کد خبر: 39646
تاریخ انتشار: سه شنبه, 24 ارديبهشت 1398 - 09:36

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد:

جشنواره کتابخوانی رضوی، فرصتی برای یادگیری سبک زندگی و سلوک رضوی است

منبع : روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی چهار محال و بختیاری
 نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد گفت: جشنواره کتابخوانی رضوی، فرصتی برای یادگیری سبک زندگی و سلوک رضوی است و باید شرایطی فراهم کرد تا این جشنواره تقویت و زمینه برگزاری هرچه گسترده تر آن در استان فراهم شود.
جشنواره کتابخوانی رضوی، فرصتی برای یادگیری سبک زندگی و سلوک رضوی است

به گزارش لیزنا، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام روز دوشنبه 23 اردیبهشت ماه در نشست با اعضا ستاد برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی در استان، جشنواره کتابخوانی رضوی را ارزشمند و قابل ستایش برشمرد و اظهار داشت: باید هرچه می‌توان این جشنواره را گسترده‌تر برگزار کرده و آن را تقویت کنیم.

وی  این جشنواره را فرصتی برای یادگیری سبک زندگی، سلوک، سیاست و تربیت خانواده به سبک رضوی خواند و افزود: معرفی زندگی و شخصیت امام هشتم(ع)، حضرت شاه چراغ(ع)، حضرت معصومه (س) و امام جواد(ع) در قالب این جشنواره می‌تواند به الگوگیری از این بزرگواران کمک کند و میزبانی مردم ایران از امام رضا (ع) بهترین فرصت را برای تبیین خصایل اخلاقی و کرامات این امام بزرگوار فراهم کرده و باید در خصوص الگوسازی از این امام رئوف بیش از پیش اقدام کرد.

نکونام ادامه داد: در حالی که الگوهای سازنده ای در دین اسلام وجود دارد اما مشاهده می شود که در برخی امور الگوهای غربی در جامعه تبلیغ می شود که باید این رویه اصلاح و رفتار و اخلاق بزرگان دین خود که در همه حوزه ها کامل هستند برای نسل های جوان تبیین شود.

امام جمعه شهرکرد حضرت معصومه (س) را الگوی والایی برای زنان مسلمان عنوان کرد و افزود: تا وقتی چنین الگوهای والایی داریم چرا باید اجازه دهیم الگوهای غربی در جامعه رشد پیدا کند.

وی با اشاره به شناساندن شخصیت حضرت جواد (ع) در جشنواره رضوی سال جاری، تاکید کرد: ایشان در سن کم به امامت رسیدند که نشانه و آیت الهی است که اگر خدا بخواهد ببخشد هیچ مولفه‌ای او را محدود نمی‌کند.

 نکونام تصریح کرد: باید جشنواره های نظیر جشنواره کتابخوانی رضوی در کشور و استان گسترش یابد تا با الگوسازی از بزرگان دین راه نفوذ فرهنگی دشمن بسته شود.

مدیرکل کتابخانه های عمومی چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست اظهار داشت: جشنواره کتابخوانی رضوی از بزرگترین مسابقات کتابخوانی کشور است که در آن امکان شرکت تمام گروه های سنی به شیوه های مختلف فراهم شده است.

فرهاد خلیل مقدم افزود: استقبال بی نظیر از این جشنواره نشان از ارادت و عشق مردم به ائمه اطهار به خصوص امام رضا (ع) و خاندان پاک و مطهر ایشان دارد به طوری که در طی سه سال گذشته شاهد استقبال بی نظیر مردم از این جشنواره هستیم و بر این اساس در استان چهارمحال و بختیاری دردوره ششم بیش از 5 هزارو 41 نفر، در دوره هفتم 23 هزار و 800 نفر و در هشتمین دوره که سال گذشته برگزارشد 26 هزار و300 نفر در جشنواره کتابخوانی رضوی مشارکت داشتند.

گفتنی است در نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی، 12 کتاب در سه رده سنی «کودک»، «نوجوان» و «جوان و بزرگسال» معرفی شده است.

اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی، گسترش فرهنگ کتاب‌خوانی و مطالعه کتاب‌های مرتبط با سیره‌ پاک ائمه‌ی معصومین(ع) و شناسایی و معرفی کتاب‌های فاخر مرتبط با فرهنگ و سیره اهل‌بیت (ع) از طریق تولید و انتشار گسترده‌ این آثار از مهمترین اهداف برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی است.

 

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: