برگزاری انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان گراش در فارس

به گزارش لیزنا، جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان گراش با حضور روح الله منوچهری، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان فارس؛ اصغر فرودی، فرماندار گراش و دیگر  اعضای این انجمن تشکیل شد. در این جلسه بررسی نیازهای کتابخانه های عمومی این شهرستان، بررسی روند تکمیل پروژه های کتابخانه ای و بزرگداشت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی ایران در دستور کار قرار گرفت.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان فارس در این دیدار با بیان اینکه در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی قرار داریم، بر اجرای برنامه های متنوع فرهنگی و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی تأکید کرد.

روح الله منوچهری وضعیت شهرستان گراش را در شاخص های کتابخانه ای ارزیابی و عنوان کرد: گراش از نظر فضای کتابخانه ای، منابع و عضویت بالاتر از میانگین استان قرار دارد؛ اما در حوزه جذب منابع و افزایش عضویت در این شهرستان باید بیشتر توجه شود.

رئیس دبیرخانه انجمن کتابخانه های عمومی فارس ضمن ارج نهادن به فعالیت ها و کمک های خیرین به کتابخانه ها، شهرستان گراش را از شهرستان های پیشتاز در حوزه خیرین به ویژه خیرین کتابخانه ساز و کتابخانه یار دانست.

وی همچنین با اشاره به قواعد ایجاد کتابخانه در نهاد کتابخانه های عمومی کشور، اعلام آمادگی کرد که در صورت تامین شرایط لازم برای راه اندازی کتابخانه سیار در شهرستان گراش، کتابخانه های عمومی در این حوزه اقدام خواهد کرد.

اصغر فرودی، فرماندار گراش نیز در این دیدار  با اشاره به اهمیت مقوله کتابخوانی، توجه ویژه به کودک و نوجوان را بسیار مهم دانست و گفت: ضروری است که بخش تخصصی مادر و کودک در کتابخانه آبشار اندیشه راه اندازی شود. این در حالی است که فضای لازم برای ایجاد این بخش در کتابخانه وجود دارد.

رئیس انجمن کتابخانه های عمومی گراش، پیگیری تأسیس کتابخانه در شهر فداغ و همکاری اداره کل کتابخانه های عمومی در پروژه در دست ساخت کتابخانه عظیمی گراش را از دیگر نیازهای شهرستان گراش دانست.

حسن رهبر، رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان گراش در ادامه این نشست گزارشی از برنامه ها و اقدامات کتابخانه های عمومی شهرستان گراش ارائه کرد و گفت: از ابتدای دولت تدبیر و امید بیش از پنج میلیارد و ششصد میلیون ریال اعتبار از محل اعتبارات شهرستانی به کتابخانه های عمومی اختصاص داده شده است.

در این جلسه همچنین اعضای انجمن بخش ارد از تخصیص زمین مناسبی به منظور ساخت کتابخانه در شهر ارد خبر دادند. انجام برنامه های فرهنگی در حوزه کتاب و کتابخوانی در دهه فجر، همکاری بیشتر مدارس شهرستان با کتابخانه های عمومی و اختصاص پنج دقیقه از جلسات اداری استان به بحث معرفی کتاب از دیگر مصوبات این نشست بود.

گفتنی است، شهرستان گراش در حال حاضر دارای سه کتابخانه عمومی «محبی» و «آبشار اندیشه» در شهر گراش و «ابن سینا» شهر ارد است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی فارس در جریان سفر به گراش، با حضور در این سه کتابخانه عمومی، با کتابداران دیدار و گفت و گو کرد.