کد خبر: 39732
تاریخ انتشار: یکشنبه, 05 خرداد 1398 - 09:30

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

لزوم احداث کتابخانه مرکزی استاندارد در کرمان

منبع : روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان کرمان
سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی لزوم احداث کتابخانه مرکزی استاندارد در شهر کرمان را ضروری دانست.
لزوم احداث کتابخانه مرکزی استاندارد در کرمان

به گزارش لیزنا، مصطفی شمس الدینی پور، سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی بر لزوم ساخت کتابخانه مرکزی استاندارد در شهر کرمان اشاره کرد و گفت: برابر مصوبه جلسه انجمن کتابخانه های عمومی استان کرمان مورخ 12/7/1386 که با حضور استاندار وقت و سایر اعضاء تشکیل گردیده است ، مقرر گردید در خصوص ساخت کتابخانه مرکزی در مرکز استان اقدامات لازم صورت پذیرد .

شمس الدینی پور با اشاره به پیشینه اقدامات صورت گرفته در این خصوص عنوان کرد: بهار سال 88 در دومين سفر استاني هیئت دولت به استان كرمان، ساخت كتابخانه مركزي كرمان با زيربناي 10 هزار متر مربع در قالب طرح ملي و استاني به تصويب رسيد

جلسه هیئت وزیران مورخ 27/1/1388 که در مرکز استان کرمان تشکیل شد بر این موضوع تاکید و مبلغ 20 میلیارد ریال برای احداث کتابخانه مرکزی شهر کرمان اختصاص یافت که در سالهای 89 و 90 تکمیل و تجهیز شود. در تاریخ 4/5/1388 نیز صورتجلسه ای به امضای معاونت های محترم عمرانی و پشتیبانی و توسعه منابع انسانی استانداری و اعضای محترم شورای شهر ، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ، شهرداری کرمان، اداره کل کتابخانه ها، اداره کل فنی استانداری تنظیم و تخصیص یک قطعه زمین جهت احداث کتابخانه در ضلع شمال شرقی سایت اداری شهر کرمان مورد تائید تمامی اعضاء جلسه قرار گرفت.

شمس الدینی پور از تصویب و تخصیص قطعه زمینی به مساحت 2783 متر مربع جهت احداث کتابخانه در ضلع شمال شرقی پارک شورا (جنب محل ساخت گنبد امام حسین(ع)) در سال 1388 خبر داد که در همین راستا نقشه های ساختمانی مورد نظر نیز تهیه شده است.

وی اظهار داشت: بنای کنونی کتابخانه مرکزی کرمان در سال 1312 هجری شمسی بـرای ساخت کارخانه پشم ریسی «خورشیـد» بنیان نهاده شـد که در مهرماه سال1370 همزمان با برپایی کنگره خـواجـوی کرمانـی ساختمان باقی مانده بـا اضافه کردن مخـازن کتاب جهت کتابخانه مرکزی بازسازی و به بهره برداری رسیده ولی متاسفانه این بنا از استحکام لازم و زیرساخت استاندارد برخوردار نبوده و لذا احداث کتابخانه مرکزی برای شهر کرمان از ضروریات است.

وی با اشاره به عدم استحکام این بنا عنوان کرد: به طور متوسـط روزانه بیش ازدوهزار نفـر از اعضاء ، محققین و دانشجویان به این کتابخانه مراجعه می کنند و از این بنا استفاده می کنند و این موضوع از دغدغه های اداره کل کتابخانه های عمومی می باشد.

شمس الدینی پور در ادامه گفت: بنا بر استاندارد های ایفلا با عنایت به گستردگی و جمعیت شهر کرمان بیش از 27 هزار متر مربع کمبود فضای کتابخانه ای دارد که با ساخت کتابخانه مرکزی در زمین مذکور می توان بخشی از این کمبود را جبران  نمود.

سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان تاکید کرد: حمایت های همه جانبه مسئولین شهر را می طلبد تا این امر مهم به سرانجام برسد، تا بتوان گام گسترده ای را در جهت توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی در شهر کرمان برداشت. انشالله

 

تصویر مربوط به نقشه سه بعدی طراحی شده کتابخانه مرکزی شهر کرمان است که با ساخت و تجهیز آن، شهر کرمان از نظر فضای کتابخانه ای 30 درصد به استانداردهای ایفلا نزدیک می شود.

 

 

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: