کد خبر: 39188
تاریخ انتشار: یکشنبه, 26 اسفند 1397 - 09:01

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

دیدار مدیرکل کتابخانه های عمومی استان تهران با خانواده اولین شهید مدافع حرم

منبع : روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان تهران
 مدیرکل کتابخانه های عمومی استان تهران  به مناسبت روز بزرگداشت شهدا و در آستانه فرارسیدن سال نو با خانواده شهید محرم ترک، اولین شهید مدافع حرم دیدار و گفتگو کرد.
دیدار مدیرکل کتابخانه های عمومی استان تهران با خانواده اولین شهید مدافع حرم

به گزارش  لیزنا، به مناسبت فرارسیدن روز بزرگداشت شهدا و در راستای تجلیل از مقام شامخ شهدای مدافع حرم، سه شنبه ۲۱ اسفند ماه، علی نیکنام، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان تهران؛ اسماعیل جانعلی پور، معاون اداره کل و چند تن از روسا و کارشناسان اداره کل به همراه فاطمه میشنی، مسئول کتابخانه عمومی دانشمند و سهیلا میری، کتابدار کتابخانه با حضور در منزل شهید مدافع حرم محرم ترک با اهدای لوح سپاس، گل  و هدیه از مقام شامخ این شهید بزرگوار تجلیل کردند.

در این نشست پدر شهید محرم ترک ضمن قدردانی از حضور مسئولان با تعریف خاطراتی از شهید گفت: فرزندم اولین شهید مدافع حرم است.  وی در سال ۱۳۵۷ به دنیا آمد و از بسیجیان مخلص و دلسوزی بود که در عرصه آموزشی و رزمی نیز فعالیت داشت و همواره توان خود را برای تقویت نظام اسلامی و کمک به مردم بکار می بست. همواره به دنبال حل مشکلات مردم بود؛ همراهان وی در بسیج، ایشان را از نظر اخلاقی و رفتاری، فردی بسیار با تقوا می دانند که همیشه در مراسم سوگواری ائمه اطهار (ع) حضوری فعال داشته است.

مادر شهید گفت: زمانی که خبر شهادت فرزندم را به ما اطلاع دادند از اینکه او را از دست دادیم، بسیار ناراحت شدم، اما از اینکه به چنین مقام شامخی دست پیدا کرد، بسیار خشنود شدیم و به او غبطه خوردیم. او فردی بسیار مهربان و دلسوز، هم برای خانواده و هم مردم بود؛ همیشه دوستان و جوانان محل را تشویق به عضویت در بسیج و انجام کار خیر می کرد.

در ادامه علی نیکنام عزت و افتخار کنونی جامعه اسلامی را مدیون و مرهون خون شهدا دانست و گفت: دیدار با خانواده شهدا وظیفه ما است و ما باید قدردان شما و فرزندان شهدا باشیم؛ لذا همزمان با روز گرامیداشت شهدا خود را موظف به حضور برای عرض تبرک سال نو و طلب دعای خیر برای آغاز سال کاری خود می دانیم.

وی اضافه کرد: شهید محرم ترک و دیگر شهدای مدافع حرم، دفاع از امنیت و حرم ائمه را بالاتر از هر چیزی دانستند و با رها کردن تحصیل و به‌رغم داشتن همسر و فرزند در این راه قدم برداشته و به‌واقع امنیتی که اکنون در کشور داریم مرهون تلاش‌ها و فداکاری این شهدا است. امروز خانواده معظم شهدا با دل هایی سرشار از ایمان ثابت کرده اند که در راه ارزش های اسلامی می بایست دین خود را ادا کرد.

 

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: