دیدار آیت الله دری نجف آبادی  با کتابداران استان مرکزی

به گزارش لیزنا، به مناسبت فرارسیدن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و ایام الله دهه مبارک فجر، مدیرکل، کارشناسان ستادی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی و جمعی از کتابداران شهرستان اراک با آیت الله دری نجف آبادی دیدار کردند.

آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک ضمن تسلیت ایام فاطمیه به بیان فضایلی از حضرت فاطمه زهرا(س) پرداخت و گفت: همه اسامی که برای آن حضرت بیان شده از جمله صدیقه، طاهره، زکیه و ... نشانگر حقیقتی بزرگ هستند و تمام این کلمات، یک دنیا مفهوم متعالی دارند.

دری نجف آبادی گفت: هرکدام از این عناوین خود یک کتاب بزرگ است و رسانه‌ها، حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها باید از این فرصت استفاده کنند تا مردم ما هر چه بیشتر به این الگوی بزرگ نزیک شوند و کسب فیض کنند

وی افزود: باید تلاش کنیم این الگوها را در جان جامعه خود زنده کنیم و بر اسان این ارزش‌های اسلامی، فرزندان را خود را تربیت کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به دستاوردهای نظام اسلامی گفت: وضعیت فعلی در تمامی عرصه‌ها، قابل مقایسه با شرایط قبل از انقلاب نیست و همه شهرها و روستاها پیشرفت کرده‌اند و کارستان انقلاب اسلامی بسیار مشهود است.

وی خاطرنشان کرد: با وحدت کلمه توطئه‌های دشمن را نقشه بر آب می‌کنیم و جمهوری اسلامی با قدرت از پیچ و خم ها عبور خواهد کرد.

آیت الله دری نجف آبادی با اشاره به وضعیت کتابخوانی پیش از انقلاب گفت: مسئله کتابخوانی یکی از برکات اصلی نظام است که باید بیشتر به آن بها داده شود.

وی ادامه داد: رشد شاخص‌های کتابخانه‌های عمومی در استان شایسته تقدیر است ولی نباید به این میزان اکتفا کرد و باید بیش از این کار شود و کتابخانه‌های ماندگار ایجاد کرد

دری نجف آبادی گفت: کتاب باید جزو ضرورت های زندگی ما شود، همه خانواده ها احساس کنند که باید با کتاب و کتابخانه‌ها ارتباط داشته باشند.

وی افزود: صیانت از کتاب‌های موجود، تلاش برای در دسترس قرار دادن کتاب در بین آحاد جامعه، همت در تالیف کتاب‌های کاربردی، حمایت از مولفین، شناسایی نیازهای جامعه، معرفی خدمات انقلاب و خیانت‌های دوره پهلوی باید از اولویت‌های دست اندرکاران کتاب و کتابخوانی استان باشد.

امام جمعه اراک تصریح کرد: کتاب آینه تمام نمای شرایط فرهنگی جامعه است و همه اهالی قلم می‌بایست از فرصت استفاده کنند و خدمات نظام و میراث انقلاب را به عموم مردم به ویژه نسل‌های آینده معرفی کنند.

حجت الاسلام دانشی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی نیز در این دیدار گفت: چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی فرصت مغتنمی است تا دستاوردهای عمر بابرکت نظام اسلامی به مردم شریف کشورمان گزارش شود و همه دستگاه‌ها می‌بایست در این زمینه ادای وظیفه کنند.

دانشی گفت: کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی، تلاش خواهند کرد تا چهلمین سال پیروزی این انقلاب مردمی و اصیل به بهترین نحو گرامی داشته شود.

وی ضمن ارایه گزارشی از وضعیت کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی گفت: در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی ۷ باب کتابخانه عمومی در استان موجود بود که این تعداد هم اکنون به ۸۳ باب کتابخانه عمومی نهادی و مشارکتی ارتقاء یافته است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی افزود: تعداد کتاب‌های موجود در قفسه کتابخانه‌های عمومی در این چهل سال ۳۳ برابر رشد داشته است و هم اکنون بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار جلد کتاب در اختیار شهروندان استان مرکزی قرار دارد.

دانشی ادامه داد: ترقی و تعالی در عرصه های مختلف از وظایف اصلی مدیران است و سعی خواهیم کرد حرکت رو به رشد را ادامه داده و با توسعه خدمات، چشم اندازهای افق ۱۴۰۴ را هرچه سریعتر محقق کنیم.

وی با اشاره به خدمات ارزشمند آیت الله دری نجف آبادی در دوران انقلاب اسلامی گفت: حضور ایشان در استان مرکزی توفیق و موقعیت بی نظیری است و امیدواریم اهالی فرهنگ و هنر، حوزه و دانشگاه ‌های استان از ظرفیت‌های این مبارز انقلابی بیش از پیش استفاده کنند.

دانشی گفت: از عنایت و محبت نماینده محترم ولی فقیه نسبت به کتابخانه‌های عمومی تشکر و قدردانی می‌کنیم و از ارشادات و رهنمودهای ایشان در بهبود و توسعه خدمات کتابخانه‌های عمومی استفاده خواهیم کرد