کد خبر: 38692
تاریخ انتشار: سه شنبه, 23 بهمن 1397 - 15:22

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

افتتاح کتابخانه تخصصی انقلاب اسلامی در کتابخانه مرکزی بجنورد استان خراسان شمالی

منبع : روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان شمالی
 کتابخانه تخصصی انقلاب اسلامی به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان شمالی و جمعی از مسئولان استان در محل کتابخانه عمومی مرکزی آیت الله مهمان نواز بجنورد افتتاح شد.
افتتاح کتابخانه تخصصی انقلاب اسلامی در کتابخانه مرکزی بجنورد استان خراسان شمالی

به گزارش لیزنا، کتابخانه تخصصی انقلاب اسلامی به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی  و در چهارمین روز از دهه مبارک فجر با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان شمالی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان، مدیرکل صدا و سیما، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، مسئول شورای همانگی تبلیغات اسلامی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس  و جمعی دیگر  از مسولین  و مدیران کل استان افتتاح شد.

ولی الله حیاتی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان شمالی در آیین افتتاح این کتابخانه تخصصی با اشاره به اینکه دشمن با برنامه ریزی شوم به زعم خود تلاش میکرد تا چهل سالگی انقلاب را نبیند اما ما امروز با برگزاری  برنامه های جشن چهل سالگی  انقلاب شاهد اجرای برنامه های مختلف در جای جای میهن اسلامی هستیم.

 حیاتی  به نقش مهم کتابخانه‌ها  عمومی و کتابداران در انتقال مفاهیم غنی و ارزش های انقلاب به نسل کودک و نوجوان  و آینده ساز کشور تأکید کرد و عنوان کرد:  کتابخانه های عمومی  با برپایی اینچنین نمایشگاه‌ها و  برگزاری برنامه‌های متعدد فرهنگی در حوزه انقلاب نقش بسزایی در گسترش دستاوردهای انقلاب اسلامی ایفا  می کنند.

علی‌محمد  جهانی مدیر کل کتابخانه های  عمومی استان نیز  در این مراسم با اشاره  به دستاوردهای فرهنگی نظام مقدس جمهوری اسلامی و افتتاح کتابخانه های مختلف در سراسر کشور در این ایام به نقش مهم نویسندگان و بزرگان در ماهیت انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: بسیاری از  نویسندگان برای  تحکیم بنای انقلاب دست به قلم برده و در زمینه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس آثار خوبی به نگارش در آمده که در کتابخانه ها موجود است.

جهانی اظهار داشت: در این کتابخانه حدود ۵۰۰ جلد کتاب و مجله با موضوع انقلاب اسلامی موجود است که این کتاب ها توسط ادارات مختلف از قبیل فرهنگ و ارشاد اسلامی، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و حوزه هنری به کتابخانه بجنورد اهدا شده و در برنامه بعدی تعداد این کتاب ها افزایش پیدا می کند.

 گفتنی است؛ کتابخانه مرکزی بجنورد شهریورماه امسال در زیربنایی به وسعت چهار هزار و ۲۵ مترمربع در چهار طبقه ساخته شده که شامل فضاهایی نظیر فضای اداری، سالن مطالعه، بخش کودکان، بخش نابینایان و کارگاه صحافی است که هم  اکنون حدود پنج هزار و دویست عضو  فعال دارد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: