کد خبر: 39741
تاریخ انتشار: یکشنبه, 05 خرداد 1398 - 12:11

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

مدیر کل کتابخانه های استان بوشهر خبر داد:

برگزاری نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در استان

منبع : روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان بوشهر
هاشمی مدیرکل کتابخانه های عمومی استان بوشهر گفت: جشنواره کتابخوانی رضوی با هدف ترویج فرهنگ رضوی و گسترش و ترویج مطالعه با موضوع فرهنگ غنی اسلامی و سیرة ائمة معصوم(علیهم‌السلام) در بوشهر برگزار می‌شود.
برگزاری نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در استان

به گزارش لیزنا، مدیر کل کتابخانه های عمومی استان  بوشهر از برگزاری نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در استان بوشهر خبر داد.

سیدعلی هاشمی گفت:این جشنواره با هدف اشاعه و ترويج فرهنگ منور رضوي، گسترش فرهنگ كتاب‌خواني و مطالعه كتاب‌هاي مرتبط با سيره‌ي پاك ائمه‌ي معصومين عليهم‌السلام به‌ویژه حضرت امام رضا عليه‌السلام و شناسايي و معرفي كتاب‌هاي فاخر مرتبط با فرهنگ و سيره اهل‌بيت عليهم‌السلام از طريق توليد و انتشار گسترده‌ي اين آثار برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد:  12 عنوان کتاب در بخش‌های کودک، نوجوان و بزرگ‌سال در موضوع‌های امام رضا(علیه‌السلام)، امام جواد(ع)، حضرت معصومه(سلام‌الله علیها)، حضرت احمد بن موسی(علیه‌السلام) در این جشنواره به مخاطبان عرضه می‌شود.

دبیر استانی جشنواره کتابخوانی رضوی در خصوص برگزاری این جشنواره در سال گذشته از همه دست اندرکاران، برگزار کنندگان و شرکت کنندگان در جشنواره تشکر کرد و گفت: سال گذشته حدود 12 هزار نفر در جشنواره شرکت کردند.

هاشمی اضافه کرد این جشنواره به دو صورت کتبی و آنلاین برگزار می شود که رده های سنی کودک، نوجوان و بزرگسال را در برمی گیرد و  علاقه‌مندان برای شرکت در هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی می‌توانند برای دسترسی به منابع این جشنواره به کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و یا جهت شرکت در بخش آنلاین و  دریافت پرسشنامه و فایل PDF منابع به سایت www.razavi.iranpl.i r   مراجعه نمایند.

وی گفت: از بخشهایی که بصورت ویژه در این جشنواره برگزار خواهد شد بخش پویش مجازی است که علاقه مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر و  شرکت در این بخش می توانند به کتابخانه های عمومی مراجعه کنند.

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان بوشهر بیان داشت: شرکت‌کنندگان می‌توانند پاسخنامه‌های خود را تا 28 خردادماه سال جاری به یکی از کتابخانه‌های عمومی در سراسر کشورتحویل دهند.

وی با اشاره به اهدای جوایز ارزنده  نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی تصریح کرد: 80 نفر از برگزیدگان بخش انفرادی علاوه بر دریافت لوح سپاس، تندیس نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی، نیز دریافت می کنند و علاوه بر این، ۸ جایزه ویژه به ۸ برگزیده بخش خانوادگی اهدا می شود و همچنین در بخش شهرستانی به ازای هر کتابخانه 8 نفر و در بخش خانوادگی به 2 خانواده جوایزی اهدا خواهد شد.

گفتنی است، جشنواره کتابخوانی رضوی از مجموعه جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع)، فعالیت خود را از ششمین دوره برگزاری زیر نظر نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور آغاز کرد. در نهمین دوره این جشنواره 12 عنوان کتاب با موضوع سیره امام رضا علیه‌السلام در سه رده سنی «کودک»، «نوجوان» و «جوان و بزرگ‌سال» معرفی شده است.

 در رده سني كودك (4 تا 12 سال ) کتابهای  امام رضا عليه‌السلام  از  زهرا عبدي (9 تا 12 سال)، کبوترها و آهوها از سید احمد میرزاده (4 تا 8 سال)، هشت قصه از امام جواد عليه‌السلام  از حسين فتاحي (9تا 12 سال) ، فاطمه و فاطمه (شباهت‌هاي حضرت معصومه با حضرت زهرا سلام‌الله عليهما ) از محمد مهاجرانی (4 تا 8 سال) ، در رده سني نوجوان (13 تا 17سال)کتب راز آن بوي شگفت؛ داستاني بر اساس زندگي امام رضا عليه‌السلام  از فريبا كلهر، با كبوترهاي گنبد؛ سروده‌هايي درباره امام رضا عليه‌السلام براي نوجوانان از احمد ميرزاده، درختي كه بال در آورد؛ داستان‌هايي از زندگي امام جواد عليه‌السلام  از مجید ملامحمدی و در رده سني جوان و بزرگسال (18 سال به بالا)  کتب امام رضا عليه‌السلام پیشوای هشتم از قنبرعلی تیموری، سیره تقوی؛ ترجمه و توضيح چهل حديث دباره سيره امام جواد عليه‌السلام از جواد محدثي، فصل فيروزه از محبوبه زارع، درّ عصمت؛ مروري بر زندگاني حضرت معصومه سلام‌الله عليها از علي اشرف عبدي  و زندگانی حضرت احمدبن موسی عليه السلام شاه‌چراغ اثر محمدرضا سنگري بعنوان منابع این جشنواره معرفی شده اند.

وی تصریح کرد: در راستاي افزايش سطح معرفتي عموم مردم با سيره اهل‌بيت عليهم‌السلام هر ساله منابع مرتبط با سيره يكي از ائمه عليهم‌السلام ارائه مي‌گردد كه در نهمين جشنواره كتابخواني رضوي، كتاب‌هاي پيرامون حضرت ابن‌الرضا امام جواد عليه السلام اضافه شده است.

 

 

 

 

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: