حضور استاندار خوزستان در طرح کتابخانه گردی

به گزارش لیزنا، غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان به همراه علی حسین حسین زاده، معاون امور سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان و مدیران کل دستگاه های اجرایی در طرح ملی کتابخانه گردی شرکت و از کتابخانه عمومی شهدای مدافع حرم اهواز بازدید کردند.

استاندار خوزستان در این مراسم گفت: امروز به مناسبت سالروز تاسیس نهاد کتابخانه های عمومی کشور در طرح ملی کتابخانه گردی در کتابخانه عمومی شهدای مدافع حرم اهواز حضور پیدا کردیم  و می توان گفت امروز برای کتابخوانان و کتابداران روز ویژه ای محسوب می شود.

شریعتی ادامه داد: حضور مردم به ویژه دانش آموزان در کتابخانه عمومی شهدای مدافع حرم در این روز به نوعی تبلیغ برای امر کتاب است و همچنین باعث ترویج کتابخوانی در بین مردم و به ویژه دانش آموزان خواهد شد.

استاندار خوزستان با رضایت از اجرای برنامه های فرهنگی و محتوایی در کتابخانه های عمومی و تاثیرات آن گفت: بازدید دانش آموزان از کتابخانه و اجرای برنامه های جنبی مشاوره ای و قصه گویی برا کودکان و همچنین جشن مختصر با حضور فرزند شهید مدافع حرم و خانواده های آن ها کار بسیار ارزنده ای است و هر چه ما بتوانیم فرهنگ کتابخوانی را ترویج دهیم به آگاهی بخشی و دانایی جامعه کمک کردیم .

وی اضافه کرد: امروزه محور توسعه دنیا دانایی محوری و تولید علم است هر کشوری بیشتر تولید علم داشته باشد سهم بیشتری از ثروت های مادی و معنوی جهان را برای مردم کشورش به ارمغان می آورد.

استاندار خوزستان با اشاره ثمرات توسعه کتابخانه ها بر مبنای علم آموزی بیان داشت: باید تلاش کرد در مسیر پژوهش، تحقیق گام برداشته شود و با ایجاد و گسترش کتابخانه های عمومی در مناطق کم برخوردار می توانیم دسترسی مردم را به استفاده از اطلاعات ضروری تسهیل کنیم و این همان در مسیر توسعه همه جانبه قرار گرفتن است.