کد خبر: 38780
تاریخ انتشار: دوشنبه, 29 بهمن 1397 - 16:09

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

امضای تفاهم نامه همکاری بین ادارات کل کتابخانه های عمومی و امور روستایی استانداری خراسان رضوی

منبع : روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی
 تفاهم نامه همکاری اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی و اداره کل امور روستایی و شوراهای اسلامی استانداری به منظور ترویج فرهنگ کتابخوانی و توسعه کتابخانه های عمومی و روستایی ثابت و سیار امضا شد.
امضای تفاهم نامه همکاری بین ادارات کل کتابخانه های عمومی و امور روستایی استانداری خراسان رضوی

به گزارش لیزنا، تفاهم نامه همکاری اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی و اداره کل امور روستایی و شوراهای اسلامی استانداری به منظور ترویج فرهنگ کتابخوانی و توسعه کتابخانه های عمومی و روستایی ثابت و سیار امضا شد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی در این مراسم گفت: امضای تفاهم نامه منشوری برای همکاری بیشتر بین ادارات و نهاد ها است و ما نیز در اداره کل کتابخانه های عمومی تلاش می کنیم تا با ایجاد مسیرهای ارتباطی و تعامل با دیگر نهاد های فرهنگی و دولتی، زمینه را برای توسعه و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی مهیا کنیم.

حجت الاسلام علی اکبر سبزیان ادامه داد: گام اول در این مسیر امضای تفاهم نامه است و در ادامه با برنامه ریزی و برگزاری برنامه های مشترک تلاش می کنیم این تفاهم نامه ها سوری و بلا استفاده نباشد.

وی ادامه داد: با توجه به تعدد روستاها و نیاز به ایجاد کتابخانه در تمامی روستاها و مناطق محروم، تفاهم نامه اداره کل کتابخانه ها و دفتر امور روستایی و شوراهای اسلامی استانداری، یکی از کاربردی ترین تفاهم نامه ها در راستای نیل به اهداف فرهنگی در بین روستاییان عزیز استان است.

وی یادآور شد: در حال حاضر ۱۸ پروژه نیمه تمام روستایی کتابخانه ای در سطح استان وجود دارد که امیدواریم با همکاری دفتر امور روستایی استانداری نسبت به اتمام ساخت این مراکز فرهنگی و نیز راه اندازی کتابخانه های عمومی سیار تلاش کنیم.

محمد علی همدمی نژاد، مدیرکل امور شهری و روستایی استانداری خراسان رضوی نیز در این جلسه گفت: روستاها یکی از کانون های اصلی و مورد توجه جهت ارائه خدمات به مردم به ویژه محرومان هستند و امضای این تفاهم نامه نیز زمینه ای برای توسعه خدمات فرهنگی در روستاها  محسوب می شود.

 همدمی نژاد ادامه داد: همکاری و تعامل بیشتر کتابداران کتابخانه های عمومی روستاها با دهیاران و اعضای شورای اسلامی روستاها، اقدام مناسبی برای ترویج فرهنگ کتابخوانی و برگزاری برنامه های بیشتر در این مناطق است.

وی ادامه داد: ایجاد کتابخانه های سیار نیز در روستاها اقدامی تاثیرگذار است که با وجود یک کتابخانه چندین روستا از خدمات آن بهره مند می شوند.

بهره گیری از ظرفیت های طرفین به منظور  ایجاد و راه اندازی کتابخانه های عمومی ثابت و سیار در روستاهای استان، رفع نیازهای کتابخانه های عمومی موجود در روستاها و فراهم کردن زمینه های لازم در روستاها به منظور کسب عنوان روستای پاک و روستای دوستدار کتاب از جمله تعهدات دفتر امور شهری و روستایی و شوراهای اسلامی استانداری خراسان رضوی در این تفاهم نامه است

معرفی روستاهای فاقد کتابخانه عمومی به دفتر امور روستایی به منظور بهره مندی از حمایت های دهیاران و خیرین روستا جهت ساخت کتابخانه عمومی و یا راه اندازی کتابخانه های عمومی سیار مطابق با استانداردهای نهاد کتابخانه های عمومی کشور، معرفی کتابخانه های عمومی مشارکتی روستایی به دفتر امور روستایی به منظور بهره مندی از حمایت های دهیاران در به روز رسانی تجهیزات، اعلام برنامه های فرهنگی اداره کل کتابخانه های عمومی استان به دفتر امور روستایی به منظور اطلاع رسانی به دهیاران محترم جهت جلب مشارکت روستاییان در برنامه های اعلام شده و کمک به شناسایی روستاهای استان که در اجرای طرح های خودجوش ترویج کتابخوانی موفقیت هایی داشته اند به منظور رقابت با دیگر روستاهای مورد نظر در بحث روستاهای دوستدار کتاب و روستاهای پاک  نیز تعهدات اداره کل کتابخانه ها ی عمومی خراسان رضوی در این تفاهم نامه است.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: