کد خبر: 38963
تاریخ انتشار: شنبه, 11 اسفند 1397 - 12:32

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

نمایشگاه روز درختکاری در کتابخانه حسینیه ارشاد

منبع : روابط عمومی کتابخانه حسینیه ارشاد
کتابخانه عمومی حسینیه ارشاد به منظور اطلاع‌رسانی روزهای 14 و 15 اسفند ماه نمایشگاهی از منابع موجود را در ساعات کار کتابخانه برپا می‌کند.
نمایشگاه روز درختکاری در کتابخانه حسینیه ارشاد

به گزارش لیزنا، روز درختکاری  اولین بار در تاریخ 10 آوریل (21 فروردین) سال 1872 و در ایالت نبراسکای آمریکا توسط فردی به نام جولیوس استرلینگ مورتون  برگزار شد و گفته می شود که در آن روز بیش از 1 میلیون درخت کاشته شده است اما بعد از مدتی این تاریخ به آخرین جمعه ماه آوریل انتقال یافت.

امروزه بیشتر کشورهای دنیا روز درختکاری را محترم شمرده و در این روز به کاشتن درخت ها و نهال های متفاوت اقدام می کنند. البته تاریخ این روز با توجه به آب و هوای هر کشور متفاوت است و بیشتر سعی می کنند تا در موقعی از سال این کار را انجام دهند که درخت قابلیت رشد کردن را داشته باشد.

به همین دلیل در کشور ما روز درختکاری در 15 اسفند هر سال برگزار می شود و مردم با حضور در پارک ها، جنگل ها و  مکان های شهری، اقدام به کاشت نهال های جوان می کنند.درختکاری در ایران دارای پشتوانه ‌ای از علایق ملی و سنت تاریخی است. تاریخ نشان می ‌دهد که ایرانیان باستان، جشن های خاصی داشتند و در این جشن ها به درختکاری پرداخته و به خاک و زراعت احترام می‌ گذاشتند. ایرانی ها هر سال با کاشت درخت به استقبال سال نو رفته و در واقع با این کار نمادین در آستانه بهار، زندگی را به زمین باز می گردانند.

کتابخانه عمومی حسینیه ارشاد به منظور اطلاع‌رسانی روزهای 14 و 15 اسفند ماه نمایشگاهی از منابع موجود را در ساعات کار کتابخانه برپا می‌کند و مشتاقانه آماده پاسخگویی به پرسش‌های علاقه‌مندان است.

برای اطلاعات بیشتر می‌توانید با شماره 22866465 تماس گرفته یا از طریق نشانی www.hepl.ir پرسش‌های خود را با کتابدار آنلاین مطرح نمایید.

 

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: