کد خبر: 39561
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 11 ارديبهشت 1398 - 09:06

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

پویش «بهار مهربانی» در کتابخانه‌های عمومی استان تهران

منبع : روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان تهران
.کتابخانه های عمومی استان تهران با هدف جمع آوری کتاب و اسباب بازی برای کودکان مناطق سیل زده، میزبان پویش «بهار مهربانی» شدند.
پویش «بهار مهربانی» در کتابخانه‌های عمومی استان تهران

 

به گزارش لیزنا، کتابخانه‌های عمومی استان با هدف جمع آوری و ارسال بسته‌های فرهنگی در قالب کتاب و اسباب بازی برای کودکان مناطق سیل زده، اقدام به برگزاری پویش «بهار مهربانی» کردند.

در این راستا بخشی ویژه با عنوان «بهار مهربانی» در تمام کتابخانه‌های عمومی استان راه اندازی شد و تاکنون مجموعه‌ای از اقلام فرهنگی شامل کتاب، اسباب بازی و لوازم التحریر توسط کتابداران و اعضای کتابخانه‌های عمومی استان به مناطق سیل زده اهدا شده است.

پویش بهار مهربانی در غرفه اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان تهران همچنین پویش بهار مهربانی در غرفه اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان تهران در سی و دومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران برپا شده و مردم کتاب‌دوست با مراجعه به نمایشگاه کتاب جهت مشارکت در این طرح کتاب‌هایی را خریداری و به این غرفه اهدا می کنند.

حرکت اتوبوس فرهنگی در روستاهای بخش مرکزی ملارد به همت اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان ملارد و در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و ایجاد نشاط اجتماعی در میان کودکان و مردم و نیز جمع آوری هدایای مردم روستاهای شهرستان ملارد به هموطنان سیل زده، اتوبوس فرهنگی شهرستان در روستاهای بخش مرکزی حضور یافت.

در این برنامه که با حضور دانش آموزان مقاطع مختلف تحصیلی برگزار شد، کتابخانه‌های عمومی شهرستان معرفی و فعالیت ها و برنامه‌هایکتابخانه ها برای آنان توضیح داده شد. سپس کتابداران به قصه گویی و معرفی کتاب پرداختند.

در ادامه کودکان برای کمک به هم وطنان سیل زده کتاب و اسباب بازی اهدا کردند. اعزام ۳ کامیون حامل کتاب و اسباب بازی از تهران به استان خوزستان اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان تهران، با اعزام سه دستگاه کامیون کتابخانه سیار، بسته‌های متنوعی از کتاب و اسباب بازی برای توزیع در مناطق سیل زده ارسال کرده است.

بسته‌های فرهنگی ارسال شده شامل ۶ هزار نسخه کتاب کودک و نوجوان به همراه نوشت افزار و وسایل بازی نظیر بیش از دو هزار نسخه کتاب رنگ آمیزی، مدادرنگی، پاک کن، توپ فوتبال و والیبال، طناب بازی و ... بود که توسط سه دستگاه کامیون با بدرقه مسئولان به سمت مناطق سیل زده خوزستان ارسال شد و ۶ نفر از کتابداران کتابخانه‌های سیار استان نیز طی یک هفته حضور در کمپ‌ها و اردوگاه‌های‌ مناطق سیل زده شهرستان‌های خوزستان نسبت به اهدای این اقلام به کودکان اقدام کردند.

گفتنی است، پویش بهار مهربانی توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و با هدف پرکردن اوقات فراغت کودکان آسیب دیده در مناطق سیل زده در حال برگزاری است. علاقمندان می‌توانند هدایای فرهنگی خود هم‌چون کتاب، اسباب بازی، لوازم التحریر و ... را به نزدیک ترین کتابخانه عمومی محل سکونت خود تحویل دهند تا هدایای ارسالی پس از جمع آوری، به مناطق سیل زده ارسال شود.

 

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: