کد خبر: 38277
تاریخ انتشار: یکشنبه, 23 دی 1397 - 09:52

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

نشست های کتابخوان و نقد کتاب در کتابخانه عمومی گنجینه دانش قیر در فارس

منبع : روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی فارس
کتابخانه عمومی گنجینه دانش شهر قیر با برگزاری ویژه برنامه های کتابخوانی، ضیافت زمستانی یار مهربان را برپا کردند.
نشست های کتابخوان و نقد کتاب در کتابخانه عمومی گنجینه دانش قیر در فارس

به گزارش لیزنا، نشست نقد و بررسی کتاب «مدیریت کار و زمان» اثر دبرا آلکوک با همکاری اداره کتابخانه های عمومی و کمیته امداد امام خمینی شهرستان قیر و کارزین روز ۱۸ دی ماه در کتابخانه گنجینه دانش شهر قیر برگزار شد.

در این نشست علی معصومی از فرهنگیان شهرستان و کارشناس حقوقی و ارزیابی عملکرد اداره آموزش و پرورش قیر و کارزین به نقد و بررسی این کتاب پرداخت و محمدرضا رضوی زادگان، رئیس کمیته امداد شهرستان قیر و کارزین در خصوص مدیریت در کار سخنرانی کرد.

افزون بر این مراسم نقد و بررسی کتاب «فصل پنجم سکوت» اثر محمدرضا بایرامی در کتابخانه عمومی گنجینه دانش شهر قیر با همکاری آموزش و پرورش و با حضور دانش آموزان، مدیر و دبیران مدرسه دخترانه متوسطه دوم غدیر و همچنین تعدادی از اعضای کتابخانه برگزار شد. در این مراسم، ساسان نیا از فرهنگیان شهرستان و کارشناس ارشد ادبیات فارسی ضمن نقد و بررسی این کتاب، شیوه های اصولی نقد کتاب را به دانش آموزان آموزش داد.

در همین راستا، نشست کتابخوان ویژه نوسوادان نهضت سواد آموزی با همکاری کتابخانه گنجینه دانش شهر قیر و اداره آموزش و پرورش این شهرستان در کتابخانه برگزار شد.

در این نشست که به مناسبت سالروز تشکیل نهضت سواد آموزی و با حضور اعضای سه کلاس از نوسوادان شهر قیر به همراه مربیان این کلاس ها، مسئول نهضت سواد آموزی آموزش و پرورش شهرستان و کتابداران و رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان و علاقه مندان تشکیل شد، پنج کتاب معرفی و خوانده شد.

خدیجه موصلو و فریده نوذری، دو تن از نوسوادان این دیدار به ترتیب کتاب های «سلامت جامی زیبا و شکننده» و «کلید رحمت» نوشته علی باقرزاده از انتشارات سازمان نهضت سواد آموزی را با دیگر نوسوادان به اشتراک گذاشتند و فهیمه عزیزی، آموزشیار نوسوادان کتاب «کلیله و دمنه» اثر نصرالله منشی را معرفی کرد. همچنین کسری آبچر، رئیس اداره کتابخانه های عمومی قیر و کارزین و سعید نیک روش، کتابدار کتابخانه گنجینه دانش به ترتیب خواندن کتاب های «حماسه نه دی» اثرسعید صلح میرزایی و «امیر کبیر» به قلم  اثرفرهاد حسن زاده را پیشنهاد کردند

این در حالی است که نمایشگاه کتاب به مناسبت هفته پژوهش نیز با حضور فرماندار، امام جمعه شهرستان و برخی رؤسای ادارات، پژوهشگران و دیگر علاقه مندان به همت کتابداران کتابخانه گنجینه دانش شهر قیر در محل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان قیر و کارزین برگزار شد. در این نمایشگاه آثاری از ۲۸ نویسنده شهرستان قیر و کارزین در موضوعات مختلف همچون آثار کودک و نوجوان، منابع تاریخی، پژوهشی و روش های پایان نامه نویسی در معرض دید علاقه مندان قرار گرفت.

ویژه برنامه شب یلدا دیگر برنامه اجرا شده در کتابخانه عمومی گنجینه دانش شهر قیر بود که با حضور دانش آموزان، مادران و تعدادی از اعضای کتابخانه برگزار شد. در این مراسم که دانش آموزان با پوشش سنتی حضور داشتند، ضمن آشنایی با آداب و رسوم این آیین به اجرای برنامه های متنوع شاهنامه خوانی، حافظ خوانی و قصه گویی پرداختند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: