کد خبر: 39028
تاریخ انتشار: دوشنبه, 13 اسفند 1397 - 13:57

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان هرمزگان برگزار شد

منبع : روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان هرمزگان
 آخرین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان هرمزگان در سال ۹۷ به ریاست فریدون همتی، استاندار در سالن اجتماعات استانداری تشکیل شد.
جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان هرمزگان برگزار شد

به گزارش لیزنا، جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان هرمزگان به ریاست فریدون همتی، استاندار هرمزگان و با حضور حجت الاسلام و المسلمین محمد ذاکری، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان هرمزگان؛ ایرج حیدری، سرپرست معاونت سیاسی امنیتی استانداری؛ علیرضا مدرس، سرپرست معاونت کتابخانه‌های عمومی استان؛ موسی دادی زاده، مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان؛ ناهید سلیمانی، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان؛ سیدعبدالله هاشمی، رئیس مجمع خیرین کتابخانه ساز استان و سایر اعضای انجمن در سالن اجتماعات استانداری تشکیل شد.

رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی استان هرمزگان با تأکید بر اهمیت کتاب و کتابخوانی بیان کرد: متأسفانه کتابخانه شهدا از سال ۱۳۹۲ تاکنون به بهانه تعریض خیابان، تعطیل شده و عملاً هیچ استفاده‌ای از آن نمی‌شود که همین مسئله باعث ایجاد مشکلاتی برای مردم استان خواهد شد.

وی ضمن اشاره به تعهدات شهرداری در قبال اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان، بیان کرد: شهرداری از ابتدای سال ۹۸ به مدت ۶ ماه فرصت دارد تا کتابخانه‌ای را جایگزین کتابخانه شهدا کرده و در اختیار اداره کل کتابخانه‌های عمومی قرار دهد و اگر نتواند به موقع، این کتابخانه را بسازد، قرارداد و تفاهم نامه ما بین این دو سازمان لغو خواهد شد و کتابخانه شهدا به کاربری قبلی خود باز خواهد گشت.

وی ضمن تأکید بر لزوم واریز به موقع سهم نیم درصد کتابخانه های عمومی از سوی شهرداری ها، خطاب به شهرداران گفت: واریز به موقع سهم کتابخانه‌ها باعث تضمین بنیه اقتصادی در جهت رسیدن به اهداف و برنامه‌های کتابخانه‌های عمومی استان خواهد شد و شهرداران موظف هستند در موعد مقرر این سهم را پرداخت کنند.

استاندار هرمزگان ضمن اشاره به ناتمام ماندن پروژه کتابخانه مرکزی بندرعباس بیان کرد: متأسفانه کار ساخت کتابخانه مرکزی بندرعباس زمان زیادی به طول انجامیده است و سازمان مدیریت و برنامه ریزی و اداره راه و شهرسازی استان که کار ساخت این پروژه را به عهده دارند، موظف هستند نهایتاً ظرف ۱۰ روز کار ساخت این پروژه را آغاز و پیمانکار آن را مشخص کنند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان هرمزگان نیز ضمن اشاره به وضعیت کتاب و کتابخوانی در استان بیان کرد: خوشبختانه در سال جاری نسبت به سال گذشته در زمینه‌های مختلف رشد داشته‌ایم و کتابخانه‌های عمومی شاهد افزایش ۹/۱۰ درصدی تعداد کتابخانه‌های عمومی، ۶/۳۳ درصدی تعداد اعضا، ۷/۱۳ درصدی زیربنای کتابخانه های عمومی، رشد ۵۰ درصدی میزان امانت کتاب، افزایش ۵۴ درصدی مراجعین کتابخانه‌های عمومی و رشد ۳۸ درصدی جلسات انجمن بوده‌اند.

وی ادامه داد: افتتاح ۵ باب کتابخانه دیگر نیز در بندرعباس، قلات پایین، تدرویه بستک، بشاگرد و بندرلنگه نیز که در مراحل پایانی هستند، در دستور کار قرار دارد. تمامی این پروژه‌ها خیرساز هستند و نهاد کتابخانه‌های عمومی تجهیزات آنان را فراهم کرده است.

حجت الاسلام و المسلمین ذاکری به برنامه‌های فرهنگی شاخص همچون برگزاری مسابقه جشنواره کتابخوانی رضوی با مشارکت ۸ هزار نفر از مردم هرمزگان؛ آیین چهل قلم در راستای تجلیل از نویسندگان انقلابی و برگزاری جشنواره منطقه ای قصه‌گویی اشاره کرد و افزود: خوشبختانه ۱ نفر از کتابداران استان در جشنواره منطقه‌ای قصه‌گویی موفق به کسب رتبه برتر شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان هرمزگان ادامه داد: ۱۷ اسفندماه، سالروز تأسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور است و با هدف آشنایی مردم و مسئولان با کتابخانه‌های عمومی، آیین کتابخانه گردی در روز ۱۸ اسفندماه در کتابخانه عمومی آیت الله طالقانی (ره) برگزار می شود.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: