برنامه های متنوع فرهنگی در کتابخانه های عمومی شهرستان شهریار استان تهران

به گزارش لیزنا، همزمان با دهه فجر و چهلمین ساگرد پیروزی انقلاب اسلامی کتابداران کتابخانه های عمومی شهرستان شهریار با برگزاری برنامه های فرهنگی نظیر نشست قصه گویی و بلندخوانی کتاب و نشست کتابخوان تخصصی و مدرسه ای، بازدید مدارس و مسابقه نقاشی میزبان دوستداران کتاب و کتابخوانی شدند.

بازآفرینی خاطرات انقلاب همراه با نقاشی در کتابخانه عمومی استاد شهریار

به همت فاطمه زمان پرور مسئول و کتابداران کتابخانه عمومی استاد شهریار نشست قصه گویی، مسابقه نقاشی و رنگ آمیزی با موضوع انقلاب اسلامی ایران در بخش کودک کتابخانه عمومی استاد شهریار برگزار شد.

 

نشست کتابخوان در پژوهش سرای آموزش و پرورش شهرستان شهریار

به همت فاطمه زمان پرور مسئول و کتابداران کتابخانه استاد شهریار، نشست کتابخوان در پژوهشسرای آموزش و پرورش برگزار شد.

در این نشست ۶ تن از دانش آموزان به معرفی کتاب پرداختند. رومینا کاظمی کتاب "سلام بر ابراهیم"، سیده فرنیا رسولی کتاب "داستان های کوتاه" اثر آنتوان چخوف، سحر حسین آبادی کتاب "کیمیاگر" اثر پائولو کوئلیو، رویا فراهانی کتاب "داستان های کوتاه" اثر ایتالو کالوینو، کیمیا باباجان پور کتاب "من روز یکشنبه به دنیا آمدم" اثر گوردن مبس و محدثه کشاورز کتاب "زیبا صدایم کن" اثر فرهاد حسن زاده را برای شرکت کنندگان در محفل فرهنگی به طور مختصر معرفی کردند.

 

ویژه برنامه سالروز ورود حضرت امام(ره) به کشور در کتابخانه عمومی تفکر

به همت اکرم شعبانی مسئول کتابخانه، برنامه ویژه ای به مناسبت سالروز ورود حضرت امام خمینی (ره) به کشور در کتابخانه عمومی تفکر باغستان شهرستان شهریار برگزار شد

گفتنی است با هماهنگی بین دبستان دخترانه عزیزاله پزشکی و بسیج خواهران و کتابخانه، دانش آموزان در یک حرکت نمادین از مدرسه به کتابخانه و سپس گلزار شهدای گمنام حرکت کردند و سرود ملی را باهم خوانی کردند.

 

مسابقه نقاشی در کتابخانه عمومی تفکر باغستان

به همت اکرم شعبانی مسئول کتابخانه عمومی تفکر باغستان شهرستان شهریار، با هدف آشنا کردن کودکان با حوادث و آرمان های انقلاب مسابقه نقاشی و رنگ آمیزی با موضوع نگاه کودکانه به انقلاب بین اعضاء فعال کودک در بخش کودک کتابخانه برگزار شد.

 

جشن انقلاب در کتابخانه عمومی تفکر باغستان

به همت اکرم شعبانی مسئول کتابخانه و با همکاری بسیج خواهران، به مناسبت چهل سالگی انقلاب اسلامی ایران، جشن انقلاب در کتابخانه عمومی تفکر باغستان شهرستان شهریار برگزار شد.

در ابتدای برنامه که با حضور مسئولین شهری، اعضاء و عموم مردم برگزار شد سرودهای انقلابی پخش شد سپس فیلم های کوتاه، جذاب و مورد پسند عموم جشنواره عمار با عناوین (بابای شکلاتی – وجدان _ خانواده محبوب _ فیلم طنز خلاف سنگین) به نمایش گذاشته شد.

 

مسابقه نقاشی در کتابخانه شهید قنبری رزکان

به همت علی هدایتی مسئول کتابخانه، به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران مسابقه نقاشی با حضور تعدادی از دانش آموزان پایه سوم دبستان شهید آیت الله غفاری در کتابخانه شهید قنبری رزکان برگزار شد.

 

نشست قصه گویی و بلند خوانی کتاب در کتابخانه امام علی(ع)

به همت مینا شاه بازاده کتابدار بخش کودک، در ادامه سلسسله نشست های بلند خوانی کتاب برای کودکان، نشست قصه گویی و بلند خوانی کتاب «تولد بابابزرگ» نوشته جعفر ابراهیمی برای کودکان ۶ تا ۱۰ ساله در بخش کودک کتابخانه عمومی امام علی(ع) برگزار شد.

 

مسابقه نقاشی در مدرسه دخترانه هاتف روستای یوسف آباد شهرستان شهریار

به همت ابوالفضل امیری مسئول کتابخانه سیار یار مهربان ۶ مسابقه نقاشی با محوریت دهه فجر و ۲۲ بهمن در مدرسه دخترانه هاتف روستای یوسف آباد شهرستان شهریار برگزار شد.

گفتنی است همه دانش آموزان مدرسه هاتف در این مسابقه شرکت کردند و در پایان به پانزده نفر برگزیده جوایزی اهدا شد و از دانش آموزان پذیرایی به عمل آمد.

 

نشست جمع خوانی مجله کیهان بچه ها در رزکان

دانش آموزان دبستان شهید آیت الله غفاری اشعار و مطالب ادبی شماره جدید مجله کیهان بچه ها را که تصویری نیز از شرکت دانش آموزان رزکانی در برنامه نقاشی گروهی کتابخانه عمومی شهید قنبری رزکان در خود داشت را در مدرسه جمع خوانی کردند.

این برنامه که به همت اداره کتابخانه های شهرستان شهریار و علی سوری معاون پرورشی دبستان برگزار شد شامل جمع خوانی محتوای ادبی آخرین شماره کیهان بچه ها بود. در پایان نیز یک نسخه از شماره آخر مجله به شرکت کنندگان اهدا شد.

 

بازدید دانش آموزان مدرسه کبیر از کتابخانه شهدای مدافع حرم

به همت مریم خندانی مسئول و مرضیه تهم کتابدار کتابخانه، تعدادی از دانش آموزان مدرسه کبیر از کتابخانه عمومی شهدای مدافع حرم بازدید کردند.

گفتنی است در ابتدای بازدید دانش آموزان با بخش های مختلف کتابخانه آشنا شدند سپس برگه های رنگ آمیزی و نقاشی با موضوع دهه فجر بین دانش آموزان توزیع شد در ادامه مریم خندانی به قصه گویی از کتابهای "رنگارنگ" نوشته "چاک مورفی" و کتاب "روزی که مانیا دکتر شد" از "عذرا جوزدانی" و مرضیه تهم به قصه گویی از کتاب "چرا مامانمو دوست دارم" از "هارپر کولینز" پرداختند.

در پایان با انجام بازی و اهدای جایزه به نفر برتر و پذیرایی از دانش آموزان این نشست پایان یافت.

 

برگزاری نشست کتابخوان در مدرسه راهنمایی شهیدان تقی زاده

به همت مریم خندانی مسئول و مرضیه تهم کتابدار کتابخانه، همزمان با فرارسیدن ایام الله دهه فجر و چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، نشست کتابخوان مدرسه ای در مدرسه راهنمایی شهیدان تقی زاده شاهد شهر برگزار شد.

گفتنی است در این نشست مریم خندانی با تبریک فرا رسیدن ایام الله دهه فجر و چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، پس از معرفی کامل کتابخانه و نحوه عضویت در آن، کتاب "امام خمینی (ره) " اثر امیرحسین فردی، مرضیه تهم کتاب "روایت انقلاب اسلامی" ویژه نوجوانان اثر امیر عظیم قوام، مهدیس صورتی کتاب "اگر نویسنده بودی" اثر جون‌لوئری نیکسون، یگانه عزیزی کتاب "بیابان های بی آب و علف" اثر آنیتا گانری، مبینا زمین کارشندی کتاب "انقلاب های پرهیاهو" اثر تری دیری، رومینا مهرزاده کتاب "مثنوی معنوی" را معرفی کردند.

در پایان هدایای به دانش آموزان معرفی کننده کتاب اهدا شد.

 

بازدید دانش آموزان دبستان پسرانه بسیج وحدت از کتابخانه عمومی سادات نوذری

به همت معصومه نامور مسئول کتابخانه، تعدادی از دانش آموزان پایه اول متوسطه دبستان پسرانه بسیج وحدت از کتابخانه عمومی سادات نوذری بازدید کردند.

 

نشست قصه خوانی در مدرسه دخترانه بهشت

به همت فاطمه ولی پور مسئول کتابخانه عمومی شهریار نشست قصه خوانی با حضور تعدادی از دانش آموزان در مدرسه دخترانه بهشت شهرستان شهریار برگزار شد.

در این برنامه علی افسری سرپرست اداره کتابخانه های عمومی شهرستان شهریار به قصه خوانی کتاب "۱۴ قصه، ۱۴ معصوم(ع)، حضرت فاطمه (س) " نوشته حسین فتاحی برای دانش آموزان کلاس ششم پرداخت سپس درباره قصه بحث و تبادل نظر شد در ادامه در یک کلاس دیگر فاطمه ولی پور مسئول کتابخانه عمومی شهریار کتاب "پدر چرا در خانه مانده است" را خواند و درباره این اثر نادر ابراهیمی، انقلاب و اتفاقات آن دوران بحث و تبادل نظر شد.

 

مسابقه روزنامه دیواری در مدرسه شهید رودگاه روستای سقرچین

همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی  انقلاب اسلامی به همت ابوالفضل امیری مسئول کتابخانه، کتابخانه سیار یار مهربان ۶ در مدرسه شهید رودگاه روستای سقرچین مسابقه روزنامه دیواری برگزار کرد.

دراین برنامه علاوه بر دادن هدایا به برگزیدگان، با پذیرایی مختصر کام دانش آموزان مدرسه شهید رودگاه روستای سقرچین نیز شیرین شد.

بازدید دانش آموزان دبستان دخترانه ابراهیم ۲ از کتابخانه عمومی محمد رهگذر

به همت مریم محمدحسینی مسئول کتابخانه عمومی محمد رهگذر دانش آموزان دبستان دخترانه ابراهیم ۲ به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و دهه فجر انقلاب از این کتابخانه بازدید کردند.

گفتنی است در این بازدید دانش آموزان ضمن آشنایی با بخش های کتابخانه به جمع خوانی کتاب «چغک» که به خاطرات دوران انقلاب می پردازد پرداختند.

 

دبستان دخترانه نجمیه میزبان نشست کتابخوان شد

به همت فاطمه ولی پور مسئول کتابخانه عمومی شهریار، پنجمین نشست کتاب‌خوان مدرسه ای با حضور تعدادی از دانش آموزان، معلمان، کادر اداری آموزش و پرورش شهریار، والدین و مدیر مدرسه، در مدرسه دخترانه نجمیه برگزار شد.

در این نشست ۵ نفر از دانش‌آموزان و معلم کلاس ششم به معرفی کتاب پرداختند؛ مریم منصور سمایی کتاب «جایزه تابستانه» اثر رضا وحید؛ زهرا مهدوی کتاب «لیلی و مجنون» اثر علی مراد رضایی پور؛ ثنا سلیمانی کتاب «شازده کوچولو» اثر اگزو پری؛ ملیکا امام خانی کتاب «قصه های پریان» اثر اندرو لانگ؛ فاطمه سادات رضوی زادگان کتاب «بهترین داستان ها برای بهترین بچه ها» اثر فاطمه صفاری و سپیده بهرامی معلم کلاس کتاب «چشمهایش» اثر بزرگ علوی را معرفی کردند.

 

جشن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی

به همت اداره کتابخانه های عمومی شهرستان شهریار، برنامه جشن پیروزی انقلاب اسلامی در چهلمین سالگرد آن با حضور عمو روحانی حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم فرمانی و دانش آموزان پایه های چهارم تا ششم ابتدایی در دبستان اباصالح عج الله فاز یک اندیشه برگزار شد.

این برنامه به مناسبت ایام الله دهه فجر شامل سرودها و شعارهای انقلابی، مسابقات فرهنگی، آشنایی دانش آموزان شرکت کننده با خدمات کتابخانه ها، اشعار و مضامین مذهبی بود که با اجرای حجت الاسلام ابراهیم فرمانی در نقش عمو روحانی و مصطفی بهلولی بازیگر عروسک گردان برگزار شد.

گفتنی است عمو روحانی از جمله برنامه های موفقی است که با هدف جذب مخاطبان کودک و آشنایی آن ها با مضامین مذهبی و انقلابی در قالب شعر و سرود و مسابقه و قصه گویی در رسانه ملی، مراکز آموزشی و فرهنگی اجرا می شود.

استقبال دانش آموزان از برگزاری این نوع از برنامه های فرهنگی و آموزشی و تاثیر آن در جذب مراکز آموزشی به کتابخانه های عمومی از جمله موارد مهمی است که باعث می شود در آینده نیز در زمینه برگزاری برنامه های مشابه اقدام شود.

 

نشست جمع خوانی «فاطمه فاطمه است» در کتابخانه عمومی استاد شهریار

فاطمه زمان پرور، مسئول کتابخانه عمومی استاد شهریار از برگزاری نشست معرفی و جمع خوانی کتاب «فاطمه فاطمه است» با حضور گروهی از بانوان عضو در کتابخانه خبر داد.