برپایی غرفه کتابخانه های عمومی اردبیل در نمایشگاه دستاوردهای چهل ساله انقلاب

به گزارش لیزنا، همزمان با طلوع چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، نمایشگاه دستاوردهای چهل ساله دستگاه های اداری استان با حضور اکبر بهنام جو، استاندار اردبیل و مدیران کل دستگاه های اداری استان در مصلی اردبیل راه اندازی شد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان با تبریک فرارسیدن چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی و دهه فجر اظهار داشت: برنامه های ترویجی در جهت ارتقای سرانه مطالعه و همچنین دسترس پذیری کتاب برای کسانی که فاقد امکانات کتابخانه ای هستند با شتاب بیشتری در حال اجرا است و کتابخانه های عمومی مستقر در شهرستان ها با برنامه ریزی های قبلی نسبت به اجرای برنامه های کتابخوانی در مناطق همجوار خود اقدام می کنند.

عزیزخانی رشد شاخص های کتابخانه ای را قابل توجه دانست و گفت: طبق بررسی های صورت گرفته، قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، جمعا ۸ باب کتابخانه عمومی در سطح استان فعال بود که به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی، اکنون تعداد کتابخانه های عمومی و مشارکتی در استان به ۷۷ باب رسیده است که نشان دهنده رشد ۱۰ برابری فضاهای کتابخانه ای است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان یکی دیگر از شاخص های توسعه یافته در کتابخانه ها را میزان منابع مکتوب اعم از کتاب و نشریات دانست و افزود: در این شاخص نیز شاهد رشد ۲۰ برابری در کتابخانه های عمومی هستیم به طوری که در حال حاضر بیش ۹۰۰ هزار نسخه کتاب در کتابخانه های عمومی استان وجود دارد.

وی در ادامه سخنان خود به بهره گیری از فن آوری های نوظهور در خدمات کتابخانه ای اشاره و تصریح کرد: در سال های بعد از پیروزی انقلاب، استفاده از فن آوری های نوین در کتابداری از جمله نرم افزار کتابداری سامان، موجب یکپارچگی در ارائه خدمات کتابخانه ای در سطح کشور شده است و تمامی کتابخانه های عمومی دارای اینترنت پرسرعت بوده و متصل به سامانه سراسری سامان هستند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان در بخش دیگری از سخنان خود از کتابخانه مرکزی اردبیل به عنوان نگین فرهنگی استان یاد کرد و گفت: این کتابخانه از افتخارات فرهنگی استان است که به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ساخته شده و در سه شیفت کاری خدمات کتابخانه ای ارائه می دهد.

وی همچنین ایجاد زیر ساخت های فرهنگی در روستا های پرجمعیت را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: هم اکنون ۱۵ باب کتابخانه عمومی در روستاهای استان فعال است و این روند با شتاب بیشتری ادامه خواهد یافت.