کد خبر: 38339
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 26 دی 1397 - 10:32

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

کتابخانه گردی راضیه تجار در شهر اراک استان مرکزی

منبع : روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی
 در حاشیه برگزار ی همایش «چهل قلم» استان مرکزی، راضیه تجار، نویسنده، از کتابخانه‌های عمومی شهر اراک بازدید کرد.
کتابخانه گردی راضیه تجار در شهر اراک استان مرکزی

به گزارش لیزنا، در حاشیه همایش «چهل قلم» استان مرکزی و به منظور آشنایی بیشتر با خدمات کتابخانه‌های عمومی، راضیه تجار، نویسنده متعهد و برجسته کشور از کتابخانه عمومی آیت الله اراکی و کتابخانه عمومی استاد دهگان شهر اراک بازدید و با کتابداران دیدار کرد.

حجت الاسلام دانشی، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان مرکزی در این بازدید گفت: کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی با داشتن بخش‌های مختلف از جمله خدمات فنی، میز خدمت، جستجوی کتاب، تازه های کتاب، سالن های مطالعه، بخش نشریات، امانت، بخش مرجع، اینترنت، نمازخانـه، بخش نابینایان و بخش تخصصی دفاع مقدس به علاقمندان  کتاب و کتابخوانی خدمات ارائـه می کنند.

دانشی افزود: کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار جلد کتاب و بیش از ۵۵ هزار عضو فعال دارند و به طور متوسـط ماهانه بیش از ۸۵ هزار نفـر از اعضا، محققان و دانشجویان به کتابخانه مراجعه می‌کنند.

راضیه تجار نیز در این بازدید گفت: از دوران کودکی با کتاب مأنوس بوده ام و به صورت جدی پس از انقلاب، فعالیتم را در حوزه نویسندگی آغاز کردم و اولین داستان را در سال ۶۴ درباره شهدا نوشتم.

خالق کتاب «کوچه اقاقیا» در جمع کتابداران اراکی گفت: تا امروز ۴۰ کتاب از من منتشر شده است. باید اعتراف کرد تعداد بانوان داستان نویس بیشتر از قبل شده و گرایش برای داستان نویسی بین بانوان مشهود است.

وی ضمن ابراز رضایت از خدمات کتابخانه‌های عمومی افزود: بیشتر تمایل دارم که کتاب‌های مورد علاقه ام را خریداری کنم ولی در مواردی هم به کتابخانه‌ها مراجعه کرده و از خدمات و امکانات این مراکز استفاده می کنم.

گفتنی است، کتابداران شهرستان اراک ضمن استقبال از راضیه تجار، از صحبت‌ها و رهنمودهای نویسنده توانمند کشوری بهره مند شدند. در ادامه بازدید از تالار مفاخر استان مرکزی و کتاب‌های خطی و چاپ سنگی این بخش انجام شد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: