کد خبر: 38860
تاریخ انتشار: شنبه, 04 اسفند 1397 - 11:50

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

حضور کودکان و نوجوانان پیشوا در برنامه‌های دهه فجر کتابخانه‌های عمومی پیشوای استان تهران

منبع : روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان تهران
 به مناسبت دهه فجر، ویژه برنامه‌های فرهنگی با حضور پرشور کودکان و نوجوانان در کتابخانه‌های عمومی شهرستان پیشوا برگزار شد.
حضور کودکان و نوجوانان پیشوا در برنامه‌های دهه فجر کتابخانه‌های عمومی پیشوای استان تهران

به گزارش لیزنا، به مناسبت چهل سالگی انقلاب اسلامی ایران، کتابخانه های عمومی شهرستان پیشوا برنامه های متنوع فرهنگی کتابخانه ای نظیر نشست قصه گویی، گلستان خوانی و نقد شعر، بازدید دانش آموزان از کتابخانه، تهیه روزنامه دیواری و ایستگاه شعار نویسی برگزار کرده است.

 

نشست قصه گویی کتاب «قول کبوترها» در کتابخانه شهدای امامی امین بخش جلیل آباد

به همت فاطمه شیری مسئول کتابخانه، نشست قصه گویی کتاب «قول کبوترها» تالیف شیوا سلامت با حضور اعضاء فعال در کتابخانه عمومی شهدای امامی امین بخش جلیل آباد برگزار شد.

گفتنی است این نشست با هدف معرفی آرمان های انقلاب اسلامی، ترویج فرهنگ انقلابی در بین نوجوانان و معرفی هر چه بهتر کتاب های انقلاب به نسل نوجوان و تشویق به مطالعه و افزایش آگاهی این قشر برگزار شد.

 

ششمین جلسه گلستان خوانی و نقد شعر در کتابخانه عمومی پانزده خرداد

به همت فرخ الدین قاسمی مسئول و صغرا ابراهیمیان کتابدار کتابخانه و هیات اجرایی کانون ادبی حافظ کتابخانه پانزده خرداد، ششمین جلسه گلستان خوانی و نقد و بررسی شعر، همزمان با فرا رسیدن ایام الله دهه مبارک فجر با حضور محسن فارسی در کتابخانه عمومی پانزده خرداد شهرستان پیشوا برگزار شد.

در ابتدای این برنامه یک داستان از باب چهارم در فضیلت قناعت گلستان سعدی قرائت شد سپس پنج شعر از شاعرانی که در جلسه حضور داشتند نقد و بررسی گردید در ادامه کیان عرب نعمتی یکی از هنرجویان خردسال، دلنوشته ای در مورد 22 بهمن قرائت کرد و مورد تشویق قرار گرفت و از طرف کتابخانه هدیه ای به رسم یاد بود به ایشان اهدا شد.

 

بازدید دانش آموزان تحت پوشش کمیته امداد از کتابخانه پانزده خرداد

همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران و با هدف ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و تشویق دانش آموزان به مطالعه، بیش از 15 نفر از دانش آموزان تحت پوشش کمیته امداد شهرستان پیشوا از کتابخانه عمومی پانزده خرداد بازدید کردند.

 

تهیه روزنامه دیواری به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی در کتابخانه فردوسی روستای طارند بالا

به همت سکینه الیکائی مسئول کتابخانه، همزمان با ایام گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی نشست تهیه روزنامه دیواری با حضور تعدادی از اعضای نوجوان در کتابخانه عمومی فردوسی روستای طارند بالا برگزار شد.

در این برنامه الیکائی با معرفی مجموعه کتاب های چند جلدی «داستان های انقلاب» و «روزهای انقلاب» به نوجوانان کمک کرد تا از مطالب کتابها، متن های خلاصه و کوتاه آماده کنند و به صورت مقاله چند سطری وارد روزنامه دیواری نمایند در ادامه اعضای نوجوان و خلاق با طراحی و نقاشی به زیباسازی روزنامه دیواری پرداختند.

در پایان روزنامه دیواری های آماده شده برای زیبا سازی مناسبتی در بخش کودک کتابخانه نصب شد تا کودکان عضو با مطالعه مقاله های کوتاه روزنامه دیواری با وقایع انقلاب اسلامی سال 57 بیشتر آشنا شده و به مطالعه کتاب هایی با موضوع انقلاب اسلامی تشویق شوند.

 

برپایی ایستگاه شعار نویسی در کتابخانه فردوسی روستای طارند بالا

همزمان با ایام گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به همت سکینه الیکائی مسئول کتابخانه و با حضور تعدادی از اعضای نوجوان ایستگاه شعار نویسی در کتابخانه فردوسی روستای طارند بالا برگزار شد.

در این برنامه اعضای نوجوان شعارهای خاطره انگیز انقلابی را از کتاب های مختلف  جمع آوری نموده و با خط های زیبا روی پارچه تهیه شده نوشتند.

 

تهیه روزنامه دیواری با موضوع " ما همه انقلابی هستیم" در کتابخانه شهدای امامی امین بخش جلیل آباد

به همت فاطمه شیری مسئول کتابخانه، به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی تهیه روزنامه دیواری با موضوع " ما همه انقلابی هستیم" با استفاده از کتابهای موجود در کتابخانه در 5 گروه 3 نفره با حضور اعضاء فعال در کتابخانه عمومی شهدای امامی امین بخش جلیل آباد برگزار شد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: