کد خبر: 27047
تاریخ انتشار: شنبه, 09 بهمن 1395 - 10:49

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

معرفی 480 عنوان کتاب در 80 نشست کتاب‌خوان شهرستان رشت

منبع : لیزنا
به گفته سرپرست اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان رشت در80 نشست کتاب‌خوان کتابخانه‌های عمومی شهرستان رشت در 9 ماهه سال ‌جاری 480 عنوان کتاب توسط کتابخوانان به اشتراک گذاشته شد.
معرفی 480 عنوان کتاب در 80 نشست کتاب‌خوان شهرستان رشت

به گزارش لیزنا، بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی گیلان، مهران یزدانی در تشریح عملکرد 9 ماهه اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان رشت با بیان اینکه تا کنون بیش از80 درصد برنامه‌های پیش‌بینی شده سال‌ جاری محقق شده است، از برگزاری 20 جلسه انجمن با حضور مسئولین فرهنگی شهرستان رشت در  ماهه سال 95 و بررسی مشکلات کتابخانه‌های عمومی در قالب مصوبات این جلسات خبر داد.

یزدانی در ادامه از رشد دو برابری اعضای کتابخانه‌های عمومی در این مدت بعنوان یکی از مهمترین دستاوردهای ‌ای عمومی رشت در سال جاری خبرداد و گفت: از ابتدای فروردین تا پایان آذرماه سال جاری 14 هزار و 805 نفر به عضویت کتابخانه‌های عمومی شهرستان رشت درآمدند.

وی همچنین اضافه کرد: در این مدت 80 نشست کتاب‌خوان از مجموع 99 نشست پیش‌بینی شده تا پایان سال جاری در کتابخانه‌های عمومی سراسر شهرستان رشت برگزار و بیش از480 عنوان کتاب توسط کتاب‌خوانان به اشتراک گذاشته شده است.

سرپرست اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان رشت برگزاری برنامه‌های جنبی در کتابخانه‌های عمومی، نظیر برگزاری نشست‌های کتاب‌خوان، رونمایی از آثار نویسندگان بومی، کانون‌های ادبی و حضور چهره‌های مطرح در این محیط فرهنگی را موجب جلب نظر علاقمندان به کتاب و کتاب‌خوانی و حضور ایشان در کتابخانه‌ها دانست.

مهران یزدانی به استقبال گسترده کودکان از بخش‌های ویژه کودک در کتابخانه‌های عمومی شهرستان رشت نیز اشاره کرد و افزود: در این میان بیشترین استقبال والدین و کودکان از کتابخانه عمومی مستقل کودکان باران شهر رشت بعنوان بزرگترین کتابخانه ویژه کودک در شمال کشور بوده است که این موضوع نشان دهنده توجه والدین به نقش کتاب در زندگی کودکان است.

وی در ادامه با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 3000 جلد کتاب توسط شهروندان به کتابخانه‌های عمومی شهرستان رشت اهدا شده است، گفت: حمایت از کتابخانه‌های عمومی توسط خیرین در قالب اهدای کتاب، تعمیر و تجهیز کتابخانه‌ها در سال جاری رشد چشمگیری نسبت به سال‌های گذشته داشته است.

سرپرست اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستا رشت در پایان با قدردانی از توجه و استقبال خیرین از ورود به عرصه حمایت از کتابخانه‌های عمومی اذعان داشت: امروز کمبود سرانه فضای مطالعه در شهر رشت نسبت به دیگر نقاط استان بسیار محسوس است و برای رفع این مشکل عمده نیازمند حضور خیرین در حوزه ساخت و توسعه کتابخانه‌های عمومی هستیم.

گفتنی است شهرستان رشت در مجموع دارای 21 باب کتابخانه عمومی شامل 11 باب کتابخانه عمومی نهادی، 9 باب کتابخانه عمومی مشارکتی و یک کتابخانه مستقل است که با بهره‌برداری از کتابخانه عمومی میرزا کوچک جنگلی در منطقه سلیماندارب رشت در دهه مبارک فجر، تعداد کتابخانه‌های این شهرستان به عدد 22 خواهد رسید.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: