کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی میزبان فعالیت‌های فرهنگی شدند

به گزارش لیزنا، همزمان با هفته سوم فروردین سال ۱۳۹۸ و با حضور پرشور شهروندان استان مرکزی، برنامه‌های فرهنگی متنوعی به همت کتابداران کتابخانه‌های عمومی این استان برگزار شد.

روایت گری رزمندگان دفاع مقدس در کتابخانه علامه دلیجانی

به مناسبت سالروز ولادت حضرت عباس(ع) و با حضور دانش‌آموزان آموزشگاه امیرکبیر، برنامه روایت گری دفاع مقدس توسط رضا حسنی و قدرت الله ایزدی از جانبازان شهر دلیجان در کتابخانه عمومی علامه عبدالهادی دلیجانی برگزار شد.

زینب سادات سیدی، مسئول کتابخانه علامه دلیجانی در ابتدای این مراسم گفت: شهدا و ایثارگران نعمتهای بزرگی هستند که انقلاب اسلامی را بیمه کرده و الگوهای مناسبی برای تمامی دورانها هستند.

سیدی افزود: ایثارگران نماد عزت و اقتدار مملکت و الگوی انسانهای وارسته و متعالی محسوب میشوند و احترام به شهدا و ایثارگران و خانوادههای ایشان، نشان از قدردانی و منزلت ویژه این بزرگواران است.

در ادامه نیز جانبازان شهر دلیجان به بیان خاطرات سال های جنگ تحمیلی پرداختند که مورد استقبال دانش آموزان قرار گرفت.

 

بازدید دانش آموزان از کتابخانه پروفسور حسابی تفرش

دانش آموزان پایه سوم ابتدایی مدرسه کافی شهر تفرش ضمن بازدید از بخش های مختلف کتابخانه عمومی پروفسور حسابی، در برنامه قصه گویی از کتاب «مرد مفلس» نوشته پرویز امینی شرکت کردند.

 

جلسه مثنوی خوانی در کتابخانه ولیعصر(عج) ساوه برگزار شد

با حضور جمعی از اعضای پیشکسوت و دوستداران کتابخوانی، جلسه مثنوی خوانی در کتابخانه عمومی حضرت ولیعصر(عج) شهر ساوه برگزار شد.

 

برگزاری نشست کتاب‌خوان اعیاد شعبانیه در مدرسه حجاب خنجین

به همت حسین شاهمیرزالو، مسئول کتابخانه شهید هاشمی، نشست کتاب‌خوان ویژه اعیاد شعبانیه در مدرسه دخترانه حجاب شهر خنجین برگزار شد.

در این نشست «فراموشان» نوشته داود غفارزادگان، توسط فاطمه آقامحمدی؛ «هفتاد و دو درس زندگی از سیره عملی حضرت ابالفضل(ع)» نوشته امیرحسین علیقلی، توسط فاطمه بشیری؛ «یک غنچه، صد زخم» نوشته حسین سیدی، توسط سمانه شهبازی؛ «بهترین پرهیزکاران» نوشته محمد ناصری، توسط زهره آقامحمدی؛ «ماه در آب» نوشته محمدرضا سنگری، توسط زهرا رضائیان نهاد و «ردپای خورشید» نوشته مهدی محدثی، توسط حسین شاهمیرزالو معرفی و به اشتراک گذاشته شد.

 

برگزاری جلسه حافظ خوانی در کتابخانه ولیعصر(عج) ساوه

با حضور جمعی از اعضای فعال و دوست‌داران ادبیات فارسی، جلسه حافظ خوانی در کتابخانه عمومی حضرت ولیعصر(عج) شهر ساوه برگزار شد.

 

معرفی کتاب «یک غنچه، صد زخم» در جمع بانوان شهر دلیجان

به مناسبت گرامیداشت میلاد امام حسین (ع) و روز پاسدار و به همت لیلا اشرفی، کتابدار کتابخانه عمومی اشراق، کتاب «یک غنچه، صد زخم» نوشته حسین سیدی در جمع بانوان بسیجی مسجد جوادالائمه(ع) شهر دلیجان معرفی شد.

 

نشست کتاب‌خوان در کتابخانه ولایت شهر فرمهین برگزار شد

به مناسبت اعیاد شعبانیه و با حضور دختران نوجوان شهر فرمهین، نشست کتاب‌خوان در کتابخانه عمومی ولایت برگزار شد.

در این نشست «برادر من تویی» نوشته داوود امیریان، توسط ریحانه نیک آبادی؛ «سوار سوم: داستان زندگی امام حسین(ع)» نوشته محمدکاظم مزینانی، توسط یاسمن فارسیجانی؛ «بهترین پرهیزکاران» نوشته محمد ناصری، توسط بهاره روشن پور؛ «حسین بن علی(ع)؛ سیدالشهدا» نوشته فاطمه بختیاری، توسط ستایش روشن پور؛ «امام و بچه آهو» نوشته محمدکاظم مزینانی، توسط مطهره کودزری فراهانی؛ «خیمه خورشید» نوشته ناصر نادری، توسط نرگس تاج آبادی؛ «ردپای خورشید: امام حسین(ع) از ولادت تا شهادت» نوشته مهدی محدثی، توسط صبا فراهانی و «ماه پاره» نوشته مسلم ناصری، توسط کیمیا شاه آبادی معرفی و به اشتراک گذاشته شد.

 

جلسه شورای اداری کتابخانه‌های عمومی دلیجان برگزار شد

با حضور کتابداران و مسئولان کتابخانه‌های عمومی شهرستان دلیجان، جلسه شورای اداری کتابخانه‌های عمومی این شهرستان در کتابخانه عمومی اشراق شهر دلیجان برگزار شد.

فهیمه لطفعلی، رئیس اداره شهرستان دلیجان ضمن تبریک سال نو به تشریح سیاست نهاد کتابخانه های عمومی و دغدغه دبیرکل نهاد درخصوص اشاعه برنامه‌های فرهنگی کتاب محور و اثر گذار پرداخت.

لطفعلی با اشاره به بخشنامه نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی، از همکاران درخواست کرد با تلاش و همت مضاعف، مشارکت شهروندان در بخش‌های مختلف این جشنواره فرهنگی را افزایش دهند. در ادامه نیز هریک از مسئولان کتابخانه ها به ارائه گزارش عملکرد برنامه‌های فرهنگی خود پرداخته و طرح‌های قابل اجرا در فصل تابستان و شش ماهه دوم سال را ارائه کردند.

 

برگزاری نشست کتاب‌خوان با موضوع منظومه شمسی در شهر قورچی باشی

نشست کتاب‌خوان با موضوع منظومه شمسی و با حضور دانش آموزان مدرسه دخترانه شهدا در کتابخانه عمومی شهدای شهر قورچی باشی برگزار شد.

در این نشست «منظومه شمسی» نوشته لورین هوپینگ اگان، توسط زهرا صیادی؛ «ستارگان دنباله دار و سیارک ها» نوشته یان گراهام، توسط فاطمه کمانی؛ «آیا در سایر سیارات حیات وجود دارد؟» نوشته رزا لیندمیست، توسط محدثه دالایی ؛ « کره ماه» نوشته یان گراهام، توسط الهام اشکش ؛ «اکتشاف های فضایی» نوشته جکی بال، توسط سمانه لطفی و «سیارات نزدیک» نوشته یان گراهام، توسط زهرا غلامی معرفی و به اشتراک گذاشته شد.

 

جمع خوانی کتاب «مهربان ترین پیامبر» در کتابخانه معراج خنداب

با حضور دانش آموزان پایه سوم مدرسه تربیت شهر خنداب، کتاب «مهربان ترین پیامبر» در بخش کودک کتابخانه عمومی معراج معرفی و جمع خوانی شد.

 

جمع خوانی کتاب «برادر من تویی» در مدرسه شهید آوینی دلیجان

به همت مریم سادات جلالی، مسئول کتابخانه عمومی اشراق، کتاب «برادر من تویی» نوشته داود امیریان در مدرسه پسرانه شهید آوینی شهر دلیجان معرفی و جمع خوانی شد.

جلالی در خصوص این کتاب گفت: «برادر من تویی» زندگینامۀ داستانی حضرت عباس(ع) است که با قلمی روان و نثری دل‌چسب می‌کوشد تا زوایای گوناگونی از زندگی و زمانۀ این مرد بزرگ را از دوران کودکی تا شهادت روایت کند.

 

برگزاری نشست مادرانه باغبانان محبت در کتابخانه ولیعصر(عج) ساوه

با حضور جمعی از بانوان خانه دار شهر ساوه، نشست مادرانه باغبانان محبت در کتابخانه عمومی حضرت ولیعصر(عج) برگزار شد و شرکت کنندگان به خوانش گروهی کتاب «معماری عشق پایدار در زندگی زناشویی» نوشته مسعود راد پرداختند.

 

جمع خوانی کتاب ویژه روز جهانی بهداشت در شهر خنجین

به مناسبت روز جهانی بهداشت، کتاب «دانستنی‌های بهداشتی برای کودکان و نوجوانان» نوشته تهمینه میرهاشمیان با حضور دختران شهر خنجین در کتابخانه عمومی سردار شهید اسداله هاشمی معرفی و جمع خوانی شد.

 

قصه گویی برای کودکان در روستای کردیجان آشتیان

به مناسبت سالروز ولادت امام حسین(ع) و به همت زینب توانای آشتیانی، مسئول کتابخانه سیدالشهدا(ع)، برنامه قصه گویی از کتاب «روز پرماجرا» در مدرسه ابتدایی بنت الهدی روستای کردیجان شهرستان آشتیان برگزار شد.

 

کارگاه کتاب سازی در کتابخانه فاضلین نراقی برگزار شد

با همکاری مدرسه دخترانه زینب کبری شهر نراق، کارگاه کتاب سازی ویژه دانش آموزان در کتابخانه عمومی فاضلین نراقی برگزار شد. در این کارگاه دانش آموزان به ساخت کتابچه‌هایی مصور از کتاب‌هایی که خوانده اند، پرداختند و در ادامه در مورد کتاب‌ها توضیحاتی ارائه دادند.

 

قصه گویی برای کودکان در کتابخانه شهید امیری شازند

با حضور دانش آموزان مدرسه شهید کریمی شهر شازند، برنامه قصه گویی با موضوع سیره و رفتار پیامبر گرامی اسلام(ص) در کتابخانه عمومی سردار شهید سیاوش امیری برگزار شد.

 

نشست کتاب‌خوان کودک در کتابخانه شهدای قورچی باشی

با حضور جمعی از اعضای کودک و نوجوان، نشست کتاب‌خوان کودک در کتابخانه عمومی شهدای شهر قورچی باشی برگزار شد.

در این نشست «سیب» نوشته لوییز اسپیلز بری، توسط سینا سیاه پوش؛ «سیاره دوستی» نوشته ناهید شایسته، توسط یاسین بگلری؛ «سار کوچولو نمی‌تواند پرواز کند» نوشته جنیفربرن، توسط علیرضا دالایی؛ «سلام روباه قرمز» نوشته اریک کارل، توسط طاها بگلری؛ «سرزمین ما ایران» نوشته فروزنده خداجو، توسط یاسین براتی؛ «سلام ای ماه زیبا» نوشته غلامرضا حیدری ابهری، توسط امیرحسین حمزه لو و «سکه و کباب» نوشته فرخ زند وکیلی ، توسط محمدجواد کمانکش معرفی و به اشتراک گذاشته شد.

 

جمع خوانی  کتاب در کتابخانه شهید هاشمی شهر خنجین

به مناسبت میلاد با سعادت امام سجاد(ع)، برنامه جمع خوانی کتاب «بهترین پرهیزکاران» نوشته محمد ناصری در کتابخانه عمومی شهید اسداله هاشمی شهر خنجین برگزار شد.

 

اختتامیه جشنواره رضوی در کتابخانه علامه دلیجانی برگزار شد

با حضور پرشور کودکان و نوجوانان شهر دلیجان، اختتامیه هشتمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی در کتابخانه عمومی علامه عبدالهادی دلیجانی برگزار شد.

معرفی کتاب، اجرای سرود توسط اعضای کودک، بازی با کلمات، بازی با ضرب المثل‌ها و حل معما از بخش‌های متنوع این مراسم بود و در پایان به کودکانی که در بخش نقاشی جشنواره رضوی شرکت کرده بودند، تقدیرنامه و کتاب‌هایی به رسم یادبود اهدا شد.

 

برگزاری کلاس خوشنویسی در کتابخانه ولیعصر(عج) ساوه

با حضور جمعی از اعضای کودک و نوجوان، کلاس خوشنویسی در کتابخانه عمومی حضرت ولیعصر(عج) شهر ساوه برگزار شد.

 

جمع‌خوانی کتاب «به نام یونس» در کتابخانه شهید بهشتی خمین

با حضور جمعی از اعضای فعال، کتاب «به نام یونس» نوشته علی آرمین در کتابخانه عمومی شهید بهشتی شهر خمین معرفی و جمع خوانی شد.

اشرف شمسی، مسئول کتابخانه شهید بهشتی گفت: یونس یک روحانی است که نذر می‌کند به خاطر شفای دخترش سفری تبلیغی برود؛ آن هم به روستایی دور افتاده و با آداب و رسومی خاص. او در این روستا و در میان برف‌ها، ماجراهایی سخت و پرداستان دارد و با حادثه‌هایی عجیب و طاقت‌فرسا، ماه رمضانی متفاوت را تجربه می‌کند.

شمسی افزود: رمان «به نام یونس» اثری است که با سلیقه و هنرمندی خاصی تصنیف و صفحه‌آرایی شده و کیفیت طراحی جلد نیز برای جذب مخاطب نوجوان و جوان گریزان از مطالعه، گیرا و وسوسه‌انگیز است.

 

اجرای نمایش عروسکی برای کودکان در شهر نراق

مریم قجری، مسئول کتابخانه عمومی فاضلین نراقی، با حضور در پایگاه بسیج شهید محمدعلی قجری به معرفی کتاب «موش و گربه» نوشته شیخ بهایی برای کودکان شرکت کننده در یادواره شهدای شهر نراق پرداخت. در ادامه نیز کودکان شهر نراق به صورت دونفره در نقش موش و گربه قرار گرفتند و با خلاقیت خود نمایش را اجرا کردند.

 

کتابخانه معراج خنداب میزبان نشست کتاب‌خوان شد

با حضور دانش آموزان پایه ششم مدرسه تربیت شهر خنداب، نشست کتاب‌خوان در کتابخانه عمومی معراج برگزار شد.

در این نشست «سلام بر ابراهیم» توسط محمد حسین نصری؛ «کلیله و دمنه» توسط علی رضایی؛ «حافظ» توسط محمد یادگاری و «گلستان سعدی» توسط حسین یادگاری معرفی و به اشتراک گذاشته شد.

 

معرفی و جمع خوانی کتاب «درختی که بال درآورد» در شهر دلیجان

با حضور جمعی از کودکان شهر دلیجان، کتاب «درختی که بال درآورد» نوشته مجید ملامحمدی در کتابخانه عمومی علامه عبدالهادی دلیجانی معرفی و جمع خوانی شد.

 

جمع خوانی کتاب «راهنمای حقوقی شهروندان» در روستای گرکان

با حضور جمعی از نوجوانان روستای گرکان شهرستان آشتیان، کتاب «راهنمای حقوقی شهروندان» نوشته محسن اسماعیلی در کتابخانه عمومی امام خمینی(ره) معرفی و جمع خوانی شد.

 

معرفی کتاب «خدا بود و دیگر هیچ نبود» در نماز جمعه خنداب

میلاد احمدی، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان خنداب  با حضور در تریبون نماز جمعه این شهرستان به معرفی کتاب «خدا بود و دیگر هیچ نبود» نوشته شهید مصطفی چمران پرداخت.

احمدی در خصوص این کتاب گفت: «خدا بود و دیگر هیچ نبود» سیر و سلوک عرفانی شهید مطفی چمران رااز تابستان ۱۹۵۹ تا زمان شهادت ایشان بیان می کند و از سه بخش یادداشت‌های آمریکا، لبنان و ایران تشکیل شده است.

وی ادامه داد: این کتاب در واقع مجموعه تاریخ دار از دست نگاشته‌های شهید مصطفی چمران، بدون در نظر گرفتن موضوعی خاص است که فقط بر طبق زمان نگارش دسته بندی شده و آنچه در این نوشته‌ها نمایان است حرکت شهید چمران در طول زندگی خویش در مسیر الهی و نشان دهنده حالات عرفانی و عاشقانه او است.

 

بازدید دانش آموزان مدرسه بوعلی از کتابخانه شهید بهشتی خمین

به مناسبت اعیاد شعبانیه، دانش آموزان مقطع ششم مدرسه پسرانه بوعلی شهر خمین از کتابخانه عمومی شهید بهشتی بازدید کردند. در این بازدید امیر عربی، کتابدار کتابخانه شهید بهشتی توضیحاتی در مورد بخش‌های مختلف کتابخانه، نحوه عضویت و امانت کتاب و همچنین شیوه استفاده از کتب بخش مرجع را برای دانش آموزان ارائه داد.

 

ساخت روزنامه دیواری در کتابخانه علامه طباطبایی محلات

به منظور همدردی با سیل زدگان کشور، جمعی از اعضای کودک کتابخانه عمومی علامه طباطبایی شهر محلات به ساخت روزنامه دیواری با موضوع ایستگاه دو کاره و کانکس دو کاره پرداختند.