کد خبر: 38396
تاریخ انتشار: یکشنبه, 30 دی 1397 - 13:57

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

دیدار نماینده شهرستان های سنندج، دیواندره و کامیاران با مدیرک لتابخانه های عمومی کردستان

منبع : روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان کردستان
 نماینده شهرستان های سنندج، دیواندره و کامیاران در دیدار با مدیرکل و تعدادی از کتابداران کتابخانه های عمومی استان کردستان، حمایت از کتابخانه های عمومی را زمینه ساز توسعه فرهنگی کشور دانست.
دیدار نماینده شهرستان های سنندج، دیواندره و کامیاران  با مدیرک لتابخانه های عمومی کردستان

به گزارش لیزنا، نماینده شهرستان های سنندج، دیواندره و کامیاران با هدف آگاهی از وضعیت کتابخانه های عمومی با مدیرکل و تعدادی از کارکنان و کتابداران کتابخانه های عمومی استان کردستان دیدار و گفتگو کرد.

سید احسن علوی در این دیدار با اشاره به اینکه کتابخانه های عمومی کانون اصلی رشد و تعالی جامعه هستند، افزود: توسعه این بخش و نهادینه کردن فرهنگ مطالعه در جامعه سبب حل بسیاری از مشکلات فرهنگی و کاهش آسیب های اجتماعی می شود.

نماینده مردم شهرستان های، سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه کردستان یک استان فرهنگی است، بیان کرد: کمک به ارتقای سرانه مطالعه از وظایف نمایندگان مردم و مسئولان است.

وی با تقدیر از تلاش های متولیان کتاب خوانی، تصریح کرد: کسانی که در این بخش فعالیت می کنند وظیفه بسیار اثرگذاری در جامعه ایفا می کنند و می توانند جامعه را به سمت آگاهی و سعادت سوق دهند.

علوی در پایان بر لزوم حمایت بیشتر مسئولان از کتابخانه های عمومی تاکید و اضافه کرد: هرگونه حمایت از این نهاد فرهنگی که در راستای ارتقای آگاهی جامعه فعالیت می کند، به نفع مردم و جامعه است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کردستان نیز با تقدیر از حضور نماینده مردم شهرستان های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی در کتابخانه های عمومی، گفت: توجه نمایندگان مردم و مسئولان به این نهاد فرهنگی مایه دلگرمی و زمینه ساز افزایش انگیزه است.

محمد عبدالملکی بیان کرد: در حال حاضر ۵۰ باب کتابخانه عمومی نهادی در استان کردستان فعالیت می کند که در این کتابخانه ها بالغ بر ۴۸ هزار نفر عضویت دارند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کردستان با اشاره به خرید و توزیع بالغ بر ۲۰ هزار جلد کتاب کردی و منابع اهل سنت در کتابخانه ها، بیان کرد: با وجود کمبود اعتبار خوشبختانه اقدامات خوبی در سال های اخیر در این زمینه صورت گرفته است.

وی از خرید کتاب های ویژه اهل سنت توسط نهاد کتابخانه های عمومی کشور به منظور توزیع در کتابخانه های عمومی خبر داد و گفت: ارزش این کتاب ها بالغ بر ۶۰ میلیارد ریال است و به زودی به منظور استفاده عمومی در قفسه کتابخانه ها قرار می گیرند.

عبدالملکی با اشاره به اینکه کمک به توسعه فرهنگ کتابخوانی وظیفه ای همگانی است، اضافه کرد: کتاب از مهم ترین ارکان توسعه فرهنگی جامعه است و بدون تردید توسعه فرهنگی زمینه ساز توسعه در سایر بخش ها نیز خواهد بود.

در ادامه نماینده مردم شهرستان های سنندج، دیواندره و کامیاران از کتابخانه شهید مطهری سنندج بازدید کرد و در جریان فعالیت ها و اقدامات این کتابخانه قرار گرفت.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: