کد خبر: 39125
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 22 اسفند 1397 - 09:39

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

برنامه های ویژه فرهنگی در کتابخانه های عمومی شهرستان فردوس استان خراسان جنوبی

منبع : روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان خراسان جنوبی
 کتابخانه های عمومی شهرستان فردوس، در هفته سوم اسفند ماه و به مناسبت ولادت حضرت زهرا(س) و هفته گرامیداشت مقام مادر، برنامه های فرهنگی ویژه ای برگزار کردند.
برنامه های ویژه فرهنگی در کتابخانه های عمومی شهرستان فردوس استان خراسان جنوبی

به گزارش لیزنا، کتابخانه های قائم(عج) و علامه شیخ مفید باغشهر اسلامیه شهرستان فردوس، به مناسبت  ولادت حضرت زهرا(س)، برنامه هایی از قبیل نمایشگاه کتاب، نشست معرفی کتاب و شعرخوانی در پارک بانوان، نشست کتاب خوان دانشجویی و نشست «عصر شعر فاطمی» برگزار کردند.

 

نمایشگاه کتاب«کوثرانه» در کتابخانه عمومی قائم(عج)

در این نمایشگاه ۳۰ عنوان کتاب با موضوع زندگانی و سیره حضرت زهرا(س) به مدت یک هفته در معرض دید مراجعان به کتابخانه قرار گرفت.

 

نشست معرفی کتاب «خاطر نازک گل» در پارک بانوان فردوس

در مراسمی که به مناسبت ولادت باسعادت حضرت فاطمه(س) و به همت اداره کتابخانه های عمومی شهرستان فردوس در پارک بانوان این شهرستان برگزار شد، کتاب «خاطر نازک گل: نگاهی نو به زندگی و شخصیت حضرت زهرا(س) نوشته حسین سیدی، توسط ملیحه اسدی، رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان فردوس در جمع رابطان امور بانوان فرمانداری معرفی شد و بخش هایی از کتاب توسط اعضا خوانده شد.

«خاطر نازک گل» جلد سوم از مجموعه چهارده جلدی «سیره کاربردی چهارده معصوم(ع)» یا «سبک زندگی معصومین(ع)» است که در دهه ۸۰، برنده جایزه کتاب سال حوزه علمیه قم شد. در این مجموعه، مسائل مختلف زندگی از دیدگاه اهل بیت(ع) بیان شده است. این سیره کاربردی که بیش از ۵۰ موضوع مثل سیمای ظاهری، سیمای باطنی، سبک زندگی فردی، خانوادگی و اجتماعی و سیاسی، دفاع از ولایت، خطبه های انقلابی حضرت(س)، ماجرای فدک، ارتباط با خدا، دیگران و طبیعت، حقوق مخالفان و حیوانات و... را شامل می شود، برای عموم مردم به ویژه جوانان و نوجوانان نوشته شده است.

 

سومین نشست کتاب خوان دانشجویی کتابخانه علامه شیخ مفید باغشهر اسلامیه با همکاری دانشگاه پیام نور فردوس

در این نشست، شش کتاب معرفی شد که عبارتند از: «یادت باشد» نوشته محمدرسول ملاحسنی، انتشارات شهید کاظمی/ ارائه توسط: خدیجه صفری (مسئول کتابخانه دانشگاه پیام نور فردوس)، «دعبل و زلفا» نوشته مظفر سالاری، انتشارات به نشر/ ارائه توسط: فهیمه ایادی (دانشجو)، «بانوی بانوان: حضرت فاطمه زهرا علیها السلام» نوشته ابوالفضل موسوی گرمارودی، انتشارات الهادی/ ارائه توسط: آمنه عابدینی (کارمند دانشگاه پیام نور فردوس و عضو کتابخانه)، «خاطرات سفیر» نوشته نیلوفر شادمهری، انتشارات وثوق/ ارائه توسط: الهه رادفر (دانشجو و عضو کتابخانه) «و آنکه دیرتر آمد» نوشته الهه بهشتی، ان‍ت‍ش‍ارات‌ مسجد مقدس جمکران/ ارائه توسط: طیبه عابدینی (کتابدار) و «بحثی کوتاه پیرامون خطبه فدک» نوشته حاج آقا مجتبی تهرانی، انتشارات مصابیح الهدی/ ارائه توسط: طیبه عابدینی (کتابدار).

 

نشست «عصر شعر فاطمی» در کتابخانه علامه شیخ مفید

در این محفل ادبی که با همکاری مؤسسه فرهنگی هنری گنجینه یادبان تون و با حضور جمعی از شعرای برجسته شهرستان برگزار شد، طیبه عابدینی، مسئول کتابخانه علامه شیخ مفید، شعر را از مهم ترین ابزارهای حفظ و انتقال مفاهیم و ارزش های مذهبی به نسل های بعدی عنوان کرد و هدف از برگزاری این مراسم را ترویج مفاهیم دینی از طریق شعر آیینی به عموم  اقشار به ویژه جوانان دانست.

در ادامه جلسه، شرکت کنندگان به قرائت تازه ترین سروده‌های خویش در وصف حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها و با موضوع «مادر» پرداختند و سپس نقد و تحلیل اشعار توسط حسن سلیمانیان، عضو هیئت علمی دانشگاه و سایر اعضا صورت گرفت.

سلیمانیان، ضمن تأکید بر ضرورت نقد ادبی، داشتن اصول و ماهیت در سرودن شعر را باعث پختگی آن دانست و افزود: هنرمند برای دفاع از محصول هنری خود باید از اصول نقد ادبی پیروی کند.

معرفی و شعرخوانی از کتاب «همیشه در قلب منی مادر» از دیگر برنامه های این جلسه بود. این کتاب، مجموعه ای از سروده های بزرگان متقدم و شاعران متأخر معاصر است که توسط مشفق کاشانی برای تمام گروه های سنی گزینش و گرد آوری شده است.

 

برپایی نمایشگاه کتاب «شمیم بهشت» در کتابخانه علامه شیخ مفید

در این نمایشگاه که با هدف آشنایی اعضا با زندگانی و سیره حضرت زهرا(س) برپا شد، ۲۵ عنوان کتاب با همین موضوع از ۷ اسفند به مدت یک هفته در معرض دید علاقمندان قرار گرفت.

 

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: