کد خبر: 39140
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 22 اسفند 1397 - 10:58

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

مسئولان از کتابخانه های عمومی تازه تأسیس قاینات در خراسان جنوبی بازدید کردند

منبع : روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان خراسان جنوبی
 همزمان با روز کتابخانه گردی جمعی از مسئولان شهرستان قاینات در روز کتابخانه گردی از دو کتابخانه تازه تأسیس این شهرستان در سال ۹۷ بازدید کردند.
مسئولان از کتابخانه های عمومی تازه تأسیس قاینات در خراسان جنوبی بازدید کردند

به گزارش لیزنا، همزمان با پانزدهمین سالروز تأسیس نهاد کتابخانه های عمومی کشور، طرح ملی کتابخانه گردی روز شنبه ۱۸ اسفند ماه در دو کتابخانه تازه تأسیس شهید کاوه روستای بیهود و صاحب الزمان(عج) روستای پهنایی شهرستان قاینات برگزار شد.

 

محمدحسین مددی، رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان قاینات، گفت: با اجرای طرح کتابخانه گردی، مسئولان و اشخاصی که به عنوان شخصیت های برجسته  شناخته می شوند، به عنوان الگوهای جامعه به کتابخانه‌های عمومی سر می‌زنند و ضمن ایجاد فرصتی برای مطالعه با مشکلات و کمبودها آشنا می‌شوند و این کار، زمینه‌ساز ایجاد نهضت کتابخوانی خواهد بود.

مددی افزود: هدف از اجرای این طرح، معرفی کتابخانه‌های عمومی، افزایش آشنایی مدیران اجرایی و فرهنگی با کتابخانه‌ها، اطلاع مردم و مسئولان از فعالیت‌ها و خدمات کتابخانه‌های عمومی و جلب توجه مردم به کتابخانه به‌عنوان پایگاه اجتماعی و فرهنگی تأثیرگذار است.

وی ادامه داد: کتابخانه‌های عمومی، وظیفه مهم آگاهی بخشی، اطلاع‌رسانی و زمینه‌سازی مناسب برای ارتقای سرانه مطالعه و ترویج کتابخوانی و تحقق عدالت در دسترسی به کتاب و کتابخانه را برعهده دارند؛ بر این اساس، اداره کتابخانه های عمومی شهرستان قاینات در سال گذشته هفدهم اسفندماه، طرح کتابخانه گردی را در کتابخانه مهر غدیر  برگزار کرد که با استقبال مردم و مسئولان رو به رو شد.

وی اظهار داشت: امسال نیز دو کتابخانه عمومی صاحب الزمان(عج) روستای پهنایی و شهید کاوه روستای بیهود در شهرستان قاینات روز شنبه ۱۸ اسفندماه از ساعت ۸ صبح الی ۱۸ میزبان مسئولان، اهالی فرهنگ و ادب، اصحاب رسانه و عموم مردم عزیز بودند.

رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان قاینات، خاطرنشان کرد: روز کتابخانه گردی، فرصت مناسبی است تا مسئولان و علاقه‌مندان به کتاب، با حضور در کتابخانه‌ها و دیدار و گفت‌گو با اعضا و کتابداران، نسبت به آخرین تحولات کتابخانه‌ها کسب اطلاع کنند.

گفتنی است، در روز کتابخانه گردی، معاون برنامه ریزی فرماندار شهرستان، بخشدار مرکزی، رئیس شورای اسلامی استان، رئیس شورای اسلامی قاین، رئیس دفتر نماینده شهرستان های قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان، رئیس اداره تبلیغات اسلامی، رئیس شورای اسلامی و اعضای شواری روستای پهنای، دهیار روستای پهنایی و دانش آموزان و دبیران مدارس این روستا در کتابخانه های میزبان طرح کتابخانه گردی حضور یافتند.

 

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: