کد خبر: 39130
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 22 اسفند 1397 - 09:45

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در طرح کتابخانه گردی

منبع : روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با حضور در کتابخانه عمومی شهدای مدافع حرم و کتابخانه سیار سردارشهید ابوالفضل روشنک مشهد مقدس ضمن حضور در طرح ملی کتابخانه گردی این طرح را باعث توسعه فرهنگی در استان و کشور دانست.
حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در طرح کتابخانه گردی

به گزارش لیزنا، جعفر مرواریدمدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با حضور در کتابخانه عمومی شهدای مدافع حرم و کتابخانه سیار سردارشهید ابوالفضل روشنک مشهد مقدس ضمن حضور در طرح ملی کتابخانه گردی این طرح را باعث توسعه فرهنگی در استان و کشور دانست.

وی ادامه داد: برنامه کتابخانه گردی در ماه پایانی سال، کمکی در جهت رونق و توسعه خواندن کتاب به عنوان پایه آموزش و توسعه فرهنگی است. اگرچه فضای مجازی گسترش یافته است اما عمق کمی دارد، و ما به دنبال خواندن کتابها به شکل سنتی هستیم.

وی اظهار کرد: یکی از فرصتهایی که اداره کل کتابخانه ها فراهم کرده است طرح کتابخانه گردی است که عزم عمومی و انگیزه اجتماعی را ایجاد می کند. با توجه به  احساس نیاز کتابخوانی و کاهش سطح مطالعه در جامعه و  سنت کتاب‌خواندن به عنوان میراث ماندگار، حضور مدیران و مسئولان در کنار مردم، به بازسازی مجدد این فرهنگ عمومی می انجامد. باید در طی ماه روزهای خاصی را به خواندن و گفتگو و بحث راجع به مفاهیم فرهنگی اختصاص داد که ابزار انتقال آن کتاب است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی  افزود: طرح کتابخانه گردی، خدمات انجام شده توسط کتابخانه ها را به عموم مردم معرفی می کند. با توجه به ابزارها و دسترسی های جدید، کتابخانه ها به فضای امن و با آرامش خاطری تبدیل شده است و فرهنگ کتابخوانی در کنار تمام موضوعات اجتماعی معاصر، در زندگی روزمره شهروندان بسیار ضروری است که از طریق نهاد کتابخانه های عمومی این نیاز خصوصی به حوزه عمومی تسری یافته است.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: