کد خبر: 38851
تاریخ انتشار: شنبه, 04 اسفند 1397 - 11:34

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

ساختمان اداری کتابخانه‌های عمومی شهرستان میامی استان سمنان افتتاح شد

 ساختمان اداری کتابخانه‌های عمومی شهرستان میامی با حضور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان افتتاح شد.
ساختمان اداری کتابخانه‌های عمومی شهرستان میامی استان سمنان افتتاح شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان، آیین بهره‌برداری از ساختمان اداری کتابخانه‌های عمومی شهرستان میامی با حضور نورعلی غلامحسین نیا سماکوش، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان؛ عباس طاهران پور، معاون فرماندار؛ سعید دهقانلو، معاون کتابخانه‌های عمومی استان سمنان؛ کمال ترابیان، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان میامی؛ اعضای شورای شهر و اعضای انجمن کتابخانه‌های عمومی این شهرستان برگزار شد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان سمنان در این مراسم با اشاره به پروژه‌های عمرانی و خرید تجهیزات کتابخانه‌ای برای کتابخانه‌های عمومی شهرستان میامی، اظهار داشت: برای بهره‌برداری از ساختمان اداری کتابخانه‌های عمومی، فراهم کردن امکانات و تجهیزات کتابخانه‌ها در بخش کودکان و حوزه روستایی، فضاسازی و شاداب سازی کتابخانه‌ها، وسایل گرمایشی و سرمایشی، کامپیوتر و ... اقدامات خوبی در سال گذشته انجام شد.

وی ضمن بیان اینکه توسعه و راه‌اندازی کتابخانه‌ها در مناطق روستایی در سال ۹۸ نیز پیگیری می‌شود، گفت: با توجه به اینکه ۸۰ درصد میامی حوزه روستایی است، لازم است کتابخانه‌های روستایی بیش از پیش گسترش یابند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان بابیان اینکه تجهیز کتابخانه روستایی سوداغلن و جودانه میامی در دستور کار است، ابراز داشت: امیدواریم با اقدامات صورت گرفته سال آینده شاهد افتتاح این کتابخانه‌ها باشیم. بعلاوه ایجاد و راه‌اندازی سالن بزرگ اجتماعات برای برگزاری جلسات و فعالیت‌های فرهنگی در کتابخانه میامی در دستور کار این اداره کل قرار دارد.

سماکوش در ادامه تصریح کرد: در کنار این موضوعات سخت‌افزاری، در کتابخانه‌ها می‌بایست اقداماتی برای ترویج فرهنگ کتابخوانی نیز انجام شود که حضور کتابداران در کتابخانه‌های روستایی و در اختیار قرار دادن منابع کتابخانه‌ای می‌تواند به تحقق این مهم کمک کند.

وی اضافه کرد: سال گذشته در طرح اهدای کتاب حوزه میامی ۵۹ هزار جلد و امسال نیز تاکنون ۲۰ هزار جلد  کتاب جمع‌آوری‌ شده است که می‌توان ضمن غنی کردن مخازن کتابخانه‌های عمومی به دستگاه‌ها، نهادها، مساجد و کانون‌هایی که نیاز به کتاب دارند نیز کمک کرد.

سماکوش با اشاره به این مطلب که باید برای توسعه فرهنگ کتابخوانی تلاش شود، افزود: از قریب ۶۴ هزار عضو فعال کتابخانه‌های عمومی استان سمنان حدود ۳۰ هزار نفر معادل ۵۰ درصد کودک و نوجوان هستند.

وی نقش کتابداران را در جامعه مهم دانست و گفت: باید از ظرفیت شبکه‌های اجتماعی برای ترویج فرهنگ مطالعه استفاده شود.

مدیرکل کتابخانه های عمومی سمنان در حاشیه این مراسم از کتابخانه عمومی الغدیر شهرستان میامی بازدید کرد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: