کلنگ احداث کتابخانه روستای دیزج آباد زنجان به زمین خورد

به گزارش لیزنا، همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران، کتابخانه عمومی شهدای بانک سپه، روز چهارشنبه ۲۴ بهمن ماه با حضور رضا عسگری، فرماندار شهرستان زنجان؛ سعید محمدی دوست، مدیر امور شعب استان؛ امیرعلی نیک بخش، مدیرکل کتابخانه های عمومی؛ کاوه حقیقی، بخشدار بخش مرکزی زنجان؛ دهیار، اعضای شورای اسلامی و اهالی روستای دیزج آباد، در روستای دیزج آباد کلنگ زنی شد.

محمدی دوست، مدیر امور شعب بانک سپه استان در مراسم کلنگ زنی کتابخانه شهدای دیزج آباد، اظهار داشت: بانک سپه در کنار فعالیت های بانکی و سرمایه گذاری و حمایت از بخش های مختلف تولیدی، صنعتی، کشاورزی، ساختمانی، بازرگانی، بهسازی و نوسازی و همچنین حمایت از اقشار آسیب پذیر تحت پوشش سازمان های حمایتی، در حوزه های فرهنگی و اجتماعی نیز ورود پیدا کرده و ایجاد کتابخانه در روستای دیزج آباد نیز در این راستا صورت گرفته است.

مدیر امور شعب بانک سپه استان، راه اندازی کتابخانه و ایجاد امکانات فرهنگی و کتابخوانی در روستاها را یکی از لذت بخش ترین و ارزشمندترین فعالیت های بانک سپه در سال های اخیر عنوان کرد و گفت: بانک سپه حمایت از فعالیت ها و برنامه های فرهنگی به ویژه در روستاها و مناطق محروم را وظیفه خود می داند و در این راستا تلاش خواهد کرد.

 محمدی دوست در پایان اظهار امیدواری کرد کار ساخت کتابخانه دیزج آباد با پیگیری های اداره کل کتابخانه های عمومی و انتخاب پیمانکار  طی روزهای آتی آغاز شود و در موعد مقرر به بهره برداری برسد.

نیک بخش، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان نیز در این مراسم از معافی، خیر واگذار کننده زمین، پیگیری های دهیاری و اعضای شورای اسلامی شهر دیزج آباد و همچنین حمایت و مساعدت مالی بانک سپه در ایجاد کتابخانه در روستای دیزج آباد قدردانی کرد.

عسگری، فرماندار شهرستان زنجان نیز در ابتدای مراسم ضمن تبریک چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران و قدردانی از اقدام خداپسندانه خیر واگذار کننده زمین و همچنین مدیر امور شعب بانک سپه در احداث کتابخانه روستا، خواستار تسریع در روند احداث کتابخانه شد و اظهار داشت: ان شااالله با پیگیری های لازم کتابخانه در موعد مقرر احداث و به بهره برداری می رسد.

گفتنی است، روستای دیزج آباد در شهرستان زنجان واقع شده و با جمعیت حدود ۶ هزار نفر، فاقد فضای کتابخانه ای بود که این امر با اهدای زمین توسط دهیاری و شورای اسلامی روستا و تقبل ساخت کتابخانه با مساعدت و حمایت مالی مدیریت امور شعب بانک سپه استان محقق خواهد شد. این کتابخانه در زمینی به مساحت ۱۸۴ مترمربع و زیر بنای ۲۸۳ مترمربع، در دو طبقه با حمایت و مساعت مالی سه میلیارد ریالی مدیر امور شعب بانک سپه استان زنجان احداث خواهد شد. سالن های مطالعه مجزا، بخش ویژه کودک، مخزن کتاب، نشریات، اینترنت از بخش های این کتابخانه خواهد بود.