کد خبر: 38617
تاریخ انتشار: یکشنبه, 14 بهمن 1397 - 15:38

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

نمایشگاه‌هایی متنوع از «چهلمین سال» در یک کتابخانه

منبع : روابط‌عمومی سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان ‌قدس‌ رضوی
کتابخانۀ مرکزی آستان قدس رضوی به مناسبت گرامیداشت چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، هفت نمایشگاه متنوع را با همین موضوع به صورت هم‌زمان در این کتابخانه برگزار کرد.
نمایشگاه‌هایی متنوع از «چهلمین سال» در یک کتابخانه

به گزارش لیزنا، هم‌زمان با آغاز دهۀ مبارک فجر و ایام پیروزی انقلاب اسلامی ایران، کتابخانۀ مرکزی آستان قدس رضوی در مشهد با برپایی نمایشگاه کتاب، عکس، نرم‌افزار و مسابقۀ کتاب‌خوانی به بزرگداشت خاطرۀ این پیروزی پرداخت. مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل این سازمان اعلام کرد: به همین مناسبت کتابخانۀ مرکزی آستان قدس رضوی علاوه بر برگزاری مسابقۀ کتابخوانی، اقدام به برپایی نمایشگاهی از تصاویر روزنامه‌های بهمن‌ماه سال 57 و عکس‌های وقایع آن ایام با عنوان «نمایشگاه انقلاب اسلامی به روایت اسناد» کرد که نسخه‌های اصلی آن عکس‌ها و روزنامه‌ها را در مرکز اسناد و مطبوعات خود در اختیار دارد.

وی همچنین با توجه به تقارن ایام فاطمیه و دهۀ فجر از برپایی نمایشگاه کتاب فاطمی خبر داد و گفت: در این نمایشگاه، علاوه بر کتاب‌هایی با موضوع زندگانی حضرت‌زهرا(س) و شخصیت ایشان و همچنین شخصیت حضرت‌زهرا(س) از دیدگاه علما و بزرگان اسلام، آثاری با محوریت زنان مبارز و نقش بانوان در مبارزات انقلابی و مشروطه به نمایش درآمده است.

 امیرحسین مرادی افزود: بخش دیداری‌شنیداری این کتابخانه نیز آثار خود را در نمایشگاه «نیم‌قرن فریاد» و در قالب کتاب‌های الكترونيكي، مستند، فيلم و كليپ صوتي و تصويري با موضوعات انقلاب، اسناد لانۀ جاسوسي آمريكا، شهداي انقلاب، اسناد ساواك، جنگ خبري، جنگ نرم و... در معرض نمایش قرار داده است و این درحالی است که کتابخانۀ تخصصی ادبیات، تالار قفسۀ باز بانوان و تالار جوانان و نوجوانان دختر این کتابخانه نیز به برگزاری نمایشگاه کتاب در این موضوع اقدام کرده‌اند.

مرادی همچنین از نمایشگاه «چلچراغ نور» شامل تابلوهای معرفی دستاورد‌های فرهنگی سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی، در حوزه‌های کتابخانه مرکزی، کتابخانه‌های وابسته، کتابخانه دیجیتال، موزه‌ها، اسناد، مطبوعات وآثار منتشر شدۀ سازمان در طول چهل سال گذشته، در قالب چهل تابلوی گرافیکی در معرض نمایش عموم قرار گرفته است.

گفتنی است علاقه‌مندان می‌توانند تا پایان دهۀ فجر، همه‌روزه از ساعت7 تا 19 از این نمایشگاه‌ها در کتابخانۀ مرکزی آستان قدس رضوی واقع در حرم مطهر بازدید کنند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: