کد خبر: 38725
تاریخ انتشار: شنبه, 27 بهمن 1397 - 10:48

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

کتابخانه های عمومی پاکدشت استان تهران میزبان برنامه های متنوع فرهنگی شدند

منبع : روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان تهران
 همزمان با گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی کتابخانه‌های عمومی شهرستان پاکدشت با هدف گسترش فرهنگ مطالعه، به برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی با حضور دانش‌آموزان این شهرستان اقدام کردند.
کتابخانه های عمومی پاکدشت استان تهران میزبان برنامه های متنوع فرهنگی شدند

به گزارش لیزنا، همزمان با دهه فجر و چهلمین ساگرد پیروزی انقلاب اسلامی کتابداران کتابخانه های عمومی شهرستان پاکدشت با برگزاری برنامه های فرهنگی نظیر نشست کتابخوان کتابخانه ای و مدرسه ای، نشست جمع خوانی کتاب، نشست مثنوی خوانی و حافظ خوانی، نشست قصه گویی، بازدید مدارس و ... میزبان دوستداران کتاب و کتابخوانی شدند.

 

نشست جمع خوانی کتاب در کتابخانه عمومی پروین اعتصامی

به همت سیده مریم حسینی مسئول کتابخانه، نشست معرفی و جمع خوانی کتاب «قصه های حیوانات در قرآن و احادیث» نوشته عبدالودود امین، ترجمه لطیف راشدی با حضور گروهی از اعضای کتابخانه در کتابخانه عمومی پروین اعتصامی برگزار شد.

 

نشست کتابخوان در کتابخانه عمومی امام جعفر صادق (ع)

به همت فاطمه سرلک کتابدار کتابخانه پنج کتاب از تالیفات نادر ابراهیمی و یک کتاب نوشته هادی حکیمیان با حضور تعدادی از نوجوانان علاقه مند به شناخت انقلاب در کتابخانه عمومی امام جعفر صادق(ع) معرفی شد.

گفتنی است در این نشست کتابهای «سحرگاهان همافران اعدام می شوند» ، «برادرت را صدا کن»، «نیروی هوایی»، «جای او خالی» و «پدر چرا توی خانه مانده است؟» نوشته زنده یاد نادر ابراهیمی به ترتیب توسط مهدی محرابی، امیرمهدی عزیزی، حسین امامی، نیما رضایی و علیرضا منظری معرفی شدند سپس کتاب «تنگه زاغ» نوشته هادی کریمیان توسط علی فلاح معرفی شد.

 

نشست کتابخوان با حضور نوجوانان در کتابخانه عمومی امام جعفر صادق(ع)

به همت فاطمه سرلک و مریم پیرویسی کتابدار کتابخانه، نشست کتابخوانی همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب با حضور نوجوانان به میزبانی کتابخانه عمومی امام جعفر صادق (ع) پاکدشت برگزار شد.

گفتنی است در این نشست ۶ نفر از اعضاء به معرفی کتاب پرداختند؛ فاطمه گودرزی با معرفی کتاب «چهار مضراب انقلاب» نوشته  امید مهدی نژاد، فرشته تیغ باز با معرفی کتاب «سه شهید» نوشته حمید داوود آبادی، فریبا تیغ باز با معرفی کتاب «دیگ سنگی» نوشته علی موسوی، ندا گنجی با معرفی کتاب «آسیب شناسی ارکان انقلاب اسلامی» نوشته عبدالله حاجی صادقی، مبینا پیرهادی با معرفی کتاب «حماسه بهمن» نوشته ابوالفضل جعفری و هانیه بیات با معرفی کتاب «شعارهای پرچرب» نوشته امید مهدی نژاد و رقیه عباسی با معرفی کتاب «فریاد ملت» منتشر شده توسط دفتر پژوهش های موسسه کیهان، تجربیات مطالعاتی خود را با دیگر دوستانشان به اشتراک گذاشتند.

 

بازدید دانش آموزان از کتابخانه عمومی خوارزمی

به همت پیمان مژده آور مسئول کتابخانه تعدادی از دانش آموزان مدرسه شهید غفاری از کتابخانه عمومی خوارزمی شهر فرون آباد شهرستان پاکدشت بازدید کردند.

 

نشست قصه گویی در کتابخانه عمومی امام جعفر صادق (ع)

به همت فاطمه سرلک کتابدار کتابخانه، نشست قصه گویی کتاب «قصه هایی از بانو فاطمه (س)» نوشته حسین فتاحی با حضور تعدادی از اعضای کودک و نوجوان در سالن کودک کتابخانه عمومی امام جعفر صادق (ع) برگزار شد.

 

نشست حافظ خوانی در کتابخانه عمومی امام جعفرصادق(ع)

نشست خوانی خوانی، با تفسیر و خوانش ابیات توسط مژگان آرام والا کارشناس ارشد ادبیات فارسی، استاد دانشگاه و از نویسندگان پاکدشت با حضور جمعی از اعضاء و علاقه مندان به شعر و ادب در کتابخانه عمومی جعفرصادق(ع) برگزار شد.

گفتنی است در این نشست غزل شماره ۳۴ حافظ با مطلع (سینه ام  ز آتش دل در غم جانانه بسوخت/ آتشی بود در این خانه که کاشانه بسوخت ) شرح و تفسیر شد در ادامه حاضران ابیاتی از غزلیات حافظ شیرازی را بازخوانی کردند و به ارائه دیدگاهها، نظرات و پرسش های خود پرداختند.

 

دبستان پسرانه حضرت جوادالائمه (ع) پاکدشت میزبان نشست کتابخوان شد

به همت سیده مریم حسینی مسئول کتابخانه عمومی پروین اعتصامی فیلستان نشست کتابخوان ویژه کودکان و نوجوانان در دبستان پسرانه حضرت جوادالائمه(ع) برگزار شد.

در این نشست برای آشنایی بیشتر دانش آموزان با سلسله نشست های کتابخوان مدرسه ای سیده مریم حسینی مسئول کتابخانه به معرفی کتاب «تشپ کال» نوشته رولد دال پرداخت سپس شش نفر از دانش‌آموزان به معرفی کتاب پرداختند. امیرحسین جوانبخت، امیر مهدی معصومی، محمدسینا حسینی، خداداد حلیمی، سیدامیر حسینی و حسین احمدی به ترتیب کتابهای «طوفان دیوانه» نوشته مجید محبوبی، «حضرت عیسی و مرد دنیاپرست» نوشته اعظم نظری، «نتیجه سفر» نوشته سعید رزاقی، «۸ قصه از امام جواد (ع)» نوشته حسین فتاحی، «صید بزرگترین ماهی» نوشته پرویز کلانتری و «محمد مثل گل بود» نوشته غلامرضا حیدری را به دوستان خود معرفی کردند.

 

دهمین نشست مثنوی خوانی در کتابخانه عمومی جعفرصادق(ع)

دهمین نشست مثنوی خوانی، شرح، تفسیر و خوانش ابیات با حضور حمید عزیزآبادی فراهانی از شاعران و نویسندگان پاکدشتی و جمعی از اعضاء و علاقه مندان به شعر و ادب در کتابخانه عمومی جعفرصادق(ع) برگزار شد.

 

کلاس آموزش کاردستی با ماکارونی پخته در کتابخانه عمومی علامه مطهری

به همت مهدیه پازوکی مسئول کتابخانه، کلاس آموزش کاردستی با ماکارونی پخته و رنگ شده با حضور تعدادی از اعضای کودک و نوجوان در بخش کودک کتابخانه عمومی علامه مطهری شهرستان پاکدشت برگزار شد.

 

نشست قصه گویی کتاب در کتابخانه عمومی شیخ کلینی

به همت بهناز هداوند میرزایی، نشست قصه گویی کتاب "قصه های شب چله" با حضور تعدادی از اعضای کودک در بخش کودک کتابخانه عمومی شیخ کلینی شهرستان پاکدشت برگزار شد.

گفتنی است کتاب «قصه های شب چله» نوشته الهام ابراهیمی مناسب گروه سنی (ب و ج) است که از کتابهای معرفی شده در طرح کتابخوان آذرماه می باشد.

 

نشست قصه گویی و بلند خوانی کتاب در مدرسه اباصالح المهدی (ع)

به همت فاطمه کاظمی کتابدار کتابخانه عمومی امام جعفر صادق(ع)، نشست قصه گویی و بلند خوانی کتاب «قصه هایی از بانو فاطمه (س)» برای کودکان مقطع دوم ابتدایی در مدرسه اباصالح المهدی(ع) شهرک سامانشهر شهرستان پاکدشت برگزار شد.

 

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: