کد خبر: 38733
تاریخ انتشار: شنبه, 27 بهمن 1397 - 11:25

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

 دیدار نماینده مردم رامهرمز و رامشیر با مدیرکل کتابخانه های عمومی خوزستان

منبع : روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی خوزستان
  نماینده مردم رامهرمز و رامشیر در دیدار با مدیرکل کتابخانه های عمومی خوزستان، هزینه کردن در حوزه فرهنگی به ویژه کتاب را سرمایه گذاری دانست.
 دیدار نماینده مردم رامهرمز و رامشیر با  مدیرکل کتابخانه های عمومی خوزستان

به گزارش لیزنا، اقبال محمدیان، نماینده مردم رامهرمز و رامشیر در مجلس شورای اسلامی با حضور در در اداره کل کتابخانه های عمومی با مدیرکل کتابخانه های عمومی خوزستان دیدار و گفتگو کرد.

 در این دیدار، منصور کوهی رستمی، مدیرکل کتابخانه های عمومی با برشمردن ویژگی های نهاد کتابخانه های عمومی به چالش های کتابخانه های عمومی در استان پرداخت و گفت: تعداد ۲۲۴ باب کتابخانه در مناطق مختلف استان به ویژه مناطق محروم و کم برخوردار احداث و این اتفاق مهم باعث رشد و پرورش استعداد کودکان و جوانان این مناطق شده است.

کوهی رستمی به ارائه گزارشی از اقدامات کتابخانه های عمومی در رامهرمز و رامشیر پرداخت و افزود: دو پروژه احدث کتابخانه در شهرستان رامشیر و رامهرمز آماده بهره برداری و ارائه خدمات به مردم است. کتابخانه عمومی مربچه طی مدت یک سال صد درصد تکمیل شده و با تفاهم نامه ای که با استانداری خوزستان در خصوص تجهیز آن بسته شد، آماده بهره برداری در اسفند ماه سال جاری است.

وی افزود: کتابخانه واقع در رمیله رامشیر نیز با پیشرفت ۹۰ درصد در صورت تأمین اعتبار برای تجهیز، آماده بهره برداری در سال جاری یا اوایل سال آینده خواهد بود.

اقبال محمدیان، نماینده مردم شهرستان های رامهرمز و رامشیر در مجلس شورای اسلامی در این دیدار گفت: کتابخانه های عمومی نقشی محوری در حوزه فرهنگ دارند و هر اندازه در این حوزه هزینه شود، سرمایه گذاری محسوب می شود. با توجه به اهمیت موضوع کتاب و کتابخوانی به عنوان نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی از کتابخانه های عمومی حمایت می کنیم.

وی ادامه داد: روستاهای حوزه انتخابیه به ویژه روستای بزرگ رمیله، روستاهای حومه را نیز پوشش می دهد و کتابخانه عمومی ساخته شده در این منطقه می تواند خدمات خود را به روستاهای اطراف گسترش دهد.

محمدیان با اشاره به کتابخانه عمومی مربچه و استفاده از نیروهای بومی در این کتابخانه، گفت: استفاده از ظرفیت نیروی انسانی با تحصیلات بالا در مناطق روستای مربچه ضرورت دارد. این کتابخانه می تواند ارائه خدمات خود را به بیش از ۵۳ روستای حومه که جمعا بیش از ۸ هزار نفر را در خود جای داده است گسترش دهد و ضرورت دو شیفت کردن این کتابخانه از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی در پایان ضمن تشکر از تکمیل کتابخانه مربچه ظرف مدت یک سال گفت: ۱۶ اسفند پروژه های متعددی در شهرستان بهره برداری می شود و شایسته است این کتابخانه نیز در کنار سایر پروژه ها به بهره برداری رسیده و در اختیار مردم قرار گیرد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: