کد خبر: 38321
تاریخ انتشار: سه شنبه, 25 دی 1397 - 11:10

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

با حضور استادان دانشگاه انجام می شود

تصمیم گیری نهایی پیشنهاده های پژوهشی نهاد کتابخانه های عمومی کشور

منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور
 در پی استقبال گسترده از فراخوان مشارکت در طرح‌های پژوهشی نهاد در سال ۹۷ و دریافت ۸۶ پیشنهاده پژوهشی، نشست تصمیم گیری نهایی با حضور استادان دانشگاه برگزار می شود.
تصمیم گیری نهایی پیشنهاده های پژوهشی نهاد کتابخانه های عمومی کشور

به گزارش لیزنا، در پی استقبال گسترده از فراخوان مشارکت در طرح‌های پژوهشی نهاد در سال ۹۷ نشست تصمیم گیری نهایی ۱۲ عنوان درخواست پیشنهاده (RFP) در ۲۵ پیشنهاده پژوهشی برگزیده، چهارشنبه ۲۶ و پنج شنبه ۲۷ دی ماه برگزار می شود.

بر این اساس پس از دریافت ۸۶ پیشنهاده پژوهشی در ۱۸ عنوان درخواست پیشنهاده (RFP) در فرایندی چهارگانه توسط استادان دانشگاه، خبرگان حرفه، کارشناسان واحدهای خدمتگزار در نهاد و سنجشگران دانش و تجربه مرتبط پیشنهاد دهندگان، ۱۲ عنوان درخواست پیشنهاده (RFP) به صورت مشروط برگزیده و در نشستی دو روزه با حضور پیشنهاد دهندگان، تصمیم گیری نهایی اتخاذ خواهد شد.

شناسایی و سنجش نیاز اجتماعات محلی بلوچ، شناسایی و سنجش نیاز اجتماعات محلی کرد، شناسایی و سنجش نیازهای محلی آذری، شناسایی و سنجش نیاز سالمندان، شناسایی و سنجش نیاز معلولان، تدوین سند جامع یادگیری مادام العمر، آموزش کتابداران کتابخانه های روستایی، طراحی و تدوین دوره های آموزش کاربران، نظام مدیریت فرآیندها، اصلاح ساختار سازمانی و تدوین شناسنامه مشاغل، نظام رتبه بندی کتابخانه ها و تدوین سند تبلیغات خدمات و برنامه های کتابخانه های عمومی  ۱۲ عنوان درخواست پیشنهاده (RFP) برگزیده ای هستند که توسط استادان دانشگاه داوری خواهد شد.

 

نشست اجتماعات محلی

دکتر رحمت الله فتاحی استاد رشته علم اطلاعات و دانش شناسی در دانشگاه فرودسی و دکتر رضا صفری شالی استاد رشته علوم اجتماعی در دانشگاه خوارزمی صبح چهارشنبه ۲۶ دی ماه موضوعات زیر را با حضور نمایندگان بررسی می کنند.

عنوان

ساعت

نماینده پیشنهاد دهندگان

دانشگاه

شناسایی و سنجش نیاز اجتماعات محلی بلوچ

۸:۳۰

دکتر عثمان حسین بر

زاهدان

۹:۳۰

دکتر مرتضی مسرور

زاهدان

شناسایی و سنجش نیاز اجتماعات محلی کرد

۱۰:۳۰

دکتر بهمن باینگانی

آزاد سنندج

شناسایی و سنجش نیاز اجتماعات محلی آذری

۱۱:۳۰

دکتر هاشم عطاپور

تبریز

 

 

نشست گروه های خاص

همچنین دکتر احمد شعبانی استاد رشته علم اطلاعات و دانش شناسی در دانشگاه اصفهان و دکتر ابراهیم محسنی استاد رشته علوم اجتماعی و رییس مرکز افکار سنجی دانشگاه تهران بعد از ظهر چهارشنبه ۲۶ دی ماه موضوعات زیر را با حضور نمایندگان بررسی می کنند.

عنوان

ساعت

نماینده پیشنهاد دهندگان

دانشگاه

شناسایی و سنجش نیاز سالمندان

۱۴:۳۰

دکتر طاهره جوکار

شیراز

۱۵

دکتر سجاد یاهک

علامه طباطبایی

۱۵:۳۰

دکتر اسماعیل ورزی

زابل

شناسایی و سنجش نیاز معلولان

۱۶

دکتر منصوره فیض آبادی

علوم پزشکی سبزوار

 

 

نشست آموزش

صبح پنجشنبه ۲۷ دی ماه نیز دکتر احمد شعبانی استاد رشته علم اطلاعات و دانش شناسی در دانشگاه اصفهان و دکتر هاشم فرادانش استاد رشته علوم تربیتی در دانشگاه تربیت مدرس موضوعات زیر را با حضور نمایندگان بررسی می کنند.

عنوان

ساعت

نماینده پیشنهاد دهندگان

دانشگاه

تدوین سندجامع یادگیری مادام العمر

۸:۳۰

دکتر محمدحسین حسینی

پژوهشگاه علوم انسانی

۹

دکتر یاسمن گیاهی

علامه طباطبایی

آموزش کتابداران روستایی

۹:۳۰

دکتر حسن محمودی

سمنان

۱۰

دکتر انیس میری

آستان قدس

طراحی و تدوین دوره های آموزش کاربران

۱۰:۳۰

دکتر کیومرث تقی پور

تبریز

۱۱

دکتر مجتبی محمودزاده

علامه طباطبایی

 

 

نشست مدیریت

بعد از ظهر پنج شنبه ۲۷ دی ماه نیز دکتر محمد ابویی اردکانی، استاد رشته مدیریت در دانشگاه تهران و دکتر زند حسامی استاد رشته مدیریت در دانشگاه قزوین و مدیرکل دفتر نوآوری و کسب و کارهای نوین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری موضوعات زیر را با حضور نمایندگان بررسی می کنند.

عنوان

ساعت

نماینده پیشنهاد دهندگان

دانشگاه

نظام مدیریت فرآیندها

۹:۳۰

دکتر علی ترابی

تهران

۱۰

دکتر جواد ارشادی

پژوهشگاه فناوری اطلاعات

۱۰:۳۰

دکتر جواد محرابی

آزاد قزوین

۱۱

دکتر هیوا فاروقی

کردستان

اصلاح ساختار سازمانی و تدوین شناسنامه مشاغل

۱۱:۳۰

دکتر علی بنیادی

علم و صنعت ایران

نظام رتبه بندی کتابخانه ها

۱۲

دکتر مجید سالاری

فردوسی

۱۲:۳۰

دکتر زهیر حیاتی

شیراز

۱۳

دکتر علی حسین قاسمی

جندی شاپور

۱۳:۳۰

دکتر محمدرضا اسمعیلی

تهران

همچنین داوری موضوع تدوین سند تبلیغات خدمات و برنامه های کتابخانه های عمومی کشور با ۲ پیشنهاده پژوهشی از دکتر محمدرضا اسمعیلی از دانشگاه تهران و دکتر میشا تیموری از دانشگاه آزاد اسلامی به هفته آینده موکول شده است.


گفتنی است طرح ارسال پیشنهاده‌های پژوهشی به نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور که با استقبال گسترده جامعه علمی از مراکز پژوهشی مختلف همراه بود، پس از چند ماه تلاش مقدماتی (در مسأله‌یابی، نیازسنجی، اولویت‌بندی، تخصیص اعتبار، تمهید سازوکار) ۸۶ پیشنهادۀ پژوهشی از ۴۰ دانشگاه، پژوهشگاه، شرکت‌ دانش‌بنیان، انجمن علمی و پژوهشگر منفرد دریافت شد و پس از طیّ دوره‌ای ده روزه، مراحل داوری در چارچوب‌های علمی‌- حرفه‌ای و با تقید تام به انصاف و عدالت، توسط متخصصان و خبرگان هر حوزه صورت گرفت که از این میان  ۱۲ عنوان درخواست پیشنهاده (RFP) برگزیده و در روزهای چهارشنبه ۲۶ و پنج شنبه ۲۷ دی ماه تصمیم گیری نهایی خواهد شد.

شایان ذکر است نمایندگان و پژوهشگرانی از دانشگاه‌های تهران، تربیت مدرس، صنعتی امیرکبیر، خواجه نصیرالدین طوسی، علم و صنعت ایران، شهید بهشتی، علامه طباطبایی، فردوسی، اصفهان، صنعتی اصفهان، شیراز، تبریز، کردستان، رازی کرمانشاه، زابل، زاهدان، شهید باهنر کرمان، علوم پزشکی جندی‌شاپور، علوم پزشکی سبزوار، علوم بهزیستی و توان‌بخشی، شهید چمران، بیرجند، آزاد اسلامی، پیام نور، علمی کاربردی و پژوهشگاه‌های علوم انسانی و مطالعات فرهنگی و علوم و فناوری اطلاعات، همچنین چندین شرکت دانش‌بنیان و انجمن علمی در فراخوان طرح‌های پژوهشی نهاد شرکت کردند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: