کد خبر: 38847
تاریخ انتشار: شنبه, 04 اسفند 1397 - 11:28

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شاهین شهر و میمه در اصفهان برگزار شد

منبع : روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان اصفهان
 جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان شاهین شهر و میمه با حضور فرماندار شهرستان و رئیس انجمن کتابخانه های عمومی شاهین شهر و میمه و سرپرست کتابخانه های عمومی اصفهان در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.
جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شاهین شهر و میمه در اصفهان برگزار شد

به گزارش لیزنا، جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان، به ریاست فرماندار ، با حضور سرپرست کتابخانه های عمومی استان و اعضای حقوقی و حقیقی انجمن روز سه شنبه سی ام بهمن در دفتر فرماندار برگزار شد.

علیرضا بصیری فرماندار در این جلسه طی سخنانی ضمن تسلیت سالروز وفات حضرت ام البنین (س)  بر اهمیت فراگیری و آموزش شیوه و روش زندگی ائمه ی اطهار(ع)  و بزرگان دین تاکید کرد و با اشاره به پایین بودن میزان سرانه مطالعه گفت: مسلما جامعه ای که در آن مطالعه و کتابخوانی به صورت یک رفتار شایع و عادتی رایج متجلی شده با جامعه فاقد آن تفاوت های فراوانی از نظر وسعت افق دید و غنای تجربه و گستره مرزهای دانایی خواهد داشت.

وی در ادامه با تاکید لزوم بر برنامه ریزی جهت افزایش آگاهی و روی آوری شهروندان به فرهنگ کتاب و کتابخوانی گفت: مطالعه و کتابخوانی از جمله راه های کم هزینه و موثر در افزایش آگاهی مردم در جهت افزایش کیفیت زندگی و محافظت از آسیب های اجتماعی است.

فرماندار در ادامه با بیان اینکه متاسفانه با فراگیر شدن فضای مجازی در جامعه، نقش کتاب در زندگی مردم کمرنگ شده است افزود: می بایست ترتیبی داده شود تا افراد زمانی را که در شبکه های مجازی که غالبا نتیجه موثری هم ندارد را  به مطالعه  اختصاص دهند لذا باید از هر فرصت و زمانی برای ترغیب افراد جامعه به کتابخوانی برنامه ریزی کرد و یکی از این راهکارها استفاده از فضاهای بلا استفاده و تغییر کاربری آنان به کتابخانه‌های عمومی است .

اجرای طرح‌های خلاقانه و نوآورانه همچون برگزاری نشست‌های کتابخوان ، استفاده از ظرفیت خیرین و بسط گسترش کتابخانه های عمومی در روستاها،پیگیری مسائل مربوط به کتابخانه های عمومی شهرهای گرگاب،گز برخوار ،میمه،وزوان،لای بید و روستای جهاد آباد از جمله موارد مطرح شده توسط فرماندار و رئیس انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان بود.

سرپرست کتابخانه های عمومی استان نیز در این جلسه با تقدیر از فرماندار شهرستان به جهت تعامل و همکاری با این اداره، تعامل ۵ نهاد خانواده، آموزش پرورش، ناشران و کتاب فروشان، رسانه ها وکتابخانه های عمومی را زمینه ساز خدمات رسانی به شهروندان در حوزه ارتقاء فرهنگ کتاب و کتابخوانی دانست.

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان برگزاری همایش مادران قصه گو،اجرای طرح دانش آموز کتابدار (سفیران کتاب) استفاده از بستر کتاب های صوتی را از جمله راهکارها و پیشنهادات در حوزه ترویج فرهنگ کتابخوانی بیان کرد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: