کد خبر: 38353
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 26 دی 1397 - 10:53

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

انعقاد تفاهم نامه همکاری بین اداره کل کتابخانه های عمومی و بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد

منبع : روابط عمومی کتابخانه های استان کهگیلویه و بویراحمد
 تفاهم نامه همکاری بین اداره کل کتابخانه های عمومی و بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد با هدف ایجاد تسهیلات برای معلولان جهت استفاده بهتر از خدمات کتابخانه های عمومی منعقد شد.
انعقاد تفاهم نامه همکاری بین اداره کل کتابخانه های عمومی و بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش لیزنا، طی نشستی با حضور یاسر رحیمیان، سرپرست کتابخانه های عمومی و آیت الله افشار مهر، مدیرکل بهزیستی استان، تفاهم نامه همکاری بین اداره کل کتابخانه های عمومی و بهزیستیکهگیلویه و بویراحمد منعقد شد.

در این نشست یاسر رحیمیان، سرپرست کتابخانه های عمومی استان از تخصیص بخش نابینایان در کتابخانه مرکزی آیت الله ملک حسینی یاسوج و تجهیز این بخش در کتابخانه عمومی بهارستان پاسارگاد گچساران در سال  های اخیر خبر داد و گفت: هم اکنون بیش از ۱۵۰ نابینا و کم بینا در استان از امکانات، منابع و کتاب های بریل دو کتابخانه عمومی در شهرستان های بویراحمد و گچساران استفاده می کنند. با انعقاد این تفاهم نامه تلاش می شود خدمات دهی به نابینایان، ناشنوایان و سایر معلولان جسمی و حرکتی در سایر شهرستان ها نیز انجام شود.

رحیمیان با اشاره به وجود ۲۳۰ نسخه کتاب بریل و ۷۰۰ کتاب صوتی در بخش نابینایان کتابخانه مرکزی آیت الله ملک حسینی شهر یاسوج، اظهار داشت: در کنار خدمات کتابخانه ای به نابینایان روشندل، تاکنون برنامه های فرهنگی متنوعی نظیر مسابقات کتاب خوانی، نشست کتابخوانی و جمع خوانی کتاب، آموزش زبان، آموزش رایانه، آموزش گلسازی، ساخت کاردستی و آموزش خط بریل ویژه نابینایان و معلولان در کتابخانه های عمومی انجام شده است و در روز عصای سفید نیز از برخی روشندلان تجلیل شد.

آیت الله افشارمهر، مدیرکل بهزیستی استان نیز با تقدیر از اداره کل کتابخانه های عمومی استان به دلیل توجه به نابینایان و معلولان، بیان داشت: سازمان بهزیستی در حمایت از اقشار آسیب پذیر جامعه به ویژه معلولان، آماده همکاری با سایر نهاد ها و سازمان ها است. کتابخانه های عمومی ظرفیت خوبی برای ارائه تسهیلات به معلولان دارند که امیدوارم با انعقاد این تفاهم نامه، خدمات رسانی به معلولان بیش از پیش میسر شود.

بر اساس این تفاهم نامه مقرر شد شرایط برای عضویت معلولان و کارکنان بهزیستی استان در کتابخانه های عمومی با ارائه تسهیلات، فراهم و همکاری های لازم به منظور بهسازی مسیر ورود معلولان به کتابخانه بر اساس استانداردهای نهاد انجام شود.

تامین و تجهیز منابع و کتب مورد نیاز معلولان و نابینایان، نصب صندوق های جمع آوری کمک متعلق به بهزیستی در کتابخانه های عمومی استان از تعهدات کتابخانه های عمومی در این تفاهم نامه است. در این تفاهم نامه سازمان بهزیستی نیز متعهد شد نسبت به اهدای منابع و نشریات مورد نیاز کتابخانه ای ویژه معلولان و نیز برگزاری کلاس های آموزشی اقدامات لازم را انجام دهد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: