کد خبر: 39642
تاریخ انتشار: دوشنبه, 23 ارديبهشت 1398 - 15:15

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

بازدید مسئولان و کتابداران دانشگاه فردوسی مشهد از کتابخانه مرکزی امام خمینی

منبع : روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی کشور
 جمعی از مسئولان و کتابداران دانشگاه فردوسی مشهد در بازدید از بخش های مختلف کتابخانه مرکزی امام خمینی(قدس سره)، این کتابخانه را نقطه امید و باعث شکوفایی خدمات کتابخانه ای در کشور دانستند.
بازدید مسئولان و کتابداران دانشگاه فردوسی مشهد از کتابخانه مرکزی امام خمینی

به گزارش لیزنا، جمعی از مسئولان و کتابداران کتابخانه مرکزی و دانشکده های دانشگاه فردوسی مشهد در بازدید از بخش های مختلف کتابخانه مرکزی امام خمینی(قدس سره) این کتابخانه را نقطه امید و باعث شکوفایی خدمات کتابخانه ای در کشور دانستند.

زهره عباسی، سرپرست کتابخانه مرکزی دانشگاه فردوسی مشهد در این بازدید گفت: افتتاح و آغاز به کار کتابخانه مرکزی امام خمینی(قدس سره) مشهد مقدس جای خوشحالی است و این اتفاق خجسته و مبارک را به همه علاقه مندان به کتاب و کتابخوانی و مسئولان و کتابداران استان باید تبریک گفت.
 
عباسی ادامه داد: خدمات بسیار خوبی برای ارائه در این کتابخانه در نظر گرفته شده که در سطح کتابخانه های عمومی کشور بی نظیر است و امیدواریم با برنامه ریزی دقیق، از ظرفیت های موجود در کتابخانه به خوبی بهره برداری شود.
وی یادآور شد: حضور نیروهای متخصص و کارآمد و آشنا به کتابخانه و علم اطلاعات و دانش شناسی از جمله نقاط قوت کتابخانه مرکزی امام خمینی(قدس سره) مشهد است.
فاطمه هراتیان، مسئول آموزش و ارتباطات کتابخانه مرکزی دانشگاه فردوسی مشهد نیز گفت: همواره در فضای عمومی کشور از پایین بودن سرانه مطالعه و عدم اقبال عمومی به کتاب و کتابخوانی و توجه بیشتر مردم به فضای مجازی به جای مطالعه کتاب یاد می شود که حضور در فضای کتابخانه مرکزی امام خمینی(قدس سره) و استقبال گسترده مردم از خدمات متنوع آن واقعا حس امید را به انسان هدیه می دهد.
هراتیان ادامه داد: در ضمن بازدید از کتابخانه با صحنه ای از ترافیک مردمی برای عضویت در کتابخانه روبه رو شدیم که حس بسیار خوبی به ما منتقل کرد.
وی تاکید کرد: استقبال مردم و حضور گروه های مختلف سنی در کتابخانه مرکزی امام خمینی(قدس سره) نشان می دهد هنوز هم با وجود رقبای بزرگ حوزه مطالعه مانند فضای مجازی، اگر اتفاقات بزرگ و اثرگذاری در حوزه فرهنگ رخ دهد ، مردم از آن استقبال خواهند کرد.
هراتیان ادامه داد: کتابخانه مرکزی مشهد مقدس در موقیعت جغرافیایی خوبی احداث شده است و وجود مدارس مختلف و نزدیکی به دانشگاه ها و مراکز علمی از جمله نقاط مثبت کتابخانه است.
مسئول آموزش و ارتباطات کتابخانه مرکزی دانشگاه فردوسی مشهد ادامه داد: امیدواریم تمام امکانات و ظرفیت های موجود در کتابخانه هرچه  سریع تر به صورت کامل در اختیار علاقه مندان به کتاب و کتابخوانی قرار گیرد.
وی ارتباط بیشتر جامعه دانشگاهی با کتابخانه های عمومی را باعث پیشبرد سریع تر امور و نیل به اهداف بزرگ فرهنگی عنوان کرد.
در این بازدید کتابداران دانشگاه فردوسی مشهد با حضور در کتابخانه مرکزی امام خمینی(قدس سره) از بخش های مختلف کتابخانه بازدید و با خدمات ارائه شده در این کتابخانه آشنا شدند.
زهرا باقر زاده، سرپرست کتابخانه مرکزی امام خمینی(قدس سره) نیز در این بازدید ضمن تشکر از کتابداران دانشگاه فردوسی، حضور کتابداران کتابخانه های دانشگاهی در بزرگ ترین کتابخانه عمومی کشور را مغتنم شمرد و ادامه داد: کتابخانه مرکزی امام خمینی(قدس سره) مشهد به تازگی آغاز به کار کرده است و حضور کتابداران کتابخانه های دانشگاهی و استفاده از تجربیات و نقطه نظرات آن ها در حوزه فعالیت های دانشگاهی کتابخانه و شیوه ارتباط با مراکز علمی و دانشگاهی و نیز برگزاری برنامه های فرهنگی و تخصصی در کتابخانه موثر خواهد بود.  
وی خواستار تداوم ارتباط کتابداران با کتابخانه مرکزی امام خمینی(قدس سره) مشهد مقدس شد و ادامه داد: با همکاری اساتید دانشگاهی برنامه های تخصصی و علمی و پژوهشی در حوزه خدمات کتابخانه ای برگزار خواهد شد.
شایان ذکر است، کتابخانه مرکزی مشهد مقدس همزمان با ایام الله دهه فجر چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به عنوان بزرگ ترین کتابخانه عمومی کشور در ۶ طبقه و با زیربنای ۱۱هزار و ۵۰۰ مترمربع آغاز به کار کرد و در بخش های مختلف این کتابخانه بیش از ۴۰ خدمت کتابخانه ای که بسیاری از آن ها در کشور منحصر به فرد است ارائه می شود.

 

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: