در راستای برگزاری باشکوه نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی انجام شد:
دعوت از فرهنگیان شهرستان های استان تهران

به گزارش لیزنا، روز سه شنبه ۱۷ اردیبهشت ماه نشست معرفی و تبیین نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی با حضور اسماعیل جانعلی پور، معاون اداره کل کتابخانه های تهران؛ سیدمجتبی هاشمی، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران،؛ داوود ایمانی کیا، رئیس اداره مشارکت های و شهرداری های اداره کل؛ فرحناز پوربخش، رئیس اداره فرهنگی، هنری، اردوها و فضاهای پرورشی آموزش و پرورش و چند تن از کارشناسان در دفتر معاون فرهنگی آموزش و پرورش استان تهران برگزار شد.

در ابتدای این نشست اسماعیل جانعلی پور، معاون اداره کل با معرفی اقدامات متنوع اجرا شده در حوزه کتابخوانی نظیر برگزاری نشست های کتابخوان و معرفی کتاب، هدف از تشکیل جلسه را معرفی، همفکری و جلب مشارکت خانواده بزرگ فرهنگیان جهت شرکت در جشنواره کتابخوانی رضوی عنوان کرد.

وی اظهار داشت: جشنواره کتابخوانی رضوی زیرمجموعه جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع)، فعالیت خود را از ششمین دوره برگزاری زیر نظر نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور آغاز کرد. سال گذشته بیش از ۲۴ هزار نفر از شهروندان استان تهران در این جشنواره مشارکت داشتند که امیدواریم با اقداماتی که از سوی دستگاه‌های فرهنگی و آموزشی انجام می‌شود، شاهد رشد چشمگیری در این زمینه باشیم.

وی افزود: نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و با همکاری بنیاد بین المللی امام رضا علیه‌السلام و معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با معرفی ۱۲ کتاب با موضوع سیره امام رضا علیه‌السلام در ۳ رده سنی «کودک»، «نوجوان»، «جوان و بزرگسال» و همچنین بخش «خانوادگی» در حال برگزاری است.

جانعلی پور در خصوص به روزرسانی کتابخانه های مدارس گفت: اداره کتابخانه های عمومی استان تهران برای به روز رسانی کتابخانه های مدارس و برگزاری نشست های کتابخوان در مدارس آمادگی دارد.

معاون مدیرکل کتابخانه‌های عمومی تهران در ادامه ضمن اشاره به مفاد شیوه‌نامه اجرایی جشنواره کتابخوانی رضوی، به تبیین و معرفی منابع جشنواره پرداخت.

وی مهم‌ترین اهداف جشنواره کتابخوانی رضوی را اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی، گسترش فرهنگ کتاب‌خوانی و مطالعه کتاب‌های مرتبط با سیره‌ پاک ائمه‌ معصومین علیهم‌السلام به‌ویژه حضرت امام رضا علیه‌السلام، حضرت معصومه سلام‌ الله علیها و حضرت احمدبن موسی علیه‌ السلام با بخش ویژه سیره حضرت ابن‌الرضا امام جواد علیه‌ السلام عنوان کرد.

در ادامه سید مجتبی هاشمی، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران برگزاری مسابقات کتابخوانی را امری مهم در جهت ترغیب نوجوانان و جوانان به کتابخوانی عنوان کرد و گفت: اداره آموزش و پرورش همه ساله جشنواره های متنوعی برگزار می کند که جشنواره مصباح الهدی با موضوع امام شناسی چند سالی است به ترویج سبک زندگی ائمه می پردازد؛ ولی پس از معرفی نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی، به نظر می رسد جشنواره ای با این تنوع در موضوع و شیوه اجرا قابلیت اجرای بهتری در میان دانش آموزان و جامعه فرهنگیان داشته باشد و به امید خدا شاهد حضور پررنگ علاقمندان خواهیم بود.

وی افزود: در تابستان پایگاه های اوقات فراغت برپا خواهد شد و دو اردوگاه در شهرستان دماوند و شهریار میزبان دانش آموزان استان خواهد بود؛ برنامه های متنوعی برای اوقات فراغت دانش آموزان تدارک دیده ایم که مسلما برگزاری نشست های کتابخوان و معرفی کتاب های جشنواره رضوی و برگزاری مسابقه، از برنامه های است که امکان اجرای آن وجود دارد.

در پایان این دیدار هاشمی در خصوص انجام تبلیغات محیطی و منطقه ای، توزیع بروشور و اقلام تبلیغاتی در مراکز تحت پوشش، معرفی مکان های شهری جهت نصب بنرهای تبلیغاتی جشنواره، درج لینک جشنواره در سایت های مجموعه آموزش و پرورش جهت حضور حداکثری خانواده بزرگ فرهنگیان قول مساعد داد.

وی همچنین آمادگی خود و مجموعه‌ آموزش و پرورش را جهت همکاری و جلب مشارکت بیشتر کارکنان و دانش آموزان را اعلام کرد.

گفتنی است در این جلسه مریم تاجیک،مسئول روابط عمومی زهرا سلطانی،کارشناس امور مشارکتهای از اداره کل کتابخانه های عمومی استان تهران و زینب موسوی ،کارشناس مسئول فرهنگی و هنری و فعالیت های فوق برنامه و حسین سلطانی،کارشناس مسئول فعالیت های اردویی و کانون های از معاونت پرورش و فرهنگی آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران نیز حضور داشتند.