نشست کتاب خوان ویژه کودکان و نوجوانان در شهرستان نیر استان اردبیل برگزار شد

به گزارش روابط عمومی لیزنا، چهارمین ایستگاه نشست کتاب خوان ویژه کودکان و نوجوان با عنوان «برای کودکانمان با صدای بلند کتاب بخوانیم» با مشارکت اداره کتابخانه های عمومی و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان نیر و با حضور رباب عزیزخانی، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان اردبیل در سالن کودک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان نیر برگزار شد.

در این نشست که با اجرای سارا سید حاتمی، مجری برنامه کودک شبکه سبلان برگزار شد، بیش از ۲۰۰ نفر از کودکان و خانواده های آنان حضور داشتند.

ایستگاه چهارم نشست کتابخوان شهرستان نیر با معرفی سه جلد کتاب توسط اعضای کودک کتابخانه های این شهرستان همراه بود. در این نشست کتاب «هم روزنامه هم کلوچه» توسط محسن مهر آور (عضو کودک کتابخانه عمومی امیر حسین فردی)؛ کتاب «قیچی که دنبال کار می گشت» توسط آرنیکا علیزاده (عضو کودک کتابخانه عمومی علامه امینی نیر) و کتاب «اسمش چیه» توسط  باران انجامی (عضو کودک کتابخانه عمومی شمس) معرفی شد.

در ادامه این برنامه مسابقه کتاب خوانی، شعر خوانی و نمایش ویژه کودکان برگزار و به برگزیدگان این مسابقات هدایای فرهنگی اهدا شد.

همچنین نشست کتابخوان مدرسه ای در دبیرستان شهید محلاتی روستای ویرثیق به همت پیمان جلیل پور، کتابدار کتابخانه عمومی علامه امینی نیر برگزار شد.

در این نشست کتاب شعر «تا خیابان خوشبخت» توسط فرشید راضی؛ «حکایت نامه» توسط عباس حبیب زاده؛ «لطیفه های شیرین عبید زاکانی» توسط علی محمد وند و کتاب « سفر زندگی» توسط حسین جاهد معرفی شد.

 

سه شنبه ها با کتاب در روستاهای بخش کورائیم شهرستان نیر

خسرو کامران، مسئول کتابخانه عمومی کورائیم از برگزاری برنامه های کتابخوانی و جذب عضو و امانت کتاب در روستاهای این بخش خبر داد و گفت: این برنامه در روز های سه شنبه هر هفته بعد از ساعت اداری توسط کتابدار کتابخانه عمومی کورائیم در روستاهای بخش کورائیم اجرا می شود. تاکنون روستاهای قورتولموش، بوسجین و کهریز میزبان این برنامه بوده اند و تا پایان سال برنامه های کتابخوانی در ۴۰ روستای این بخش برگزار خواهد شد.

وی افزود: در همین راستا، کارگاه آموزشی نقش و اهمیت کتاب و کتابخوانی در خانواده و نقش کتاب خوانی در پیشگیری از آسیب های اجتماعی با حضور دانش آموزان و والدین در روستای بوسجین از توابع بخش کورائیم برگزار شد.

در ادامه این برنامه، نشست جمع خوانی کتاب «پرورش مهارت های منطقی با استفاده از مسائل و بازی های منطقی» برای کودکان با حضور محمد جواد بهرام نیا، مدیر آموزش و پرورش بخش کورائیم برگزار شد.