کد خبر: 38691
تاریخ انتشار: سه شنبه, 23 بهمن 1397 - 15:21

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

پنجمین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی اردکان یزد لرگزار شد

منبع : روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی یزد
  جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی اردکان با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار و اعضای انجمن و به منظور بررسی طرح‌های مطالعاتی در بین کارمندان ادارات تشکیل شد.
پنجمین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی اردکان یزد لرگزار شد

به گزارش لیزنا، همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، پنجمین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان اردکان با حضور رقیه کرمانیان، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار و اعضای انجمن در کتابخانه آیت‌الله حائری اردکان برگزار شد.

کرمانیان در ابتدای این جلسه با تبریک ایام‌الله دهه فجر گفت: با همت اداره کتابخانه‌ها و با همکاری فرمانداری، نشست معرفی کتاب در برخی ادارات آغاز شده است و امیدواریم با همکاری همه ادارات شهرستان این اقدام ارزشمند تسری پیدا کند و مطالعه در بین کارکنان دولت به فرهنگ تبدیل شود.

معاون فرماندار اردکان همچنین تأکید کرد: برای فرهنگ‌سازی در امر مطالعه کتاب باید از خودمان شروع کنیم تا در ادامه بتوانیم اقشار مختلف جامعه را به مطالعه دعوت کنیم.

حسین پایدار، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان اردکان نیز در این جلسه با بیان اینکه با برگزاری برنامه‌های متنوع در برخی کتابخانه‌های عمومی مردم را با کتاب آشتی دهیم، اظهار امیدواری کرد: با کمک مسئولان برنامه‌هایی نظیر کارگاه‌های آموزشی و همایش‌های مرتبط با کتاب در تمامی کتابخانه‌های عمومی این شهرستان برگزار شود.

پایدار در ادامه به تفاوت‌ عملکرد فرهنگی قبل و بعد از انقلاب اسلامی پرداخت و تصریح کرد: قبل از انقلاب کتابخانه عمومی رسمی در اردکان وجود نداشته است ولی هم اکنون ۱۴ کتابخانه در محلات و روستاهای مختلف شهرستان دایر است که خوشبختانه قریب به ۷ هزار عضو نفر از مردم شهرستان نیز از ظرفیت این کتابخانه‌های عمومی بهره می برند که این امر، از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

اشرف تقدیری، رابط فرهنگی کتابخانه‌های عمومی شهرستان اردکان نیز در ادامه ضمن گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به بیان برنامه‌های دهه فجر کتابخانه‌ها پرداخت و گفت: برگزاری مسابقه بزرگ کتابخوانی، خلاصه نویسی از کتاب‌های انقلاب، نشست‌های خاطره‌گویی انقلاب، عضویت رایگان در کتابخانه های عمومی همزمان با سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، مسابقه نقاشی ۲۰‌ آفرین، برپایی نمایشگاه کتاب، شب شعر فجر فاطمی و نشست‌های کتاب‌خوان با موضوع انقلاب از جمله برنامه‌های فرهنگی کتابخانه‌ها در این ایام است.

در پایان این نشست و پس از ارائه نظرات و پیشنهادهای اعضای انجمن کتابخانه‌های عمومی اردکان، مصوب شد برنامه کتابخوانی و معرفی کتاب در ادارات به طور مستمر ادامه یابد.

همچنین در این جلسه مقرر شد برنامه‌های  «گذر انقلاب» و همایش بزرگ «چرا باید کتاب بخوانیم» با همکاری اداره کتابخانه‌های عمومی و فرهنگ و ارشاد اسلامی در اداره برگزار شود.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: