کد خبر: 38835
تاریخ انتشار: شنبه, 04 اسفند 1397 - 11:14

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی در کتابخانه قائم (عج) ارومیه آذربایجان غربی

منبع : روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی
 همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، برنامه‌های متنوعی در کتابخانه قائم (عج) ارومیه برگزار شد.
اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی در کتابخانه قائم (عج) ارومیه آذربایجان غربی

به گزارش لیزنا، در راستای گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، فعالیت‌هایی همچون آذین بندی و شاداب‌سازی محیط کتابخانه متناسب با دهه مبارک فجر، مسابقه کتابخوانی از وصیت‌نامه سیاسی – الهی امام خمینی (ره)، مسابقه نقاشی و رنگ‌آمیزی، ساخت کاردستی، نشست شعر انقلابی از دیوان امام خمینی(ره)، نشست‌های کتاب‌خوان کتابخانه‌ای و ... با همکاری مسئول کتابخانه قائم (عج) و مدارس منطقه برگزار شد.

 

برگزاری نشست کتاب‌خوان کتابخانه‌ای

در این نشست ۶ نفر از دانش‌آموزان مدرسه شهید شکری به معرفی کتاب پرداختند؛ مبینا راحلی با معرفی کتاب «چشمه مهتاب» نوشته علی‌اصغر جعفریان، مهشید محمدزاده با معرفی کتاب «صدای بال نسیم» نوشته محمدرضا بایرامی، مهدیه امانی با معرفی کتاب «روزگار با ما چه کرد؟» نوشته ابراهیم حسن‌بیگی، حدیث قاسم‌پور با معرفی کتاب «مهربان تر از نسیم» نوشته محمدرضا بایرامی، پردیس غفاری با معرفی کتاب «سیب آرزو» نوشته حسین فتاحی و مهدیس سپاهی با معرفی کتاب «آبی‌تر از آبی» نوشته علی‌اصغر جعفریان، تجربیات مطالعاتی خود را با دیگر دوستانشان به اشتراک گذاشتند.

 

برگزاری کلاس آموزش کاردستی و روزنامه دیواری

به همت فریبا پالیز، مسئول کتابخانه قائم(عج)، کلاس آموزش کاردستی و تهیه روزنامه‌دیواری با حضور تعدادی از اعضای کودک و نوجوان کتابخانه برگزار شد.

 

مسابقه نقاشی و رنگ‌آمیزی

در بازدید دانش آموزان از کتابخانه به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب، مسابقه نقاشی با موضوع «ورود امام (ره) به ایران» اجرا شد و نقاشی های برگزیده به مدت یک هفته در کتابخانه به نمایش گذاشته شد.

 

نمایشگاه کتاب، عکس و پوستر

در این نمایشگاه تعداد ۴۰ عنوان کتاب و ۲۰ عدد پوستر و عکس با موضوع دهه فجر، انقلاب اسلامی و امام خمینی (ره)، در معرض دید علاقمندان قرار گرفت.

 

نشست جمع‌خوانی

با هدف آشنایی کودکان با تاریخ و وقایع انقلاب شکوهمند اسلامی و آشنایی با امام خمینی (ره) و آرمان های انقلابی ایشان، کتاب‌های «فرزندان ایرانیم»، «امام آمد»، «کاش تو هم بودی»، «میهمان آسمان» و «دهکده کوچک» با حضور کودکان جمع‌خوانی شد.

 

قصه‌خوانی و معرفی کتاب

معرفی و قصه‌گویی کتاب «دیدار با دریا، قصه‌های زندگی امام خمینی(ره)»، با حضور یکی از فرزندان شهید مدافع حرم و دانش‌آموزان برگزار شد.

 

مسابقه خلاصه‌نویسی و خاطره‌گویی

دانش‌آموزان مدرسه شهید نقی رستمی، کتاب «کاش تو هم بودی» نوشته احمد عربلو را در فرم های مخصوص طراحی شده، خلاصه‌نویسی کردند. سپس تعدادی از اعضا، خاطرات انقلاب را از زبان پدر بزرگ‌ها و مادربزرگ‌های خود با موضوعات «ورود امام به ایران»، «۲۲ بهمن و پیروزی انقلاب» و «چهل سال دستاورد انقلاب» به زبانی کودکانه برای دوستان خود بازگویی کردند.

 

برگزاری مسابقه وصیت‌نامه سیاسی –الهی امام خمینی (ره)

برای آشنایی دانش‌آموزان با نظرات و اندیشه‌های امام (ره) و همچنین اهمیت وصیت‌نامه سیاسی-الهی ایشان، کتابخانه‌ عمومی قائم(عج) با همکاری مدرسه آزادگان مسابقه کتابخوانی مکتوب از کتاب «وصیت‌نامه سیاسی الهی امام خمینی (ره)» را برگزار کرد و دانش‌آموزان به ۱۵ سؤال طراحی ‌شده از این کتاب پاسخ دادند.

 

برگزاری نشست شعر انقلابی از دیوان امام خمینی(ره)

در این نشست تعدادی از دانش‌آموزان مدرسه شهید نقی رستمی، غزلیات منتخب دیوان امام خمینی (ره) را برای دوستان خود خواندند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: