سومین دوره جام باشگاه‌های کتاب‌خوانی کودک و نوجوان در کوهبنان کرمان به پایان رسید

به گزارش لیزنا، مراسم اختتامیه سومین جام باشگاه‌های کتاب‌خوانی کودک و نوجوان با حضور حجت الاسلام عباس جعفری، امام جمعه شهرستان؛ رحیم سیف الدینی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کوهبنان، مسئولان آموزش و پرورش، مدیران، مربیان، کتابداران و اعضای برگزیده جام در کتابخانه عمومی شهید اول کوهبنان برگزار شد.

حجت الاسلام عباس جعفری، امام جمعه شهرکوهبنان در این مراسم، با اشاره به  اهمیت کتابخوانی در جامعه گفت: با وجود فراگیر شدن فضای مجازی، شور و شوق مطالعه در میان اهالی کوهبنان بسیار است.

رحیم سیف الدینی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان، ضمن تشکر از اعضای باشگاه‌های کتابخوانی این شهرستان گفت: تلاش سه ماهه اعضا و مربیان این باشگاه‌ها در راستای گسترش فرهنگ مطالعه، چشمگیر و قابل‌ تقدیر است.

خلیل الله باقی زاده، رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان کوهبنان در اختتامیه جام باشگاه‌های کتاب‌خوانی کودک و نوجوان در شهرستان گفت: طرح «جام باشگاه‌های کتاب‌خوانی» موجب شد که کودکان و نوجوانان با محیط کتاب‌فروشی، انتخاب و خرید کتاب، مطالعه و بحث درباره کتاب، چرخش کتاب در میان همسالان، نگارش نامه به نویسنده، تهیه یک قطعه فیلم کوتاه، تمرین فعالیت‌های مستقل فرهنگی توسط مربیان، برقراری ارتباط مستقیم میان نویسندگان کودک و نوجوان با خوانندگان آشنا می شوند.

وی ادامه داد: پس از برگزاری جلسات توجیهی و آموزشی بیش از ۵۰ باشگاه کتاب‌خوانی با حضور ۷۲۰ عضو فعال، در سراسر شهرستان کوهبنان تشکیل شد.

 باقی زاده  تصریح کرد: در جام باشگاه‌های شهرستان بیش از ۶۰۰ کتاب مطالعه شده و اعضا با فواید مطالعه و تأثیر آن بر درس خواندن آشنا شدند. اردوهای مطالعاتی در سطح شهرهای کوهبنان برگزار شد. ضمن اینکه مهم‌ترین دستاورد جام باشگاه‌ها برقراری ارتباط خانواده‌ها، کودکان و نوجوانان با کتاب بود.

در این مراسم، ۵ باشگاه کتابخوانی شهرستان به‌عنوان باشگاه برتر، برندگان بهترین فیلم های پویش مجازی معرفی و تقدیر شدند.

در حاشیه مراسم اختتامیه جام باشگاه‌های کتاب‌خوانی از کتاب «سربلند/ زندگینامه شهید مدافع حرم محسن حججی» رونمایی و از فاطمه خالداری، پرستار کتابخوان فعال که کتاب «سربلند/ زندگینامه شهید مدافع حرم محسن حججی» را معرفی کرد، تجلیل شد.