کد خبر: 40057
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 16 مرداد 1398 - 17:07

داخلی

»

اخبار کتاب

گفت‌وگو درباره‌ «برلین الکساندرپلاتس» اثر دوبلین

منبع : شهر کتاب
 نشست هفتگی شهر کتاب در روز سه‌شنبه ۲۲ مرداد ساعت ۱۶:۳۰ به زندگی و آثار آلفرد دوبلین، اختصاص دارد.
گفت‌وگو درباره‌ «برلین الکساندرپلاتس» اثر دوبلین

 به گزارش لیزنا، نشست هفتگی شهر کتاب در روز سه‌شنبه ۲۲ مرداد ساعت ۱۶:۳۰ به بحث و گفت‌وگو درباره‌ی زندگی و آثار آلفرد دوبلین، به‌ویژه رمان برلین الکساندرپلاتس، اختصاص دارد.

به‌تازگی کتاب «برلین الکساندرپلاتس» نوشته‌ی آلفرد دوبلین با ترجمه‌ی علی‌اصغر حداد منتشر شده است. آلفرد دوبلین، از نویسندگان برجسته‌ی آلمانی است که نام او با برلین پیوندی ناگسستنی دارد. او نخستین نویسنده‌ی آلمانی است که برلین را به‌عنوان کلان‌شهری اروپایی در ادبیات ابدی کرده است.

برلین الکساندرپلاتس که از شاهکارهای وی به شمار می‌آید، اثری است واقع‌بینانه و یادآور آثار جیمز جویس. پرده‌ی نقاشی گسترده‌ای است از زندگی روزانه و عادی طبقه‌ی محروم با مفاهیم انقلابی که در آن قالب محدود و رایج رمان را درهم‌شکسته و به هنر سینما نزدیک شده است. در این رمان، مهم‌ترین شخصیت داستان خود شهر است، شهر برلین که روزگار عجیب‌وغریبی را در آن دوران از سر می‌گذرانده است.

نشست هفتگی شهر کتاب در روز سه‌شنبه ۲۲ مرداد ساعت ۱۶:۳۰ به بحث وگفت‌وگو درباره‌ی زندگی و آثار آلفرد دوبلین، به‌ویژه رمان برلین الکساندرپلاتس، اختصاص دارد که با حضور علی‌اصغر حداد در مرکز فرهنگی شهر کتاب واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم برگزار می‌شود و ورود برای علاقه‌مندان آزاد است.

 

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: