کد خبر: 39686
تاریخ انتشار: یکشنبه, 29 ارديبهشت 1398 - 13:54

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

در ادامه برنامه های فرهنگی در مناطق سیل زده کشور:

برگزاری طرح «بهار مهربانی در بهار قرآن»

منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور
نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور طرح سه روزه «بهار مهربانی در بهار قرآن» را همزمان با ایام ماه مبارک رمضان، در مناطق سیل‌زده استان‌های لرستان، گلستان و خوزستان برگزار می‌کند.
برگزاری طرح «بهار مهربانی در بهار قرآن»

به گزارش لیزنا، طرح «بهار مهربانی در بهار قرآن» به همت نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، با هدف اجرا و تداوم  برنامه‌ها و توزیع عادلانه اقلام فرهنگی جمع آوری شده در کتابخانه های عمومی سراسر کشور، در مناطق سیل‌زده استان‌های لرستان، گلستان و خوزستان، طی سه روز از ۳۰ اردیبهشت ماه تا اول خرداد ماه و همزمان با ایام ماه مبارک رمضان اجرا می‌شود.

بر این اساس طرح «بهار مهربانی در بهار قرآن» در استان لرستان روز دوشنبه ۳۰ اردیبهشت ماه در شهرستان‌های پلدختر، درود، کوهدشت، دلفان، چگنی و خرم‌آباد و برخی روستاهای این شهرستان‌ها برگزار می‌شود که نقالی و شاهنامه خوانی، بازی های بومی محلی، مسابقات تفریحی، پرواز بادبادک ها، قصه گویی با محوریت جشنواره کتابخوانی رضوی، برنامه های جهادی فرهنگی، قصه گویی، برنامه های مرتبط با ماه مبارک رمضان و برنامه ویژه روزه اولی ها، بخشی از برنامه‌های پیش‌بینی شده برای اجرا در این مناطق است.

این طرح در استان گلستان نیز در روزهای دوشنبه و سه شنبه  ۳۰ و ۳۱ اردیبهشت در مسجد جامع و سالن اداره ارشاد آق قلا و مسجد جامع گمیشان برگزار می‌شود که طی آن برنامه‌هایی حول محور قرآن کریم همچون برنامه محفل انس با قرآن، اجرای تواشیح، مسابقه قرآنی، تقدیر از برترین‌های حوزه قرآنی نوجوان، راهنمایی برای شرکت در جشنواره کتابخوانی رضوی، قصه گویی و اهدا هدایای فرهنگی  اجرا خواهد شد.

طرح «بهار مهربانی در بهار قرآن» در استان خوزستان نیز در روزهای ۳۰ اردیبهشت تا یکم خرداد با اجرای برنامه های فرهنگی و قرآنی در شهرستان‌های باوی مسجد روستای کاوه، شوشتر مسجد روستای بندقیر، شوش مسجد روستای میثم تمار(خویز)، شهرستان هویزه  و شهرستان دشت آزادگان برگزار می‌شود.

در این استان برنامه ها به دلیل آب و هوای بسیار گرم از ساعت ۱۰ شب برگزار می شود که شامل برنامه‌هایی چون محفل انس با قران با حضور قاریان بین المللی قرآنی،   راهنمایی برای شرکت در جشنواره کتابخوانی رضوی برای کودکان و نوجوانان، مسابقه کتاب و کتابخوانی و برگزاری نمایشگاه رضوی و شعرخوانی به مناسبت میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام، است.

پس از وقوع سیل در برخی استان‌های کشور، نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به منظور تسلّی دل غم‌دیدگان، کمک به کودکان آسیب دیده، کاهش آسیب‌های اجتماعی در مناطق سیل‌زده، پرکردن اوقات فراغت و سرگرمی کودکان در میان هیاهوی آواربرداری و امداد رسانی، اقدام به راه‌اندازی پویش «بهار مهربانی» در قالب اجرای برنامه‌های فرهنگی و ارسال بسته‌های کتاب و اسباب بازی برای آسیب‌دیدگان این مناطق، کرده است.

از آغاز پویش «بهار مهربانی»، هموطنان، با اهدای کتاب‌ها و اسباب بازی‌های قابل استفاده(در حد نو) خود به نزدیکترین کتابخانه عمومی محل زندگی‌شان، در این طرح مشارکت کردند.

 

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: