تفاهم نامه اداره کل کتابخانه های عمومی قزوین و دادگستری استان امضا شد

به گزارش لیزنا، تفاهم نامه اداره کل کتابخانه های عمومی قزوین و دادگستری کل استان امضا شد .

 با توجه به اینکه مطالعه و کتاب به عنوان یکی از ابزارهای مهم فرهنگی، نقشی موثر در دانش و آگاهی عموم مردم دارد و می تواند موجب بازدارندگی از وقوع جرایم اجتماعی شود، تفاهم نامه ی همکاری بین اداره کل کتابخانه های استان به نمایندگی رویا اسماعیلی، مدیرکل کتابخانه های عمومی و حجت الاسلام و المسلمین محمد حیدری، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قزوین، منعقد شد.

این تفاهم نامه با رویکرد تبادل نظر و بهره بری توامان از ظرفیت ها و توان هر دو دستگاه در راستای ارتقای سطح دانش و آگاهی عمومی گروه های هدف و پیشگیری از وقوع جرایم و آسیب های اجتماعی در جامعه منعقد شد. همکاری های علمی، فرهنگی و پژوهشی، همکاری های آموزشی و برگزاری مسابقات کتابخوانی از جمله محورهای امضای این تفاهم نامه است.

مشارکت در فراهم آوردن زمینه لازم برای ارتقای سطح کمی و کیفی فعالیت ها، ایجاد زمینه لازم برای همکاری های علمی، آموزشی و فرهنگی، هم اندیشی در راستای تولید و نشر محتوای علمی برای گروه های هدف، توانمندسازی و ترویج و گسترش فرهنگ صلح و سازش و کمک به کاهش آسیب های اجتماعی از جمله اهداف این تفاهم نامه بود.

همکاری موثر در تقویت سبک زندگی اسلامی- ایرانی، همکاری در تشکیل کارگروه های تخصصی جهت انجام فعالیت های علمی، فرهنگی، اجتماعی، عضویت رایگان خانواده بزرگ دادگستری در کتابخانه ها و برگزاری نشست های علمی با موضوعات فرهنگی و آسیب های اجتماعی از جمله تعهدات اداره کل کتابخانه های استان در این تفاهم نامه است.

اجرای احکام جایگزین مجازات حبس مانند خرید کتاب، خلاصه نویسی، مطالعه و غیره توسط قضات دادگستری، کمک به شکل گیری کانون های پیشگیری از وقوع جرایم در کتابخانه های استان، همکاری در اجرای برنامه های فرهنگی، کارگاه های مشاوره اجتماعی و ارائه پوسترهای مختلف در حوزه پیشگیری از آسیب های اجتماعی برای کارکنان و اعضای کتابخانه های عمومی، از جمله تعهدات دستگاه قضایی استان در این تفاهم نامه است.

برگزاری نشست ها و همایش های استانی، برگزاری نمایشگاه، کارگاه و دوره های آموزشی با توجه به توانمندی های دو مجموعه در راستای رفع نیازهای علمی و آموزشی، ایجاد زمینه دستیابی طرفین به کتاب ها و مقالات مفید، استفاده متقابل از فضا، امکانات و دستاوردهای علمی و آموزشی، شناسایی زمینه ها، هماهنگی و مشارکت در تشکیل اتاق فکر مشترک جهت هم افزایی در امور علمی، آموزشی و اجتماعی از جمله تعهدات مشترک این دو دستگاه بود.

گفتنی است، این تفاهم نامه تا اردیبهشت ماه سال  ۱۴۰۱ اعتبار خواهد داشت.