کتابخانه مشارکتی «شهید محسن حججی» جهرم در استان فارس افتتاح شد

به گزارش لیزنا، همزمان با اجرای طرح ملی کتابخانه گردی در کتابخانه عمومی میرزانصیر جهرمی در روز یکشنبه ۱۹ اسفندماه، کتابخانه مشارکتی «شهید محسن حججی» در مرکز آموزشی شهید دستغیب جهرم با حضور روح الله منوچهری، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان فارس؛ علیرضا صحراییان، فرماندار جهرم و سرهنگ مجید عسکریان، فرمانده مرکز آموزشی شهید دستغیب جهرم به بهره برداری رسید.

احسان زارعیات، مسئول این کتابخانه در گفت و گو با روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی درخصوص کتابخانه مشارکتی شهید حججی گفت: این کتابخانه نزدیک به پانزده سال پیش دایر شده اما فعالیت آن منسجم نبود. در یکسال گذشته و با حضور فرمانده جدید این پادگان به این کتابخانه توجه بسیاری شد؛ بر این اساس تصمیم گرفتیم با همکاری نهاد کتابخانه های عمومی و تبدیل این کتابخانه به کتابخانه مشارکتی، دایره خدمات دهی کتابخانه شهید حججی را گسترش دهیم.

زارعیان با بیان اینکه در حال حاضر دو هزار جلد کتاب در این مجموعه وجود دارد، اضافه کرد: این کتابخانه به سربازان این مجموعه آموزشی خدمات ارائه می دهد. سربازهایی که در این مرکز، آموزش می بینند، افرادی تحصیلکرده هستند و هر سرباز در یک دوره هشت هفته ای در این مرکز حضور دارد. این در حالی است که در هر دوره قریب به دو هزار سرباز تحصیلکرده وارد مرکز آموزشی شهید دستغیب ناجا شهرستان جهرم می شوند و از این نظر کتابخانه شهید حججی مکان خوبی برای اوقات فراغت سربازهای این مرکز است.

وی با تأکید بر اینکه این کتابخانه به منابع بیشتری نیاز دارد، گفت: امروز با امضای تفاهم نامه این کتابخانه مشارکتی شد؛ بر اساس این قراداد اداره کل کتابخانه های عمومی فارس، نرم افزار و منابع را در اختیار این کتابخانه قرار می دهد.

گفتنی است، قرارداد کتابخانه مشارکتی شهید حججی در راستای تفاهم نامه نهاد کتابخانه های عمومی کشور با نیروی انتظامی جهموری اسلامی ایران منعقد شده است که براساس آن این کتابخانه دومین کتابخانه مشارکتی شهرستان جهرم و چهل و ششمین کتابخانه مشارکتی در استان فارس است.