کد خبر: 39133
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 22 اسفند 1397 - 09:50

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

شرکت مسئولین و مدیران کل دستگاه های فرهنگی استان خراسان شمالی در کتابخانه گردی 

منبع : روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی
جمعی از مسئولین و مدیران کل دستگاه های فرهنگی استان خراسان شمالی با حضور در کتابخانه عمومی مرکزی آیت الله مهمان نواز بجنورد، در آیین کتابخانه گردی این استان شرکت کردند.
شرکت مسئولین و مدیران کل دستگاه های فرهنگی استان خراسان شمالی در  کتابخانه گردی 

به گزارش لیزنا، محمد تقی اریان، مدیرکل امور اجتماعی استانداری؛ حسین فرخنده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان؛ ابراهیم امانی، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر بجنورد و  جمعی دیگر از مسئولین استان  از کتابخانه مرکزی بجنورد بازدید کردند.

محمد تقی اریان، مدیرکل امور اجتماعی استانداری خراسان شمالی ضمن تبریک ۱۷ اسفند، سالروز تاسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: این طرح با رعایت زیرساخت‌های مناسب می‌تواند به افزایش مطالعه مردم و دور شدن آنها از فضای مجازی کمک کند.

اریان با اشاره به باقی ماندن جایگاه کتابخانه حتی با فراگیری فضای مجازی در سالیان اخیر اظهار کرد: کتابخانه در همه این سال‌ها جایگاه خودش را حفظ کرده و در روزگاری که فضای مجازی به شدت اپیدمی شده است اما هنوز بسیاری از مردم نیازهای خود را از طریق کتابخانه ها برطرف می‌کنند.

وی افزود: کتابخانه گردی می تواند قوت قلبی باشد برای دوستداران کتاب  وبه نوعی پاداش پایان سال مردم فرهنگ مدار و کتابخوان باشد.

حسین فرخنده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز در این بازدید بیان کرد: کتابخانه‌ها، به عنوان مکانی آرامش‌بخش نگریسته می‌شوند که در آن مردم هم می‌توانند به راحتی به منابع آگاهی‌بخش دست پیدا کنند و هم لحظاتی را دور از هیاهوی جامعه سپری کنند.

فرخنده حضور پرررنگ روستاهای خراسان شمالی را در جشنواره روستاهای دوستدار کتاب کشور در چند دوره اخیر را نشان آشتی مردم این استان با کتاب دانست وتصریح کرد: کتابخانه گردی می تواند ارتباط بیشتری را  در بین عموم مردم ایجاد کند و یاد و خاطره خوبی را در نزدیکی پایان سال برای آنها ایجاد کند.

ابراهیم امانی، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر بجنورد نیز ضمن دعوت از شهروندان بجنوردی برای حضور در این میهمانی کتابخانه‌ها گفت: آیین‌هایی مانند کتابخانه‌گردی به امتداد نیاز دارد تا اثرگذاری خود را دوچندان کند.

وی افزود:  نباید آیین‌هایی از این دست محدود به یک بازه زمانی خاص شود بلکه باید در طول سال امتداد یابد تا هم انگیزه‌های کتابداران در ارائه خدمات به مخاطبان را بیشتر کند و هم آمار حضور مخاطبان در کتابخانه‌ها افزایش یابد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: