کد خبر: 38348
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 26 دی 1397 - 10:45

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

برنامه‌های متنوع فرهنگی در کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی

منبع : روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی
همزمان با هفته سوم دی ماه، ویژه برنامه‌های فرهنگی متنوعی در کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی برگزار شد.
برنامه‌های متنوع فرهنگی در کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی

به گزارش لیزنا، همزمان با هفته سوم دی ماه و به همت کتابداران استان مرکزی، برنامه‌های فرهنگی در کتابخانه‌های عمومی این استان برگزار شد.

 مشارکت نابینایان شهر اراک در جشنواره خاطره نویسی اعضای کتابخانه های عمومی

به همت بخش نابینایان دکتر خزایلی کتابخانه عمومی شماره یک، جمعی از از افراد نابینا و کم بینای شهر اراک در سومین دوره جشنواره خاطره نویسی کتابداران و اعضای کتابخانه های عمومی شرکت کردند و خاطرات خود را به صورت شفاهی در استودیوی تخصصی این کتابخانه ضبط کردند.

 

جلسه انجمن کتابخانه عمومی شهر قورچی باشی برگزار شد

جلسه انجمن کتابخانه عمومی شهر قورچی باشی با حضور رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان خمین و اعضای انجمن برگزار شد.

در این جلسه حجت الاسلام یزدی، امام جمعه شهر قورچی باشی مطالبی پیرامون کتاب و کتابخوانی بیان و آمادگی خود و ستاد نماز جمعه شهر قورچی باشی را برای ترویج کتابخوانی اعلام کرد.

برنامه ریزی جهت برگزاری مسابقه قصه گویی پدربزرگ ها و مادربزرگ ها از خاطرات دوران انقلاب، خرید منابع کمک درسی با همکاری بخشداری کمره و شهرداری قورچی باشی و برگزاری مسابقه کتابخوانی از زندگینامه شهدای شهرستان خمین از مصوبات این جلسه بود.

 

نشست «باغبانان محبت» در کتابخانه ولیعصر(عج) ساوه

با حضور جمعی از ماداران خانه دار شهر ساوه، نشست آموزش مهارت‌های زندگی با عنوان «باغبانان محبت» در کتابخانه عمومی حضرت ولیعصر(عج) برگزار شد. در این برنامه کتاب «مهارت‌های زندگی» نوشته حسین خنیفر به شرکت کنندگان معرفی شد و مادران به ارائه مطالب و تجربه های خود در زمینه تربیت کودکان پرداختند.

 

نشست کتاب‌خوان در کتابخانه شهید بهشتی خمین برگزار شد

با حضور جمعی از پسران نوجوان شهر خمین، نشست کتاب‌خوان در کتابخانه عمومی شهید بهشتی برگزار شد.

در این نشست «زیر پوست وحش» نوشته ویلی سورل، توسط علی دالایی؛ «سنگ‌ها» نوشته سوزان بوزاک، توسط امیر محمد عباسی؛ «جغرافیای ترسناک جهان» نوشته آنتیا گانری، توسط محمد امین فضلی؛ «ماجراهای پسر سرکار عبدی» نوشته مصطفی خرامان، توسط سهراب فرجی؛ «آزمایش‌های حسابی مشهور» نوشته نیک آرنولد، توسط امین رسولی و «دانستنی‌های بهداشتی» نوشته تهمینه میرهاشمیان ، توسط امین رسولی با حاضرین به اشتراک گذاشته شد.

 

نشست سعدی خوانی در کتابخانه آیت الله اراکی اراک

با حضور اعضای باشگاه کتابخوانی کتابخانه عمومی آیت الله اراکی، نشست سعدی خوانی در فرهنگسرای آیینه شهر اراک برگزار شد و چندین غزل از این شاعر برجسته مورد بررسی قرار گرفت.

 

جمع خوانی کتاب «قصه های مهتاب» در روستای خسروبیگ کمیجان

با حضور دختران نوجوان روستای خسروبیگ کمیجان، کتاب «قصه های مهتاب» نوشته افسانه شعبان نژاد در کتابخانه عمومی حضرت زینب(س) معرفی و جمع خوانی شد.

 

آموزش ساخت اوریگامی در کتابخانه سرداران شهید خمین

با حضور اعضای کودک و نوجوان، کارگاه آموزش ساخت اوریگامی در کتابخانه عمومی سرداران شهید شهر خمین برگزار شد.

زهرا کمانی، کتابدار کتابخانه سرداران شهید گفت: اوریگامی هنر کاغذ و تا، بازی دست، ذهن و چشم است. هنری است که در آن خوب دیدن، تمرکز ذهن و به کارگیری ظرافت دستان بسیار مهم است و هدف این هنر خلق طرح های جالب با کاغذ به کمک تا زدن‌های هندسی است.

در این جلسه روش های ساخت چندین کاردستی از کتاب «اوریگامی حیوانات» نوشته روح الله گیوه چی به شرکت کنندگان آموزش داده شد.

 

جمع خوانی کتاب «امیرکبیر» در کتابخانه شهدای شهر شازند

با حضور اعضای کودک و نوجوان، کتاب «امیرکبیر» نوشته فرهاد حسن زاده در کتابخانه عمومی شهدای شهر شازند معرفی و جمع خوانی شد.

 

جلسه جمع خوانی کتاب «مارک و پلو» در کتابخانه شهدای پرندک

با حضور پسران نوجوان شهر پرندک، کتاب «مارک و پلو» نوشته منصور ضابطیان در کتابخانه عمومی شهدای پرندک معرفی و بخش‌هایی از آن جمع خوانی شد.

زهرا همتی، مسئول کتابخانه شهدای پرندک گفت: نوشته‌های کتاب «مارک و پلو» در مورد هر شهر و کشور، بسیار ساده و با لحن صمیمانه ای نوشته شده است که مورد توجه دانش آموزان قرار گرفت.

 

معرفی و جمع‌خوانی کتاب «هیچ کس جرئتش را ندارد» در خمین

با حضور دانش آموزان دبستان شهید لطفی خمین، نشست معرفی و جمع‌خوانی کتاب «هیچ کس جرئتش را ندارد» نوشته حمیدرضا شاه‌آبادی در کتابخانه عمومی شهید بهشتی برگزار شد.

اشرف شمسی، مسئول کتابخانه شهید بهشتی گفت: این کتاب، داستان نوجوانانی است که برای کمک به دوستی که پدربزرگش بیمار است به دنبال او می‌روند و اتفاقاتی رقم می‌خورد. در نهایت، داستان به آغاز جنگ تحمیلی و دفاع مقدس ملت ایران گره می‌خورد.

 

برگزاری جلسه حافظ خوانی در کتابخانه ولیعصر(عج) ساوه

با هدف آشنایی با ادبیات کهن ایران زمین، جلسه حافظ خوانی با حضور جمعی از اعضای فعال در کتابخانه عمومی حضرت ولیعصر(عج) شهر ساوه برگزار شد.

 

جمع خوانی کتاب در کتابخانه سیدالشهدا(ع) روستای کردیجان

با محوریت کاهش آسیب‌های اجتماعی، کتاب «راهنمای آموزشی پیشگیری از دخانیات در مدارس» در کتابخانه عمومی حضرت سیدالشهدا(ع) روستای کردیجان شهرستان آشتیان معرفی و جمع خوانی شد.

 

بازدید دانش آموزان مدرسه بوعلی سینا از کتابخانه شهید بهشتی خمین

جمعی از دانش آموزان مدرسه پسرانه بوعلی سینا از کتابخانه عمومی شهید بهشتی شهر خمین بازدید کردند و با بخش های مختلف و نحوه عضویت در کتابخانه آشنا شدند. همچنین تعدادی از کتاب‌های مرجع کودک و نوجوان توسط اشرف شمسی، مسئول کتابخانه شهید بهشتی به دانش آموزان معرفی شد.

 

«راز هدیه خدا در نامه های دخترانه» در هندودر جمع خوانی شد

با حضور دختران نوجوان شهر هندودر، کتاب «راز هدیه خدا در نامه های دخترانه» نوشته سهیلا صلاحی در کتابخانه عمومی شهدای هندودر جمع خوانی شد.

 

برگزاری کلاس نقاشی در کتابخانه ولیعصر(عج) ساوه

با حضور جمعی از کودکان شهر ساوه و با هدف پرکردن اوقات فراغت، کارگاه نقاشی و رنگ آمیزی پنجشنبه هر هفته در بخش کودک کتابخانه عمومی حضرت ولیعصر(عج) برگزار می شود.

 

جمع خوانی کتاب «گفتمان الهی» در کتابخانه شهدای روستای مالمیر

با حضور دانش آموزان روستای مالمیر شهرستان شازند، کتاب «گفتمان الهی» نوشته محسن قدسی پور در کتابخانه عمومی شهدای مالمیر به صورت گروهی قرائت شد.

 

جمع خوانی کتاب «امیرکبیر» در مدرسه امیرکبیر دلیجان

به همت مریم سادات جلالی، مسئول کتابخانه عمومی اشراق، کتاب «امیرکبیر» نوشته فرهاد حسن زاده در مدرسه پسرانه امیرکبیر شهر دلیجان معرفی و جمع خوانی شد.

 

کتابخانه ولیعصر(عج) میزبان جلسه مثنوی خوانی شد

با حضور جمعی از اعضای فعال، نشست بررسی ادبیات عرفانی کهن با محوریت کتاب «مثنوی معنوی» در کتابخانه عمومی حضرت ولیعصر(عج) شهر ساوه برگزار شد.

 

جمع خوانی کتاب «امیرکبیر» در کتابخانه شهید هاشمی خنجین

به مناسبت گرامیداشت سالروز شهادت امیرکبیر و با حضور جمعی از دختران نوجوان شهر خنجین فراهان، کتاب «امیرکبیر» تالیف فرهاد حسن زاده در کتابخانه عمومی سردار شهید اسدالله هاشمی معرفی و جمع خوانی شد.

 

مسابقه نقاشی و رنگ آمیزی در کتابخانه شهید بهشتی خمین

با حضور جمعی از اعضای کودک و نوجوان، مسابقه نقاشی و رنگ آمیزی در کتابخانه عمومی شهید بهشتی شهر خمین برگزار شد.

 

معرفی کتاب «تختی» در کتابخانه ولیعصر(عج) ساوه

با حضور دانش آموزان دبستان پسرانه جراحی زاده شهر ساوه، کتاب «تختی» نوشته خسرو باباخانی در کتابخانه عمومی حضرت ولیعصر(عج) معرفی و جمع خوانی شد.

 

جمع خوانی کتاب در کتابخانه فخرالدین عراقی کمیجان

با حضور جمعی از اعضای نوجوان، کتاب «نجات فرزند از تفکر منفی» تالیف تامار چنسکی در کتابخانه عمومی فخرالدین عراقی شهر کمیجان معرفی و جمع خوانی شد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: