کد خبر: 38837
تاریخ انتشار: شنبه, 04 اسفند 1397 - 11:16

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

نقد و بررسی کتاب «تو شهید نمی‌شوی» در شهر محلات استان مرکزی

منبع : روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی
 نشست نقد و بررسی کتاب «تو شهید نمی‌شوی» نوشته احمدرضا بیضایی با حضور نویسنده اثر در کتابخانه علامه طباطبایی شهر محلات برگزار شد.
نقد و بررسی کتاب «تو شهید نمی‌شوی» در شهر محلات استان مرکزی

به گزارش لیزنا، با همکاری مشترک اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان محلات، هیأت یاد یاران و بسیج هنرمندان شهرستان محلات، نشست نقد و بررسی کتاب «تو شهید نمی‌شوی» نوشته احمدرضا بیضایی با حضور نویسنده اثر، حجت الاسلام دانشی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی و جمعی از مسئولان شهرستان در کتابخانه عمومی علامه طباطبایی شهر محلات برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، حجت الاسلام عباس دانشی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی گفت: شهدا به خصوص شهدای مدافع حرم به گردن ما حق دارند و اگر فرهنگ ایثار و شهادت نبود، ما عضوی از جغرافیای ذلت بودیم و آنچه ما را عزت و پیروزی داد، فرهنگ شهادت بود و این فرهنگ مربوط به یک برهه خاص نیست.

دانشی افزود: جان دادن برای ارزش‌ها بالاترین کار است و همه ملت‌ها و مکاتب، همانند جبهه مسلمانان، فلسطینیان، افعانی‌ها و غیره برای آرمان‌های خود شهید می‌دهند ولی به نتیجه نمی‌رسند؛ چراکه دیگر مکاتب از نعمت ولایت و رهبری دینی دور هستند. مکاتب دیگر با وجود مجاهدت‌های زیاد و تقدیم شهدا به علت دوری از مکتب اهل بیت(ع) تاکنون موفق نبوده‌اند. پیروزی در مکتب فاطمی و ولایی محقق خواهد شد و شهدای مدافع حرم با درک این حقیقت، وارد میدان مبارزه شدند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان خاطرنشان کرد: دفاع از حرم حضرت زینب(س)، دفاع از حریم ولایت است و روایت خاطرات شهدای انقلاب، دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم، کاری زینبی برای حفظ ارزش شهیدان والامقام است.

احمدرضا بیضایی، نویسنده کتاب «تو شهید نمی‌شوی» نیز در این نشست گفت: کتاب زندگی شهدا به نوعی هویت انقلاب اسلامی است و کتاب حاضر، کتابی تک روایتی بود. در سال ۹۸ کتاب جامع و چند روایتی در خصوص زندگی شهید محمودرضا بیضایی با موضوع جبهه مقاومت منتشر خواهد شد.

بیضایی، نویسنده و برادر شهید در این گفت: کتاب به صورت تک روایتی است و روایت‌های موجود در کتاب مربوط به ارتباط شخصی خودم با شهید است. در ابتدای امر، روایت‌های شخصی خود را در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌کردم. این در حالی بود که در سال ۱۳۹۳ و در زمان شهادت شهید محمودرضا بیضایی، گفتگو در خصوص شهدای جبهه مقاومت و دفاع از حرم بسیار سخت و غریبانه بود.

نویسنده این کتاب با اشاره به انتشار خبر تشییع پیکر شهید بیضایی در رسانه‌های داخلی و مانور خبری رسانه‌های بیگانه، اظهار کرد: انتشار خبر تشییع پیکر شهید بیضایی تا حدودی به عنوان بمب خبری بود و شخصا به منظور کاستن از غربت شهدای مدافع حرم، وارد عمل شدم که منجر به انتشار روایاتی از زندگی شهید در شبکه‌های اجتماعی شد.

وی اضافه کرد: کتاب حاضر از روایات همسر، خانواده و همسنگران شهید خالی است و با توجه به هویت خاص شهدا در جبهه مبارزه، انتشار کتاب بدون استفاده از روایات همسنگران جفا در حق شهدا است.

احمدرضا بیضایی تاکید کرد: در سال ۱۳۹۸، کتاب جامع و چند روایتی در خصوص زندگی شهید محمودرضا با محوریت مجاهدت‌های رزمندگان جبهه مقاومت منتشر خواهد شد و مستندی نیز از حضور شهید بیضایی در جبهه مقاومت تهیه شده است.

نویسنده این کتاب در خاتمه با اشاره به علت نام گذاری کتاب با عنوان «تو شهید نمی‌شوی» خاطرنشان کرد: نام کتاب از صحبت های بین شهید و یکی از دوستان وی انتخاب شده و همه باید بدانیم امروز جبهه مقاومت به مرز بلندی‌های جولان رسیده است و آرمان نهایی نابودی اسرائیل و آزادی قدس شریف را در سر دارد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: