحظه های شادی را در کنار کتابداران تجربه کردند. همچنین در دانش آموزان مدارس در شهرها و روستاهای این شهرستان با حضور در کتابخانه های عمومی با نحوه فعالیت کتابداران، خدمات مختلف کتابخانه ها آشنا شدند.

 

مدرسه ابتدایی برکت شهرستان سیاهکل میزبان نشست کتاب خوان شد

در این نشست که به همت کتابداران کتابخانه شهید مفتح سیاهکل و با همکاری مسئولان دبستان برکت این شهر انجام شد، ۸ تن از دانش آموزان کتاب های خوانده شده خود را با دیگران به اشتراک گذاشتند.

در این برنامه کتاب های «بوی دست های پدر» نوشته محمد رضا اصلانی با موضوع داستان های فارسی، «گاو طلایی» نوشته علی باباجانی با موضوع داستان حضرت موسی، «اگر من جای تو بودم» نوشته کلر ژوبر با موضوع لاکپشت ها، «ماجراهای سه پسربچه» نوشته اولف بلانک با موضوع داستان های کودکان آلمانی، «خدانگهدار» نوشته مایکلین ماندی با موضوع اسباب کشی، «فیل و ابابیل» نوشته علی باباجانی با موضوع اصحاب فیل، «علم در اسلام» نوشته حسن سالاری، «علوم و قهرمان» نوشته اسماعیل محمدپور با موضوع خاطراتی از زندگی سردار شهید حسین املاکی، جانشین لشکر قدس گیلان به ترتیب توسط فرزانه فلاح، غزاله خورسندی، ساجده بابائی، حنانه افروز، کیانا حقگو، آیناز عبداللهی، کیانا توفیقی و نرگس صدیقی معرفی و با دیگر دانش آموزان به اشتراک گذاشته شد.

 

مسابقه کتابخوانی آموزش همگانی مقابله با بلایای طبیعی در کتابخانه های شهرستان شفت برگزار شد

این برنامه با هدف افزایش دانش ایمنی در مقابل حوادث غیر مترقبه در میان تمامی گروه های سنی عضو کتابخانه ها برگزار شد. همچنین برگزاری مسابقه نقاشی ویژه خردسالان با هدف آموزش ایمنی در برابر حوادث غیر مترقبه از دیگر برنامه های ویژه ای بود که در حاشیه این مسابقه کتابخوانی در کتابخانه های شهرستان شفت برگزار شد.

 

معرفی تازه های کتاب در کتابخانه عمومی باقرالعلوم(ع) صومعه سرا

جمعی از اعضای کتابخانه عمومی باقرالعلوم(ع) صومعه سرا با حضور در کتابخانه، در نشست معرفی تازه های کتاب شرکت کردند. در این برنامه ویژه که با خوانش بخش هایی از کتاب های نورسیده به کتابخانه همراه بود، شرکت کنندگان در خصوص مطالب کتاب به بحث و تبادل نظر پرداختند.

 

ده ها برنامه فرهنگی در کتابخانه های عمومی شهرستان فومن برگزار شد

دوستداران کتاب در کتابخانه های عمومی شهید دستغیب فومن، آیت الله شرفی ماسوله، سردارجنگل زیده و امام علی (ع) گشت با مشارکت در برگزاری برنامه های متنوع فرهنگی چون نشست های کتاب خوان، مسابقات مختلف نقاشی، نشست های انجمن ادبی شعر و داستان، قصه خوانی و جمع خوانی زیر سقف کتابخانه ها گردهم آمدند.

 

نشاط فرهنگی در کتابخانه عمومی شهید کریمی لاهیجان

با حضور کودکان و نوجوانان و اعضای باشگاه کتابخوانی یاس کبود، برنامه های متنوع فرهنگی در کتابخانه عمومی شهید کریمی لاهیجان برگزار شد. اعضای فعال کتابخانه عمومی شهید ابوالحسن کریمی لاهیجان با حضور در این کتابخانه و مشارکت در اجرای برنامه های مختلفی چون بازدید نمایشگاه کتاب، جمع خوانی، مسابقه نقاشی و روخوانی جزء سی قرآن مجید، ساعات خوشی را در این محیط فرهنگی گذراندند.

 

برنامه های فرهنگی در کتابخانه های عمومی شهرستان لنگرود

کتابداران کتابخانه های عمومی شمس گیلانی، امام علی (ع) اطاقور، حضرت زهرا (س) کومله با برگزاری برنامه های متنوع فرهنگی چون جلسه انجمن کتابخانه عمومی شهر اطاقور، نشست های کتاب خوان، حافظ خوانی، نشست های انجمن ادبی شعر و داستان، قصه خوانی و جمع خوانی، بازدید دانش آموزان مدارس از کتابخانه ها، میزبان دوستداران کتاب شدند.

 

برگزاری نشست کتاب خوان در کتابخانه عمومی شاندرمن شهرستان ماسال

در این نشست ویژه که با حضور جمعی از اعضای کتابخانه عمومی شهدای شهر ماسال برگزار شد، ۴ نفر از اعضا آثار مورد علاقه خود را با دیگران به اشتراک گذاشتند. در این نشست کتاب های «آموزش مصور نماز»، «پرسش و پاسخ دانشجویی ویژه ماه مبارک رمضان»، «شهر خدا» و «جشن میهمانی خدا» به ترتیب توسط حنانه آقایی، فاطمه حسن زاده، غزل گل بن و هاجر قربان نژاد، مسئول این کتابخانه معرفی شد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: