کد خبر: 39037
تاریخ انتشار: دوشنبه, 13 اسفند 1397 - 14:12

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان گرمسار استان سمنان برگزار شد

منبع : روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان
    سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان احداث کتابخانه استاندارد در شهر گرمسار را ضروری دانست.
 جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان گرمسار استان سمنان برگزار شد

به گزارش لیزنا، جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان گرمسار با حضور علی همتی، معاون فرماندار شهرستان گرمسار؛ سعید دهقانلو، سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان؛ حسن نورمحمدی، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان گرمسار؛ محسن عزیزی منش، کارشناس مسئول امور همکاری‌های کتابخانه ‌های عمومی استان؛ فاطمه مداح، کارشناس همکاری‌ های کتابخانه های عمومی استان و اعضای انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان گرمسار برگزار شد.

علی همتی، معاون فرماندار شهرستان گرمسار با اشاره به این مطلب که خوشبختانه شرایط مطلوب کتاب‌خوانی در شهر گرمسار فراهم آمده است، بیان داشت:  دستگاه‌های فرهنگی باید برای ترویج فرهنگ مطالعه تلاش کنند.

وی با تأکید بر اینکه باید در حوزه کتاب‌خوانی برنامه‌ریزی اصولی و بنیادین وجود داشته باشد، اظهار داشت: محیط اجتماعی سالم برگرفته از سطح آگاهی و دانش و بصیرت تک‌تک افراد جامعه است و برای تحقق این موضوع باید از کودکی برنامه‌ریزی کرد و در این راه اولیا و مربیان بهتر می‌توانند بستر مناسب را برای رشد، بالندگی و تربیت صحیح همراه با آگاهی فراهم کنند.

همتی با بیان اینکه محیط کتابخانه در جذب مخاطب بسیار تاثیر گذار است، افزود: پیگیری‌های لازم جهت جذب اعتبارات و مساعدت‌های فرمانداری و خیرین در دستور کار قرار دارد.

در ادامه سعید دهقانلو، سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان در این نشست ساخت کتابخانه استاندارد را در شهر گرمسار ضروری دانست و افزود: با توجه به اینکه از نظر نرم‌افزاری و اجرای برنامه‌های فرهنگی، شهر گرمسار موقعیت خوبی در استان دارد، ساخت کتابخانه ای استاندارد با سبک و سیاق معماری اصیل زمینه دسترسی سریع و آسان همشهریان به کتاب را فراهم خواهد کرد و باعث جذب نسل جدید به کتاب و کتاب‌خوانی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سالروز تأسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در پیش است از همه اعضای انجمن خواست از کتابخانه‌های عمومی شهرستان گرمسار بازدید کنند تا از نزدیک با مسائل و مشکلات کتابخانه‌های عمومی آشنا شوند.

در ادامه یاسر عربی، شهردار گرمسار نیز در این نشست با بیان اینکه شهرداری از فعالیت های فرهنگی- اجتماعی حمایت می‌کند، اظهار داشت: کتابخانه‌های عمومی مکان فرهنگی  مهمی هستند و در این زمینه شهرداری اهتمام و برنامه‌ریزی ویژه خواهد داشت.

وی از تأمین زمین برای ساخت کتابخانه در بهترین منطقه شهر گرمسار خبر داد.

در ادامه حسن نورمحمدی، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان گرمسار نیز با اشاره به این مطلب که ۴۴۶۹ نفر عضو کتابخانه‌های عمومی شهرستان گرمسار هستند، گفت: ۹۶ هزار ۶۱۰ نسخه کتاب در کتابخانه‌های عمومی شهرستان گرمسار وجود دارد.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان گرمسار از اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی در کتابخانه‌های عمومی این شهرستان خبر داد و اظهار داشت: از آغاز امسال تاکنون ۹۰ نشست کتاب‌خوان، پنج مسابقه کتاب‌خوانی و ۴ آیین رونمایی کتاب به همت کتابداران این شهرستان برگزار شده است.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: