کد خبر: 38450
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 03 بهمن 1397 - 09:30

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

مهلت داوری در جشنواره «نشان هدد سفید» تمدید شد

منبع : پایگاه اطلاع رسانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور
 دبیرخانه جشنواره «نشان هدد سفید» از تمدید مهلت داوری کتاب ها توسط کتابداران و اعضای کتابخانه ها تا ۳۰ بهمن ماه ۱۳۹۷ خبر داد.
مهلت داوری در جشنواره «نشان هدد سفید» تمدید شد

به گزارش لیزنا، بر اساس اعلام دبیرخانه جشنواره هدهد سفید،‌ بنا بر درخواست کتابداران و اعضای کتابخانه ها (داوران کودک و نوجوان) مهلت داوری آثار تا پایان بهمن ماه تمدید شد.

جایزه بزرگ خوانندگان کودک و نوجوان کتابخوان ایران با عنوان «نشان هدهد سفید» با هدف تقویت جریان تألیف و حمایت از آثار ایرانی به ویژه کودکان و نوجوانان و تشویق پدیدآورندگان و مولفان و همچنین معرفی کتاب‌های تألیفی برگزیده در کتابخانه‌های عمومی کشور، برگزار می شود.

به این منظور هر ساله از بین کتاب‌های کودک و نوجوانی که به قفسه‌های کتابخانه‌های عمومی راه یافته‌اند، ۱۵۰ عنوان کتاب دارای بیشترین میزان امانت در زمینه کودک و ۱۵۰ کتاب در زمینه نوجوان فهرست می شوند. کارشناسان کتاب و کتابداران خبره کتابخانه‌های عمومی به این ۳۰۰ کتاب، بر اساس شاخص‌هایی امتیازی بین ۱ تا ۴ می دهند.

در ادامه ۳۰۰ کتاب فهرست شده برای امتیازدهی توسط مخاطب کودک و نوجوان در فضای مجازی می گیرد. بر اساس امتیازهای کتابداران خبره، کارشناسان و مخاطبان فضای مجازی، از فهرست پیشنهادی اولیه، دو فهرست حاوی ۲۰ عنوان کتاب انتخاب می شود. این ۴۰ کتاب در اختیار گروه هزار نفره داوران کودک نوجوان قرار می‌گیرد. داوران کودک و نوجوان بر اساس شیوه نامه و کاربرگ هایی که در اختیار دارند، به کتاب های مورد علاقه خود رای می دهند و در نهایت در هر زمینه به ۳ کتاب برگزیده که بیشترین آرای داوران کودک و نوجوان را کسب کرده باشد، نشان هدهد سفید اهدا می‌شود.

گفتنی است، نام این جایزه بزرگ بر اساس پیشینه اساطیری هدهد، در منطق الطیر عطار نیشابوری گرفته شده است که «هدهد» به عنوان مرغی خردمند، راهبر دیگر مرغان به سوی سیمرغ می‌شود و در داستان حضرت سلیمان نیز حامل نامه پیامبر به سوی بلقیس است و پسوند سفید نیز اشاره به سفیدی کاغذ دارد.

پاشازاده
|
Iran
|
1397/11/06 - 13:50
0
0
سلام. طرح بسیار خوبی است. انشاله با پیامدهای خوبی روبرو شود
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: