کد خبر: 38278
تاریخ انتشار: یکشنبه, 23 دی 1397 - 09:53

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

پرواز با «بال کتاب» در کازرون فارس

منبع : روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی فارس
رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان کازرون از اجرای طرح «بر بال کتاب» به منظور ارائه خدمات کتابخوانی در مناطق محروم شهرستان کازرون خبر داد.
پرواز با «بال کتاب» در کازرون فارس

به گزارش لیزنا، ندا زنگنه کازرونی نژاد با اعلام این خبر گفت: تعدادی از کتابداران فعال در حوزه کودک و نوجوان کتابخانه های عمومی شهرستان کازرون در نظر دارند که در قالب طرح «بر بال کتاب» به صورت هفتگی به مناطق محروم شهرستان سر بزنند و با اجرای برنامه های فرهنگی کتابخوانی، کودکان و نوجوانان را به عضویت در کتابخانه های عمومی دعوت کنند.

رئیس اداره کتابخانه های عمومی کازرون اضافه کرد: در قالب این طرح کودکان ضمن آشنایی با کتاب های مناسب در رده سنی خود به صورت رایگان به عضویت نزدیک ترین کتابخانه در منطقه خودشان در می آیند.

زنگنه اضافه کرد: برای تشویق بیشتر کودکان به استفاده از خدمات کتابخانه، مسابقه هایی نیز طراحی شده است. اجرای برنامه های قصه گویی، معرفی کتاب و مسابقه «معرفی بهترین کتابی که خوانده ام» از جمله برنامه های این طرح است.

رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان کازرون در ادامه از اجرای اولین جلسه طرح «بر بال کتاب» در مدرسه شهید حسینی ها در منطقه خشت خبر داد و گفت: در این بازدید یک نشست کتابخوان با همکاری دانش آموزان برگزار شد. همچنین تعداد زیادی از دانش آموزان با استفاده از فرم های ثبت نام رایگان در کتابخانه عمومی باقرالعلوم (ع) خشت ثبت نام کردند.

وی اضافه کرد: در نشست کتابخوان مدرسه ای، دانش آموزان این مدرسه کتاب های «ماجراهای لوک خوش شانس»، «حسنی می ره به کرمان»، «حشرات در قرآن»، «فیل در تاریکی»، «دزد دهل زن» و «رنگ در دنیای حیوانات» را معرفی کردند.

به گفته زنگنه این برنامه با خوانش و معرفی کتاب های «موش خودنما و شتر با صفا»، «۷۰ قصه قد و نیم قد برای کودکان»، «عجب اشتباهی» و «داستان های کهن ایرانی» توسط کتابداران کتابخانه های عمومی برای بچه ها همراه بود.

وی در ادامه ضمن قدردانی از مسئولان مدرسه شهید حسینی های خشت، عنوان کرد: تاکنون برنامه های گوناگونی همچون برگزاری کارناوال کتابخوانی، نمایشگاه کتاب در مدرسه، تکریم کتاب و کتابخوانی با تکیه بر شعار «حال خوش خواندن» در هفته کتاب، برگزاری شوراهای دانش آموزی و «بر بال کتاب» در این مدرسه برگزار شده است.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: