کد خبر: 38846
تاریخ انتشار: شنبه, 04 اسفند 1397 - 11:27

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

انجمن گیل شعر دکتر رحمدل در کتابخانه زنده یاد فیض لاهیجان در استان گیلان آغاز به کار کرد

منبع : روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی گیلان
 مراسم آغاز به کار انجمن شاعران گیلکی سرا با عنوان گیل شعر(گیلگی شعر دکتر رحمدل) با حضور چهره های مطرح شعر و ادب و علاقمندان به گویش گیلکی در کتابخانه عمومی زنده یاد فیض لاهیجان برگزار شد.
انجمن گیل شعر دکتر رحمدل در کتابخانه زنده یاد فیض لاهیجان در استان گیلان آغاز به کار کرد

به گزارش لیزنا، در مراسم آغاز به کار این انجمن که روز یکشنبه (۲۸بهمن) و با حضور عباس مهری آتیه، علیرضا یوسفی، حبیب اسماعیلی، احمد پرمهر و جمع دیگری از شاعران و نویسندگان گیلگی سرا لاهیجان برگزار شد، احمد پرمهر پاینده به عنوان مسئول و مجری این انجمن با خوانشی از اشعار زنده یاد دکتر رحمدل و نحوه شکل گیری و برپایی این انجمن در سخنانی به رسالت جامعه فرهنگی استان و خصوصا شهرستان لاهیجان در پاسداشت و گرامیداشت زبان مادری اشاره کرد و گفت: با توجه به آسیب های بسیاری که در دهه های گذشته و بر اثر عدم توجه به زبان مادری وارد شده و این زبان روزبه روز بدست فراموشی سپرده می شود باید با تشکیل انجمن های ویژه و بحث و تبادل نظر با صاحبنظران از فراموشی زبان مادری جلوگیری کرد.

موسس انجمن گیل شعر دکتر رحمدل همچنین با اظهار امیدواری نسبت به نتیجه بخش بودن فعالیت های این انجمن در آینده خاطر نشان کرد: امیدوار هستم با تشکیل این انجمن بتوانیم با حضور شعرا و نویسندگان و پژوهشگران گیلگ زبان این گویش را به نسلها و جوانان آینده شناسانده و گسترش دهیم.

خوانش اشعار و خاطرات توسط شعرا و نویسندگان عضو انجمن به زبان گیلگی از دیگر برنامه های این نشست بود. گفتنی است انجمن گیل شعر دکتر رحمدل از این به بعد در روزهای شنبه هر هفته راس ساعت ۱۶ الی ۱۸ در کتابخانه زنده یاد فیض لاهیجان تشکیل جلسه خواهد داد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: