کد خبر: 39552
تاریخ انتشار: سه شنبه, 10 ارديبهشت 1398 - 17:41

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

در کتابخانه شهید بهشتی امیدیه برگزار شد؛

جلسه نقد و بررسی کتاب «اصول شهروندی در فرهنگ ایرانی»

منبع : روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان خوزستان
 کتاب «اصول شهروندی در فرهنگ ایرانی» به نگارش خلیل هیبتی در کتابخانه شهید بهشتی امیدیه نقد و بررسی شد.
جلسه نقد و بررسی کتاب «اصول شهروندی در فرهنگ ایرانی»

به گزارش لیزنا، کتاب اصول شهروندی در فرهنگ ایرانی به همت کتابداران کتابخانه شهید بهشتی و با حضور اعضای فعال این کتابخانه نقد و بررسی شد. محمدرضا شکاری رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان امیدیه ضمن اعلام این خبر، هدف از  برگزاری چنین جلساتی را توسعه فرهنگ مطالعه در سطح جامعه، آشنایی اعضا با کتاب های مفید و شایسته  خواندن و بهره گیری از فعالان فرهنگی شهرستان در معرفی این کتابها دانست.

شکاری تشریح کرد: کتاب اصول شهروندی، به مرور مجموعه‌ای از رفتارهای پسندیده اجتماعی از دیدگاه فرهنگ ایرانی پرداخته است. از جمله شایستگی‌های این کتاب می‌توان به موضوعی و موجز بودن مباحث آن، استفاده از تصاویر و به‌کار بردن لحن و بیان صمیمی اشاره کرد. رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان امیدیه ادامه داد: به دلیل اینکه بخش اعظمی از زندگی هر شخص را مسائل اجتماعی تشکیل می‌دهد، ساختارمند کردن زندگی اجتماعی از اهمیت به سزایی برخوردار است. نویسنده  این کتاب نیز در صدد بوده است تا بایدها و نبایدهای جنبه های مختلف زندگی اجتماعی مردم را به گونه ای که مورد توجه و استفاده ی عموم مردم قرار بگیرد در قالب یک کتاب و با جملات کوتاه و ساده و قابل فهم به تناسب موضوعات مورد بحث، مورد بررسی قرار دهد.

وی افزود: کتاب اصول شهروندی در فرهنگ ایرانی توسط مؤسسه انتشاراتی فرهنگی اشتیاق نور برای هشتاد و ششمین بار در سال 1391 به تیراژ 5000 نسخه منتشر شده است. این آمار نشان می‌دهد که کتاب مذکور از جمله پرفروش ترین کتاب‌های سال‌های اخیر بوده است. کتاب حاضر شامل پیشگفتار، مقدمه، و چهار فصل شامل رفتارهای پسندیده در برقراری ارتباط، رفتارهای پسندیده در منزل و مهمانی، رفتارهای پسندیده در رانندگی و رفتارهای پسندیده در مکان های عمومی و مشتمل بر 144 صفحه در قطع رقعی است.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: